Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Czy to za mało? Nigdy nie było nic więcej i jakoś ludzie sobie radzili.

Jeśli mieli ciemno przed maską, to wiedzieli dlaczego, przy obecnym świeceniu dziennymi ta ciemność przed autem nie jest taka oczywista i gęsta, więc przyczyniają się one do niezauważenia od razu tego faktu.

Należy jeszcze wspomnieć i o tych, którzy są całkowitą odwrotnością tego kierowcy ze skodowki. Ci zaś mają i mijania i pozycyjne z przodu i dzienne diodowe do kompletu... Fajnie takiego mijać po zmroku jak jeszcze jest mokry asfalt, i ten ponad przepisowy komplet odbija się od mokrej jezdni. Zresztą jeździsz tymi samymi drogami co ja, to zapewne wiesz ilu takich można spotkać....

Z dziennymi zrobiła się wolna amerykanka, która przeradza się powoli w patologię.

Mam nadzieję, że ktoś się w końcu za to weźmie i pozabiera kilkadziesiąt dowodów rejestracyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła dzienne to światła sygnałowe, które w żaden wymierny sposób nie przyczyniają się do oświetlania drogi przed autem. Przy włączonych światłach dziennych przed maską jest tak samo ciemno jak w przypadku jazdy bez świateł.

Ta patologia o której piszesz polegająca na montażu diod nadających się co najwyżej do powieszenia na choince lub wykonanie instalacji tak, że dzienne i mijania świecą się równocześnie, to fakt. Też mam nadzieję, że w końcu ktoś się za takich tunerów zabierze. Nie można jednak wylewać dziecka z kompielą i przez to ganić wszystkich używających świateł dziennych, tym bardziej fabrycznych lub dołożonych, ale zamontowanych zgodnie ze sztuką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mijania i pozycyjne z przodu i dzienne diodowe do kompletu...

 

jak komuś bardzo zależy na oszczędzaniu żarówek mijania :mrgreen: wieczorem w mieście , można dziennym podpiąć sygnał wyłączania bezpośrednio do nich.

Wtedy są tylko dzienne po odpaleniu silnika, pełne pozycyjne (przód+tył) po włączeniu postojówek,

a dzienne gasną przy uruchomieniu H7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Połączyłem z już istniejącym tematem OCEANEM. od 1 strony masz jak to podłączyć, a od 4 zaczynają się fotki jak wyglądają zabudowy.

Witam.Postanowiłem,że zamontuje sobie LEDy dzienne.

Teraz mam problem,bo nie wiem gdzie by to zamontować.Czy na grillu tak jak w nowych Clio,ozdobić to listwą chromowaną,ale wydaje mi się,że głupio to będzie wyglądało.Druga wersja to obok przeciwmgłowych,to już chyba bardziej tylko tak pomyślałem sobie,że dostęp będzie praktycznie niemożliwy żeby jakoś to zamontować.Pewnie bez pomocy mechanika się nie obejdzie.

Proszę o rade. Przesyłam zdjęcie mojej Megi do podglądu.

post-50648-0-28923800-1358072029_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rozważałem żeby zainstalować Ledy w przeciwmgielnych. Tylko nie wiem czy podczas mgły będą mi świeciły normalnie jako przeciwmgielne czy już nie. Dużo jeżdżę zwłaszcza nocami i często zdarzają się mgły,tak więc jeśli by służyły jako dzienne led i przeciwmgielne to wybieram te opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc jeśli by służyły jako dzienne led i przeciwmgielne to wybieram te opcje.

Taki wariant też jest w tym temacie opisany w postach kol. Czacha gdzieś w okolicach 10- 15 strony

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przebrnąłem przez wątek, uff :)

Zamierzam zainstalować dzienne. Rozważałem różne opcje. Jeśli chodzi o dodatkowe lampy to Philips DLR LED 4 całkiem fajne oraz te zamienniki halogenów LED brandowane jako Karmax też wyglądają poczciwie (chociaż tu nie wiem jak na żywo to świeci, w miarę pro czy jak choinka, film w watku nie daje odpowiedniego poglądu).

W każdym razie zdecydowałem się jednak na SD-2, które podłącze najprawdopodobniej do mijania. Jeśli chodzi o legalność to pomijając dokładne zapisy w polskim prawodawstwie to takie światła są (były właściwie) opcją komputera w niektórych markach - zaświecanie po rozruchu wyłącznie przednich świateł mijania i uważam, że jest to całkowicie ok cokolowiek ktokolwiek by sądził (a obniżenie jasności także jest ok). Wolałbym w długie ale w tego typu reflektorach są to światła za bardzo "wewnętrzne" i to nie wygląda moim zdaniem.

 

I tu pytania. Po lekturze pojawiło się kilka wątpliwości. W wątku opisana jest kiepska jakoby kompatybilność SD-2 z ph II ale czy ktoś używa już SD-2 z ph I długo i potwierdza, że wszystko ok? tj. brak zakłóceń no i, że samo SD-2 się nie psuje ani nie przegrzewa? (jakiś użytkownik w ph II raportował przegrzanie aż do deformacji obudowy).

Były też (ale na innych forach) wątpliwości co do skracania życia żarówek w związku z nieprawidłową pracą tak zasilanej żarówki ale jednak długotrwali userzy temu zaprzeczyli.

No i ostatnie pytanie, możliwą opcją jest także podłączenie po prostu żarówek szeregowo w trybie oświetlenia dziennego (a zatem bez SD-2) a z prostym układem własnym. Czy ktoś tak zrobił i jaka jest wtedy jasność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie sd-2, jeżdżę na tym wynalazku cztery lata i nie miałem z nim najmniejszego problemu. Nie zauważyłem by kiedykolwiek się grzał. Podłączyłem pod światła drogowe a mijania zaświeca mi czujnik zmierzchu. Przez cały okres używania sd.2 spaliła się tylko jedna żarówka świateł mijania. Pomijając kwestię zgodności lub niezgodności z prawem to mogę z czystym sumieniem polecić montaż SD-2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jeśli chodzi o legalność to pomijając dokładne zapisy w polskim prawodawstwie to takie światła są (były właściwie) opcją komputera w niektórych markach - zaświecanie po rozruchu wyłącznie przednich świateł mijania i uważam, że jest to całkowicie ok cokolowiek ktokolwiek by sądził...
czyli jak dobrze zrozumiałem - polskie przepisy pomijasz (bez ogródek pisząc - masz w d...), a w innym kraju respektujesz. być może nie wiesz, że co do homologacji reflektora przepisy te są w całej "Łuni" IDENTYCZNE - jeśli reflektor nie ma homologacji na takie światła, więc taka jego funkcja świecenia jest niedopuszczalna.

w końcu nadzór wziął się (szkoda, że tak późno) ślamazarnie za diagnostów i mam nadzieję, że tego typu przeróbki szybko zostaną wychwycone i odpowiednio potraktowane :)

w naszym chorym kraju mówienie o nafaszerowanym hormonami dziwadle jest BE, ale już np. nielegalne światła mają być OK.

 

 

(a obniżenie jasności także jest ok)...
to Twoje zdanie, niekoniecznie prawdziwe :)

 

 

ostro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!