Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sterowanie szybami przy wyłączonym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ponieważ, jak tu czytałem na naszym forum, nie możemy dojść do tego jak sterować szybami przy wyłączonym zapłonie, postanowiłem zrealizować swój pomysł

polegający na zasileniu silników podnoszenia szyb ze źródła, które podtrzymuje napięcie po zgaszeniu silnika ale przed wyjęciem karty i otwarciem drzwi.

 

Pomyślałem, aby dostać się do skrzynki bezpieczników, odciąć kabelek PRZED bezpiecznikiem szyby i w to miejsce dociągnąć zasilanie np. z dmuchawy.

Nie wiem jeszcze ile amper pobiera dmuchawa a ile silniczki, ale w dmuchawie siedzi największy bezpiecznik 20A. Poza tym dmuchawa (tak jak i radio oraz zapalniczka)

nie traci zasilania po wyłączeniu zapłonu.

I teraz moje pytanie: czy taki pomysł jest bezpieczny do zrealizowania? Np. czy nie uszkodzę komputera albo jakiegoś sterownika, no i i czy kabel zasilający dmuchawy

pociągnie obciążenie dmuchawy i silniczków?

 

Zastawia mnie poza tym, dlaczego renault zdecydował się na takie rozwiązanie a nie inne? Może nie należy tego zmieniać?

 

Dziękuję za wszelkie porady

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie pewnie tak ma byc,ja bym sie w elektro-majstra nie bawil znajac elektryke reni tylko po przeczytaniu na forum paru postow.

Nie jest to najwygodniejszy sposob jaki tam zostal zastosowany ale w wiekszosci samochodow tez dopiero po wlaczeniu zaplonu mozna otwierac okna.

Ja bym zostawil jak jest,przynajmniej dziala i wiem ze jakis dymek mi spod deski nie pojdzie (w przypadku zapozyczenia pradu od dmuchawy czy radyjka).

Jak juz chcesz sie zabawic to lepiej prad od akumulatora pociagnij boczkiem by nie obciarzac innych przewodow.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tego co pamiętam to szyby mają zabezpieczenie 25/30A więc jak i po co chcesz je zasilać z dmuchawy? Przecież jak wyjmiesz kartę lub otworzysz drzwi to wszystko się wyłącza łącznie z radiem. U mnie przy hands free jak zostawię kartę w czytniku to szyby działają i tak jak kolega pisał wszelkie kombinacje przy tej instalacji bym po prostu odpuścił niestety <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszel73 - nie rozumiem po co takie kombinacje <piwko>

Nawet przed chwilą byłem ponownie sprawdzić jak to działa, by głupot nie pisać. (stosuję to już intuicyjnie i nawet nie zastanawiałem się nad zależnościami)

Więc wystarczy, nawet przy otwartych drzwiach, by karta była w środku auta (HF) i tylko nacisnąć krótko na przycisk START/STOP bez dotykania pedałów. W tym momencie szyby mają zasilanie i można nimi dowolnie sterować. Po ustawieniu ich w odpowiedniej żądanej pozycji kolejne naciśniecie START/STOP pozbawia wnętrze auta zasilania.

Często tak robię, gdy auto na podwórku w nasłonecznionym miejscu stoi. Szyby wówczas uchylam by była lepsza wentylacja wnętrza.

Wszystko na ten temat.

Jeden "klik" jest mniej pracochłonny jak przerabianie instalacji, a i ryzyko późniejszych komplikacji zerowe.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc muszę Was rozczarować kochani Gojgien i Rolandzikl. U mnie ten sposób NIE DZIAŁA!

Jeżeli by tak było to nie pisałbym tego posta dziś i tak samo rok temu.

Niestety w mojej wersji po włożeniu karty i naciśnięciu START/STOP bez wciskania pedałów, owszem włącza się radio, wentylatory, zapalniczka ale NIE SILNIKI SZYB.

I właśnie z tym mam problem.

Jeżeli macie inny pomysł na rozwiązanie tej zagadki niż podany przeze mnie, czyli przeróbkę zasilania, to Was ozłocę, ponieważ nikt nie był w stanie mi pomóc.

I nie mam bladego pojęcia czy to wina wersji wyposażenia czy błędu montażu itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miszel73 nie możesz zrobić tej zamiany przewodów - bo bezpieczniki szyb są zasilane z akumulatora a wentylator z przekaźnika akcesoriów (dawna I pozycja stacyjki) więc wentylator by ci chodził cały czas.Problem jest w UCH (komputer komfortu) ta puszka za bezpiecznikami to ona zasila włączniki szyb.We wszystkich spotkanych do tej pory megankach działa tak jak u kolegów.

