Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No to w sumie poza tym, że nie dali azotu za pierwszym razem to więcej im zarzucić nie można.

Za 2-gim razem już solidnie się do roboty zabrali, ale ja i tak bym starał się wywalczyć jakąś zniżkę (choćby na czynnik), bo gwarancja w końcu jest a za pierwszym podejściem usługa nie była wykonana należycie.

Poza tym cena za czynnik kosmiczna, ja płacę 10 zł za 100gr, a w końcu serwis leży w okolicach Warszawy.

 

Właśnie sam teraz walczę z klimą, już wydawało się ok, a jednak kicha <piwko>

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nastepujący problem: ostatnio wykryto u mnie nie szczelność parownika od klimy. Oddałem samochód do serwisu i wymienili go na nowy. Przy okazji wymieniłem rozrząd. Teraz układ jest szczelny ale sprężarka się nie załącza tzn. nieraz sie włączy nieraz nie. Sprawdzałem miernikiem wtyczkę, strasznie skacze napięcie. Co może być tego powodem? Wymiana rozrządu? Tzn. jakiś kabel uszkodzony czy jakiś przekaźnik albo czujnik? Co i gdzie należy sprawdzić? Może jakieś fotki z instrukcją?

Macie może schematy elektryki klimy do megane I phII 1.9dci bo podobno rożnią sie od phI.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez gajus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie.

Czytam i czytam i szukam odpowiedzi na mój problem, ale nie do końca ją znalazłam, dlatego opiszę moje przygody z klimą...

W kwietniu stałam się szczęśliwą posiadaczką megane coupe 2.0 F3R rocznik 98 (klima manualna)... Klima była głównym powodem zmiany auta (wcześniej miałam clio). Podczas zakupu klima działała, sprawdziliśmy czy chłodzi, 3-4 minuty chłodziła więc sprawdziliśmy resztę auta i kupiliśmy...

Nie było wiosną okazji, żeby klimę żyłować, poza tym i tak jeżdżę krótkie dystanse, więc na te 10-15 minut wydawało mi się, że wszystko jest ok, ale nie było...

Jeden wypad dalej w czerwcu i klima przestała działać po 20 minutach.. Jako, że miałam wtedy debet w portfelu to olałam sprawę, bo myślałam że to mało czynnika i powróciłam do tematu właśnie początkiem lipca. Umówiłam się z klimatologami na sprawdzenie klimy plus nabicie i po półgodzinnym czekaniu zauważyłam, że zaczyna koło mojego auta biegać więcej ludzi... Wstępnie myślałam, że to wina małej ilości czynnika (30%), ale nie.. jakiś magik wyszedł w końcu z warsztatu i mówi, że presostat jest walnięty i klima raz działa a raz nie, bo presostat oszukuje... Strasznie im zależało, żeby u nich wymienić i nawet mi promocje zapodali na 200zl <wow>... Szybko ich spławiłam i z walniętym czujnikiem w dłoni uderzyłam do przyjaciela "allegro" :applause:. Kupiłam używkę, ale ponoć sprawną... Niestety po wymianie problem jest nadal.

Klima działa 5-20 minut po czym sprężarka się już nie włącza/wyłącza, przestaje chłodzić i nie załącza się nawet po pól godzinnym odstaniu auta. Dopiero po kilku godzinach, ale też nie zawsze... Jak włączę AC i zadziała to pyknie-czyli się załączy i chłodzi, ale tylko kilkanaście minut, ale czasem włączam AC i nie dzieje się kompletnie nic...

 

Jakieś sugestie mądre głowy? <ok>

Możliwe, że zakupiony używany presostat tez jest walnięty?

Edytowane przez shera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

No i mam zdiagnozowaną usterkę w mojej klimie. Pan który zna się na rzeczy stwierdził że mam nieszczelność gdzieś na sprężarce (kompresorze). Czy ktoś zna jakiś dobry i niedrogi serwis klimy w Krakowie gdzie można ją zregenerować? Ile taka przyjemność mogłaby kosztować? Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć jak jest z trwałością takich regenerowanych sprężarek?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem jaka trwałość, bo sam dopiero co wymieniłem kompresor (na już zregenerowany), ale za sam regenerowany kompresor trzeba liczyć z 700-900 zł, oczywiście wszystko zależy od tego jaki model masz konkretnie u siebie i gdzie załatwiasz.

