Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

problem związany z brakiem wskazań komputera pokładowego (brak chwilowego, średniego spalania oraz ilości kilometrów do przejechania) został chwilowo rozwiązany. Przyczyną jest przerwa gdzieś na linii komputer - licznik. Specjalnie napisałem chwilowo, bo teraz działa, ale jest to zrobione akademickim, prowizorycznym sposobem ;-) Jak znajdę chwilę wolnego to sprawdzę gdzie jest usterka i wszystko dokładnie opiszę.

 

Chciałem w tym miejscu podziękować kol. Nel, bo dzięki niemu udało się rozwiązać problem.

 

Rozwiązanie dotyczy silnika 1,9 dCi 102 KM montowanego w Scenicach i Megankach I phII.

1. Wchodzimy w tryb testowy, sprawdzamy błędy, jeżeli pokazuje błąd "d' tzn że możemy przejść dalej :mrgreen:

2. Odpinamy od komputera pod maską trzy kostki (jeżeli wcześniej tego nie robiłeś/aś być może będzie trzeba przeciąć opaski zaciskowe). W najmniejszej (pierwszej od góry) kostce szukamy pinu E3 (u mnie różowy kabelek).

3. Zdejmujemy "parapet" nad licznikami (opis jak to zrobić pomijam), odkręcamy licznik, odpinamy czerwoną, 15 pinową kostkę , szukamy pin numer 7 ( u mnie różowy kabelek) i sprawdzamy czy jest przejście na kablu licznik - komputer. Jeżeli nie ma to musimy szukać przerwy.

//Ja chwilowo nie mam możliwości żeby jej szukać (pogoda, brak narzędzi i ciekawscy przechodnie zaglądający pod maskę), więc połączyłem komputer bezpośrednio z licznikiem, reset kompa i wszystko działa. //

4. Kabel od komputera do licznika idzie przez skrzynkę bezpieczników pod maską. Zdejmujemy obudowę (wyjęcie akumulatora bardzo ułatwi sprawę) podnosimy panel z bezpiecznikami i szukamy kostki oznaczonej na niebiesko na załączonym zdjęciu.

W tej kostce zaznaczonej na niebiesko powinny być 4 mniejsze

kostki, z których daje się wyciągnąć przewód którego szukamy powinien być w

brązowej kostce 12 pinowej na pozycji 7. Trzeba się dobrze przyjrzeć są tam

numerki. Kolory kostek nie zawsze się zgadzają więc szukaj w kostkach 12

pinowych na pozycji 7.

Sprawdzamy tam ciągłość w stronę do komputera i do licznika. Jeżeli brakuje przejścia w którymś kablu to szukamy dalej. Warto przy okazji psiuknąć te kostki Kontakt sprayem, bo u mnie widać było zaśniedziałe styki i ogólnie dużo brudu tam było (a nie powinno).

 

To na razie tyle, gdy tylko będę miał możliwość dopracowania tematu na cacy, wstawię fotki i podam gdzie była przerwa na kablu.

 

Pozdrawiam.

post-9001-1241979374_thumb.jpg

post-1-1241979374_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

gratuluje i dziękuje świetny opis kolego meganecoupe02

dzięki Twojemu opisowi naprawiłem wskazania u siebie.

U mnie w kostce przy akumulatorze kostka szara pozycja C4, kabelek również różowy.

W moim przypadku przerwa była pomiędzy komputerem pinem E3 a w/w kostką przy akumulatorze więc dałem na tym odcinku nowy kabelek według mnie nie ma co pruć całej instalacji żeby szukać tej przerwy.

Nawiasem mówiąc u mnie instalacja widać jest troszkę inna nie posiadam aparatu więc fotek nie będzie

ale złącze ma 4 kostki różnego koloru (niebieski, biały, szary, brązowy) a każda z nich ma 9 pinów

teraz wszystko hula jeszcze raz wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku przerwa była pomiędzy komputerem pinem E3 a w/w kostką przy akumulatorze więc dałem na tym odcinku nowy kabelek według mnie nie ma co pruć całej instalacji żeby szukać tej przerwy.

U mnie też jest przerwa na tym odcinku i szukałem jej ostatnio (chciałem poprawić opis powyżej i napisać gdzie dokładnie był uszkodzony kabel) ale niestety nie udało mi się tego znaleźć, brak widocznych mechanicznych uszkodzeń. Położyłem węc nowy kabel, prosto ze sklepu i wskazań nie było, zgłupiałem i zacząłem szukać od nowa, po dwóch godzinach okazało się że przerwa była na nowym kabelku, 5 cm przed wpięciem do kostki :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawości, którędy puściłeś ten kabelek tymczasowy

bo ja nie miałem dostępu do kanału więc wybrałem inną drogę niż cała instalacja

a mianowicie puściłem kabelek na podszybiu pod plastikami.

Zabezpieczyłem go mam nadzieje solidnie w dwóch niezależnych rurkach.

Mam tylko wątpliwość czy na moje zabezpieczenie wystarczy a kabelek puściłem dość blisko rurki od klimatyzacji będe musiał obserwować na bieżąco jesli będzie dostęp do kanału poszukam innej drogi.

 

 

P.S.

a swoją drogą to już pech kabel nówka sztuka a tu zonk przerwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelek od komputera puściłem oryginalna wiązką, wcisnąłem go pod tą plastikową opaskę która otacza wiązkę. Kabel wchodzi tak jak w oryginale do skrzynki bezpieczników, tam przechodzi przez kostkę elektryczną jak w oryginale, a później ze skrzynki bezpieczników idzie po pancerzu linki od otwierania maski i razem z pancerzem przechodzi przez ścianę grodziową. Nie widać go wcale bo udało się go dość dobrze ukryć.

Wcześniej leżał sobie w komorze silnika, podłączony bezpośrednio z komputera do licznika między drzwiami a przednim słupkiem i pod parapet :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info znaczy da się :mrgreen:

mi wystarczy tylko odcinek od kompa do skrzynki bezpieczników dalej wykorzystałem istniejącą wiązkę, któryś z weekendów muszę popracować.

Najważniejsze że już działa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam jestem na forum poraz pierwszy, posiadam Renault Megan 1,6 16v 2001r.

Mam problem z komputerem pokładowym mam liczniki Jaeger 770/427/904 C,

wyświetla mi tylko wskażnik oleju,OL Ok i przebieg całkowity. Po wcikaniu manetką nic

się nie zmienia, nie pokazuje nawet testu opisanego wyżej. Oglądając pod kątem

wyświetlacz udało się zobaczyć ikonki to sugeruje że posiada komputer pokładowy.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zewrzyj pin z kostki do masy,może włącznik uszkodzony.Rozpiskę kostek znadziesz na forum

kostka czerwona pin 6 połączyć kabelkiem i stykać do masy,zobaczysz czy się coś zmienia.Zanim kupilem manetkęmiałem osobny przycisk ,z jednej strony zwarty kabel z masą z drugiej połączony z tym pinem z czerwonej kostki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki dla Andrzeja 27. Jednak jest uszkodzony wlącznik. Przeprowadziłem test

i zapaliły się wszyskie ikonki, teraz nie wiem jak długo to testuje, bo mi wskażniki i kontrolki kręcili się i paliły dlugo i wyłączałem stacyjką. Jeszcze raz dziękuję bo już myślałem że kupiłem auto z wymienionymi licznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!