 

Napisz jeszcze czy sterowanie masz impulsowe czy zwykłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie szyb mam zwykłe.

Dlaczego sądzisz, że wentylator chodziłby cały czas? On się wyłącza w momencie wyjęcia karty i otwarcia drzwi.

Więc jednocześnie i szyby dostałyby odcięcie prądu.

Do puszki bezpieczników, jak dedukuję, dociągnięte są kable zasilające +12V i na nich założone są bezpieczniki do akcesoriów.

Myślę, iż obciążenie ich dodatkowo (najgrubszego w zasadzie od nawiewów) silnikami szyb nie spowoduje nic groźnego.

Jeszcze przyszło mi na myśl, że z puszki bezpieczników - o ile taki tam jest - namierzyłbym najgrubszy kabel na którym panuje +12V non stop i przez przekaźnik

podpiął do silniczków. Napięciem sterującym/odcinającym było by dowolne +12v z któregoś z akcesoriów, które się wyłącza po wyjściu z auta: np. radio lub zapalniczka.

Wszystkie przełączenia i podłączenia zrealizowałbym w skrzynce bezpieczników.

 

*************

Aktualizacja:

Rozwiązanie znalazłem przeszukując dział Tips & Tricks: Kolega Malykubek podał następujący trick, który załatwia sprawę:

Auto na 1 biegu (pewnie może być na dowolnym byle nie wciskać sprzęgła), karta w czytniku, nacisnąć hamulec nożny i przycisnąć krótko START. Załącza się cała elektryka i można sterować szybami.

Uff. To ominęło mnie kombinowanie z instalacją. Myślę, że temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach wyjaśnienia w samochodzie są 3 rodzaje zasilań +12V

1- bezpośrednio z akumulatora - kolor czerwony czyli na danym przewodzie jest zawsze prąd bez względu na kartę (i takim przewodem zasilone są silniczki szyby)

2 - akcesoria (dawna pierwsza pozycja stacyjki) - kolor żółty prąd na niej jest w Megane II po krótkim naciśnięciu na start (zasila np. radio , wentylator)

3 - po odpaleniu silnika (lub jak opisał Malykubek)- dawniej nazywany "zapłon" kolor żółty.

Jeżeli u ciebie szyby nie są impulsowe to sprawdź czy masz dwa przekażniki nad bezpiecznikami .Jeżeli tak to ten u samej góry jest od zasilania szyb .Powinien do niego dochodzić przewódy: gruby czerwony ,gruby żółty ,czarny i cienki żółty .Przetnij ten cienki żółty i podłącz na chwilę ten przewód od strony przekażnika z przewodem do wentylatora. naciśnij raz na przycisk start nie dotykając pedałów i sprawdz czy działają szyby.

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze schematu wynika że przekaźnik szyb (jest jeden na obie) jest załączany z pozycji "zapłon" a ty chcesz mieć szyby z pozycji "akcesoria " tak jak jest w przypadku impulsowych. Dlatego sugerowałem zmianę przewodów. Przekaźnik jest raczej dobry bo działa po "zapłonie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie rozumiem projektantów z renault: mogli zostawić zasilanie w tym przypadku z akcesoriów. Przecież to nikomu nie wadzi, a znacznie ułatwia życie...

Spróbuję więc dostać się tam i przeanalizować połączenia. Mam nadzieję, że niczego nie spalę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że niczego nie spalę...

Nie powinno się nic złego przytrafić, gdyż zasilanie do szyb pozostanie takie jak jest obecnie. Zmienisz tylko sposób zasilania plusem cewki przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie rozumiem projektantów z renault: mogli zostawić zasilanie w tym przypadku z akcesoriów.

Zrobili tak dla bezpieczeństwa. Przy sterowaniu impulsowym szyby mają zasilanie z akcesorii. Jednak te szyby mają zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem np. rączki dziecka. Szyba czuje opór i automatycznie cofa się o 5 cm. Ty masz sterowanie zwykłe i dlatego zasilanie jest przy włączonym zapłonie by być pewnym, że kierowca znajduje się w pojeździe i kontroluje otwieranie i zamykanie szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!