Jak to jakiś duperelek typu uszczelka to sam koszt zrobienie kompresora nie powinien przekroczyć 100-200zł. Cała reszta to jakieś 600-800zł (ceny z Warszawy i okolic)

Nie zapomnij tylko, że przy takiej naprawie koniecznie trzeba wymienić osuszacz na nowy, tutaj kosztu Ci nie podam bo nie wiem jaki masz, do mojego kosztuje ~40 w sklepie.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już po problemie :applause:

Kompresor wyczyszczony i uszczelniony, wymienione zostało w nim jakieś łożysko, do tego oczywiście osuszacz i napełnienie klimy. Teraz hula że hej... <ok>

W końcu chyba trafiłem na konkretny warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam . Przepraszam bardzo za odgrzewanie tematu ale przekopałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.

Reno Megane 1,6 16V ph II klima manualna.Problem - wentylator chłodnicy. Pare dni temu uruchomiłe klimatyzacje w swojej reni( od momentu kupna była niesprawna). Po nabicu klimy uruchomilem silnik ,kompresator się załączył , miło zaczął wiać chłód ale nie uruchomił się wentylator na chłodnicy.Mechanik od klimy stwierdził że nie działa I stopień . Przestudiowałem forum , schematy elektryczne , sparawdziłem instalacie . Wnioski : I bieg uruchamiany jest przez przekaźnik w skrzynce w komorze silnika przekaźnik G ( przekaźnik C steruje drubim biegeim ). Zastępując zworką przekaźnik wentylator się załącza czyli istalacja sprawna, opornica sprawna , silnik wentylatora sprawny .Z wciśniętym przekaźnikiem wentylator uruchamia się tylko w dwóch przypadkach: tryb awaryjny-wentylator pracuje ok 15 sek.w niedługich odstępach czasu lub wyciągając wtyczkę z czujnika teperatury- praca ciągła.Wniosek połaczenie z komputerem jest.Nasuwa mi się kilka pomysłów ale prosił bym o weryfikację

- uszkodzony czujnik temperatury ?( 3 piny ) -wskazania na desce raczej prawidłowe

- czujnik na przewodzie klimatyzacji ?

- temeratura otoczenia 7 stopni i komuter nie załącza ?

Z góry dziekuje za odpowiedzi i ewentualne sugestie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten trzeci przykład który podałem nie bardz mi pasuje a wspiałem go czysto hipotetycznie . Wszelakie posty które czytałem wyraźnie wskazują że wentylator powinien pracować przy włączonej kilimie :lol: . Jezeli już tak ma być to proszę o podowiedz który z elementów/czujników odowiada za właczenie wentylatora lub namiar na jakiś link do wyjaśnienie zagadnienia. Z góry dziękuję

Edytowane przez gniotek750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety czeka chyba mnie wizyta u elektryka i podłączenie do komputera-koszt 50 PLN lub zamontowanie dodatkowego przekaźnika zasilania wentylatora sterowany zasilaniem sprężarki klimy co będzie w tym przypadku najprostrzyn i skutecznym rozwiązaniem

Edytowane przez gniotek750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na początek poczekaj na trochę wyższą temperaturę i zobacz co będzie. U mnie niby klima odpala nawet przy minusowych temperaturach, ale różnie z tym bywa w zależności od auta.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie studiuje internet i nie mam zamiaru płacić lokalnym pseudo-elektrykom . ( byłem u dwóch i patrzyli na mnie jak na wariata bo w sumie co ja chcę )Czekam na Wasze ewentualne sugestie a sam postaram się temat opisać i dokńczyć.

Edytowane przez gniotek750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ciekawa dyskusja. Też czekam aby obejrzeć jak to faktycznie wszystko działa. U mnie słychać że załącza sie klima, delikatnie czuć nawet na gazie. Tak na mój rozumek to wentylator załączy się dopiero jak będzie konkretnie gorąco, No zobaczymy jak to wypadnie. Kupiłem to były ostatnie miesiace jesieni. Były dość ciepłe dni i chłodziło, ale nie miałem przyjemności jeździć przy plus 20 kilku stopniach :o Oprócz tego pasuje przejrzeć układ. Czasem jest promocja w ASO. Może ktoś ma info czy renault planuje jakieś zniżki ?:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!