Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Jedynie mogę od siebie dodać,że My którzy "doposażamy" w ledy mamy trudniej.Nowe wychodząc mają mają robiona homologację i jak projektant wymyśli zahomologuje i tak jest dobrze-tak ma być.My musimy jednak trzymać się "odgórnych" sztywnych wymiarów/jeżeli chcemy to zrobić dobrze i mieć spokój/.Rozstaw min 60 cm pomiędzy lampami nie przeskoczysz-musi być/ja dla pewności dałem 62-63 cm/.Teraz gdzieś ostatnio przeczytałem,że w autach mniejszych/węższych /ten rozmiar może być mniejszy/chyba w okolicy 40 cm,teraz piszę z głowy ale auto też musi spełniać te podane wyraźnie wymiary "szerokościowe"

Co do tych dziennych razem z funkcją przygasania to koledzy mieli tu po montowane i było ok.Ja ma tak jak Ci diagnosta tłumaczył-gasną przy załączeniu pozycyjnych.Napisz do Kol Mrarek..jak dobrze pamiętam On chyba tak kiedyś miał któreś podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomału..pomału koledzy. Kolego Matixs opisz dokładnie jaki kolor przewodu gdzie podłączyłeś?

 

Kolego gojgien mam zamontowane światła dzienne z funkcją pozycyjnych. I jest problem. Byłem zrobić przegląd i diagnosta zakwestionował mi tą funkcje ściemniania. Rzucił mi papierek przed oczy na którym było napisane że w samochodach doposażonych , powtarzam - doposażonych w światła do jazdy dziennej,światła mają gasnąć przy włączeniu pozycyjnych-mijania. Ja na to że niektóre auta tak mają. On na to: nieważne, to są oryginalne rozwiązania a w dokładanych mają gasnąć. Mówię to wymontuje przednie pozycyjne z reflektorów, wtedy pozycyjne będą tylko w dziennych. Znowu odpowiedz że tak tego nie przeskoczę. Miałem 2 kontrole drogowe i usłyszałem to samo od młodych policjantów. I sam już nie wiem czy to legalne czy nie?

Pomijając to że jeden policjant dowalił się że mam za wąsko światła dzienne. Ja mu na to że taki zderzak, on -że w takim układzie nie montujemy takich świateł...powiem Ci że jestem zaskoczony obecnymi doświadczeniami.

I to jest za blisko, a nowe clio ma je w grilu, ale ma oryginalnie i jest ok. A samochody doposażone muszą się trzymać wymiarów.

czyli są jeszcze na świecie diagności, którzy trzymają się przepisów.

nie możesz wyłączyć postojówek z auta a zostawić dokładanych, bo to nie jest homologowane.

oryginalne postojówki muszą zostać i tego nie ruszaj.

jakie masz oznaczenia na tych dziennych? bo nie pamiętam czy podawałeś czy nie? a tu "na wczasach" mam kiepski net by sprawdzić :P

powtarzanie tego jak mantry jest cholernie głupie, ale najpierw trzeba zapytać co i jak, a później kupować

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Matixs z instrukcji którą dołączyłeś, wynika że powinieneś podłączyć pin 1 do masy, pin 2 do akumulatora , pin 3 do plusa po stacyjce (ja podałem ci do CM -1 , ty podłączyłeś do CN-1 ) pin4 do pozycyjnych (możesz podłączyć w skrzynce bezpieczników do AN pin 12 lub 5.

Pin CN - 1 jest od pompki pali, ja bym tam nie podłączał.Ja u siebie mam podłączone 2i3 razem pod zapłon , ale może u ciebie jest inna konstrukcja i muszą być oddzielnie.Sprawdz sobie w ten sposób :Podłącz pod akumulator masę następnie 2 i następnie 3 powinny się zaświwcić ,następnie również pod plusa akumulatora 4 i powinny zgasnąć.(do plusa akumulatora po kolei 2+3+4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką homologację RL00 oraz E4 . A diagnosta twierdzi że tak nie może być. Muszą gasnąć!

Tak z innej beczki pytałem go jeszcze o pozycyjne w halogenach na dachu tira. Maja po 4, po 6 takich lamp pozakładane. To również jest wszystko nie zgodne z prawem. A jak się o ten przypadek pytałem policjanta to powiedział że nie czepiają się tego bo by ich kierowcy zdeptali- jeśli chodzi o tiry to jak jest lampa to ma świecić. Tak mi powiedział policjant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Nie chciałem już grzebać w samochodzie i pojechałem do elektryka. Niestety nie dość że trochę za to wżiął to jeszcze źle zrobił. Lampy podłączyć pod postojówke, pod plus z akumulatora, mase do nadwozia, a plus po zapłonie wpiął w komputer pokładowy. I przez to mam teraz problemy. Lamy świecą się po zgaszeniu silnika i po zamknięciu samochodu/ migają razem z kierunkowskazami i zakłócają mi radio. W poniedziałek jadę żeby mi to poprawił i mam nadzieje że nie zepsuje tego bardziej.

I średnio polecam serwis Tompis w Lublinie. Podobno specjalizują się w autach francuskich..

Edytowane przez Matixs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gojgien mam zamontowane światła dzienne z funkcją pozycyjnych. I jest problem. Byłem zrobić przegląd i diagnosta zakwestionował mi tą funkcje ściemniania. Rzucił mi papierek przed oczy na którym było napisane że w samochodach doposażonych , powtarzam - doposażonych w światła do jazdy dziennej,światła mają gasnąć przy włączeniu pozycyjnych-mijania. Ja na to że niektóre auta tak mają. On na to: nieważne, to są oryginalne rozwiązania a w dokładanych mają gasnąć. Mówię to wymontuje przednie pozycyjne z reflektorów, wtedy pozycyjne będą tylko w dziennych. Znowu odpowiedz że tak tego nie przeskoczę. Miałem 2 kontrole drogowe i usłyszałem to samo od młodych policjantów. I sam już nie wiem czy to legalne czy nie?

Nie wnikam w przepisy, (choć akurat te interpretacje mają rację bytu) po prostu zastanawiam się, czy te lampy nie mają właśnie takiego układu i dlatego wszystko głupieje po wspólnym podłączeniu tych 2 przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie. Dzisiaj odłączyłem jeden przewód od akumulatora ( zostawiłem tylko czerwony ) i funkcja postojowych się wyłączyła. Teraz działają jak powinny. Przynajmniej policja się nie będzie czepiać, bo już mnie to zaczynało pomału denerwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!