Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

klima się włącza ale nie włącza się wentylator

Jakoś tak zasugerowałem się tą temperaturą. Faktycznie tutaj coś śmierdzi problemem z komputerem.

Chyba że ktoś coś grzebał (nie wiem ile masz auto i jak działało, więc gdybam) i formalnie klima nie powinna działać (podpięta na krótko) i dlatego wentylator się nie włącza.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam równo rok. Kupiłem osobiście z Niemiec. I od początku klima nie działała .Instalacje przejrzałem i żadnych przeróbek nie stwierdziłem.

Sprawdziłem działanie I stopnia i II stopnia włączania wentylatora działa bez zastrzeżeń . Szukam dalej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba sprawdzić czy wszystkie warunki uruchomienia klimatyzacji są spełnione. O ile dobrze pamiętam, na zimnym silniku klimatyzacja włączy się jeżeli obroty przekroczą 2000 rpm lub po przejechaniu iluś tam metrów.

gniotek750, poczekaj aż będzie dobrze ciepło >10°C rozgrzej silnik i wtedy się baw klimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gniotek co mieszasz jak włączasz klimę to włącza ci się sprężarka? Nie chodzi mi o twoje odczucie "wieje chłodek" tylko czy sprawdziłeś na ocznie że załącza się sprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszam tylko stwierdzam fakty. Po wsiśnięciu przycisku w kabinie załącza się po chwili sprężarka , układ klimatyzacji zaczyna pracować nie włącza się wentylator chłodnicy a powinien . Zobaczymy co się będzie dzało jak się zrobi cieplej jak sugeruje P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załącza się po chwili sprężarka , układ klimatyzacji zaczyna pracować nie włącza się wentylator chłodnicy a powinien ..

 

powinien, bo korku czy stojąc przepływ powietrza jest za mały i bardzo szybko wzrasta ciśnienie w układzie, co spowoduje jego rozszczelnienie. Za wentylator odpowiada rezystor/opornica małej prędkości, zapewne jest niesprawny - to najczęstsza przyczyna. Szukaj i wymieniaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartixr pisałem wcześniej że pierwszy stopień działa ale tylko w dwóch przypadkach czyli opornica jest sprawna :lol:

temperatura na zewnątrz + 17 a wentylator dalej nie działa temat dalej drąże czekam nadal na dalsze sukestie i pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że sam sobie odpowiedziałeś w pierwszym poście.

I bieg uruchamiany jest przez przekaźnik w skrzynce w komorze silnika przekaźnik G ( przekaźnik C steruje drubim biegeim ). Zastępując zworką przekaźnik wentylator się załącza czyli istalacja sprawna

Z powyższego wynika, że masz uszkodzony przekaźnik sterujący wentylatorem I-go biegu.

Skoro masz schematy znajdź na które nóżki przychodzi napięcie sterowania, miernik w dłoń sprawdź czy ono tam rzeczywiście dochodzi,

Jeżeli dochodzi wentylator się nie uruchamia to masz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o ale ja dalej napisałem że :

 

.Z wciśniętym przekaźnikiem wentylator uruchamia się tylko w dwóch przypadkach: tryb awaryjny-wentylator pracuje ok 15 sek.w niedługich odstępach czasu lub wyciągając wtyczkę z czujnika teperatury- praca ciągła.Wniosek połaczenie z komputerem jest.

 

i właśnie ten przekaźnik I stopnia działa (oznaczenie G włącza zasilanie wentylatora przez opornicę ) czyli wszystko jest z nim wporządku - zasilanie wentylatora które włącza i połaczenie z komputerem który nim steruje

Sprawdze i zrobie pomiar czujnika temperatury (3 piny ) opisany w jednym z postów P_r_z_e_m_a możę w nim tkwi przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o skrzynka wódki dla ciebie :lol:

sporządziłem układ wg schematu http://megane.com.pl/topic/22014-klima/page__st__16 doczytałem jeszcze tutaj http://megane.com.pl/topic/13347-czujnik-cisnienia-gazu-klimy/page__p__107897__hl__%2Bczujnik+%2Bci%C5%9Bnienia+%2Bklimy__fromsearch__1#entry107897 podłączyłem do wtyczki układzik i wentylator pracuje przy włączonej klimatyzacji :o Wniosek końcowy - uszkodzony czujnik

post-43336-0-90102900-1332430498_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gniotek750 a pytałem wyraźnie czy włącza ci się sprężarka - to wprowadziłes nas w błąd że tak. Jak czujnik jest uszkodzony to nie włącza się ani sprężarka ani wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas proszę, żeby dokładnie opisać problem, jasno i wyraźnie opisać co się sprawdziło, co wymieniło i jakie to przyniosło efekty.

Niestety co niektórzy z kolegów uważają, że gdzieś tam w drugim końcu kabla siedzi wróżka, która od razu, ze szczątkowych informacji poda rozwiązanie. Dodatkowo jeszcze mają pretensje, że się nie odpowiada w ciągu kilku minut lub że to co inni proponują jest błędne.

Koledzy, jedna prośba, nie umiecie, boicie się zabrać za swoje auta jedźcie do mechaników.

Chcecie się bawić i naprawiać swoje auto, nie ma sprawy ja na pewno pomogę i podpowiem, ale do <pip> nie zasypujcie mnie na GG lub PW głupimi pytaniami, na które odpowiedź znajdziecie w ciągu kilkunastu sekund w sieci. Poza tym wysilcie trochę swoje mózgi, to nie boli.

Szczególnie dotyczy to tej młodszej części użytkowników forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku mojego tematu wyraźnie napisałem że sprężarka się włącza a problem opisałem bardzo ściśle

 

Po nabicu klimy uruchomilem silnik ,kompresator się załączył , miło zaczął wiać chłód ale nie uruchomił się wentylator na chłodnicy.

 

gniotek750 a pytałem wyraźnie czy włącza ci się sprężarka - to wprowadziłes nas w błąd że tak. Jak czujnik jest uszkodzony to nie włącza się ani sprężarka ani wentylator

Wartości pomiarów jakie miałem na czujniku po między poszczególnymi pinami

Piny B-C 27,5 kohma - prawidłowe

Piny A-C 6 kohma - winno być 15~19 kohma

 

A jednak czujnika ciśnienia może być uszkodzony ( stracił fabryczne parametry pracy) a pomomo to załącza się sprężarka a nie włącza się wentylator może to trochę dziwne ale u mnie tak jest

Edytowane przez gniotek750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości oporników jakie podałem w celu sprawdzenia są orientacyjne i odnoszą się do ciśnienia 8 at.w chwili pomiaru. Ciśnienie w pracującej sprężarce się zmienia i te wartości oporu na czujniku również więc nie są one wartościami fabrycznymi. Wiele czynników ma na nie wpływ.(obroty silnika,temperatura powietrza,wilgotność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!