Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE tuning


sartek

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki powiem Wam że szkoda kasy na te okrzyknięte firmy tuningowe. Jeśli nie robicie aut na wyścigi to po co Wam te wszystkie wykresy z hamowni itp. zresztą pojeździjcie to zobaczycie że co hamownia to inny wykres mocy. Każdy kumaty mechanik podniesie moc doładowanego silnika. A co do sprawdzenia czy wsio działa wystarczy się przejechać z kompem podpiętym w środku jak przeładowuje można zdjąć mocy i to wszystko. Najważniejsze że zapłacicie 1/3 ceny. Mam tak zrobionego Citroena i to za 500zł a w v techu chcieli 1600 bo to nowy sterownik zabezpieczenia itp. żerują na niewiedzy klientów. Wgrywają gotowe mapy a jak silnik nie domaga to trzeba zdjąć dawkę i tyle. To samo zrobić można na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu były na portalach aukcyjnych Boxy Vtecha dedykowane pod konkrety silnik, był też pod 1.4TCe, ale nie miałem okazji nikogo poznać kto by miał w swoim aucie takie urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna ważna sprawa w kwestii chiptuningu. Jeżeli zaczną się jakieś problemy od osprzętu silnika ASO nic nie pomoże. Mają swoje gotowe programy i silnik ma działać według tego co jest w nich, oryginalnie w sterowniku. Więc zaczynają od wgrania oryginalnego programu. Wsio ok jak tylko masz dłubnięty program ale jak masz coś więcej tj wycięte dpfy czy egry wyłączone to nawet się nie dotkną wiem to po swojej cytrynie w HDi. Najpierw musisz doprowadzić auto do stanu sprzed przeróbek. O tym nikt nic nie mówi a to ważna kwestia. Mój kolega miał BMW M3 po tuningu w Monachium to w Polsce nikt nie chciał się do tego dotknąć a tunerów u nas na każdym zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 30.01.2020 o 16:28, witman napisał:

Swego czasu były na portalach aukcyjnych Boxy Vtecha dedykowane pod konkrety silnik, był też pod 1.4TCe, ale nie miałem okazji nikogo poznać kto by miał w swoim aucie takie urządzenie.

 

Jeżdżę takim BOXie od około pół roku. Czuć różnice, box ma do wyboru 8 trybów pracy, od słabszej do najmocniejszej. Przyrost pewnie około 15%. Nie hamowałem. Spalanie może 0.5-1 l wyższe ale to tylko z tego powodu że zachęca do bardziej dynamicznej jazdy :)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, ostateczna konfiguracja jest taka: we wtorek jadę do Dynamite na chiptunning, a 16 marca do czakramu w Mysłowicach na gaz. Ostatnia moja wątpliwość to dokładanie lubryfikacji. Jest potrzeba, czy to olać? Gość w czakramie twierdzi, że to zbędne. Stosują tylko tą elektroniczną i jeśli bym się zdecydował, to będzie mnie to kosztować sześć stów. Ale jestem w stanie zapłacić, jeśli jest to uzasadnione. Doradźcie plis. @witman, @sylwekdm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez lubryfykacji. Tylko porządne strojenie. Jak będzie uboga mieszanka, to wypali zawory  z czy bez lubryfikacji.

https://lpg-forum.pl/post959527.html?hilit=Lubryfikacja#p959527

Na Śląsku masz Silesia Cars.

Odpuść brc.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz kolego @teksas konkretną i rzeczową opinię jednego doświadczonych instalatorów z forum lpg, który zakłada instalacje wielu firm.

 

 

lpg forum.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 1.03.2020 o 11:26, witman napisał:

rzeczową opinię jednego doświadczonych instalatorów z forum lpg

 

Chwali, bo z tego żyje. No napisz jeszcze, gdzie się ten magiczny warsztat znajduje. :mrgreen: I skąd wiesz, że jest doświadczony :rolleyes:

Opinia wyrwana z kontekstu. Tak jak forum-lpg należy do staga, czy, że jest dostęp do centralki BRC SQ32 dla zwykłego użytkownika, i inne ściemy.

Najlepiej przeczytać cały temat gdzie jest ta opinia:

https://lpg-forum.pl/program-do-brc-sq-32-t54942.html?hilit=program do brc

a dowiesz się, że będziesz skazany na druta - bez dostępu  do programu obsługującego instalację - drogi serwis tylko u partnerów brc - wtryski na listwie - z makaronem pod maską - z filtrami z poprzedniej epoki - gdzie nawet kolega który tak zachwala BRC wymienia je na znacznie lepsze polskie. 

Jak tak powołujesz się na  forum lpg, to wrzuć tam zdjęcia swoich instalacji, a później opinie tutaj. Będzie niezła polewka:applause:

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się tak nie przegadujcie. Cenię opinie Was obydwu, bo widać że macie doświadczenie. A to że macie różne poglądy i ich bronicie to dobrze. @sylwekdm dzięki za poradę w sprawie lubryfikacji. Wasze opinie są dla mnie naprawdę bardzo cenne. Zdecydowałem się jednak na BRC. Nie wiem czy to błąd czy nie, ale jak będzie lipa to pretensje będę mógł mieć tylko do siebie. Instalowałem u nich instalację w dwóch autach i problemów nie miałem. Choć mam bolesną świadomość, że od założenia instalacji w Hondzie minęło dziewięć lat i wiele się mogło od tego czasu zmienić na rynku instalacji LPG. Dodatkowym atutem  jest to, że Czakram mam o rzut beretem od swojego mieszkania. We will see. Dzięki Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza operacja za mną. Ale szczerze powiedziawszy spodziewałem się więcej. Nie koni, tylko wrażeń z jazdy. Auto jest żwawsze, zwłaszcza na niskich biegach, ale jakaś kolosalna różnica to nie jest. No cóż, to jednak tylko silnik 1,4. Rajdówki z niego nie zrobię:-).

20200306_004259.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, auto nie jest lekkie a tego momentu (który odpowiada bardziej za odczucia przyspieszenia) nie jest za wiele, dlatego większe wrażenie robi chiptuning w dieslach i większych benzynach , bo przyrost 100Nm czuć na plecach. Na pewno u Ciebie się poprawiło się też zachowanie przy prędkościach autostradowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę kolejny raz się potwierdziło, że fabryczna (seryjna) moc 131KM w 1,4TCe jest większa 135,8KM i pomimo przebiegu motor nadal generuje niezłe osiągi.

Co do małego silnika i rzekomego dużego doładowania w 1,4TCe turbo generuje 0,6~0,8bara, a w przykładowo w 1,5dCi 1,3~1,5bara jak dobrze pamiętam w zależności o wersji i mocy silnika i jakoś dobrze radzą sobie te silniki w ciężkich budach, mimo dwukrotnie większej wartości doładowania turbo.

Dodatkowe KM i Nm to dodatkowe bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, Scenic nie należy do lekkich aut, a przy wakacyjnym załadowaniu ma dodatkowo co targać :-)

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!