Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się tak zrobić że bedą sie zapalały i gasły dopiero po odpaleniu silnika?

Da się zrobić, wystarczy przewód sterujący włączeniem świateł (pomarańczowy nr.3) podłączyć pod + po zapłonie. Kolega Nel podał Ci złącze i pin pod który masz to podłączyć.

Elektryk w Lublinie podłączył sterowanie światłami pod + akcesoriów i dlatego tak masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, zwracam się z prośbą o pomoc.

Chcę w Megane II zamontować światła do jazdy dziennej w zderzaku w miejscu fabrycznych halogenów.

Chcę podłączyć je pod instalację fabrycznych halogenów.

W Megane II halogeny działają po przekręceniu manetki na ŚWIATŁA POZYCYJNE LUB ŚWIATŁA MIJANIA.

Jaki musiałbym zamontować przekaźnik by, po przekręceniu manetki na ŚWIATŁA POZYCYJNA i odpaleniu HALOGENÓW wywołać reakcje by ŚWIATŁA POZYCYJNE PRZÓD zgasły. Liczę na pomoc, od razu prosiłbym o nie pisanie ze to"niezgodne z przepisami RD, głupie, nie wykonalne" i tym podobne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tak zrobić jak chcesz z prostego powodu, bo aby zadziałał przekaźnik od halogenów, muszą być włączone przynajmniej pozycyjne. Wyłączenie pozycyjnych powoduje automatycznie wyłączenie halogenów. I za to odpowiada elektronika auta. Można próbować zastosować same przewody od halogenów z oryginalnej instalacji auta i dokładać dodatkowe przekaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zwykły przekaźnik na 12 V z dwiema parami styków roboczych. Muszą być dwie pary bo światła pozycyjne mają dwa niezależne obwody do lewego i prawego światła. Cewka przekaźnika podłączona do halogenów tak by przekaźnik zadziałał po włączeniu halogenów. Przewody do pozycyjnych należy przeciąć i podłączyć do styków biernych przekaźnika czyli tych które są zwarte jak przekaźnik nie działa. Po zadziałaniu przekaźnika styki bierne rozłączą się i pozycyjne stracą zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest już samo w sobie nielegalne. ;) Ja bym nie kombinował, że światłami pozycyjnymi, tylko dołożył sobie nową instalację do przekaźnika załączającego/wyłączającego światłą dzienne automatycznie oraz wykorzystał istniejącą instalację od halogenów. I to jest najszybsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to nie ja, ja pytam o rozwiązanie pod siebie. Tylne światła pozycyjne chcę, zeby zostały.

Czuje ze jest to wykonalne, bo podpinałbym się już pod przewody za skrzynką BSI. Więc komputer już puścił sygnał i "dał prąd". @aniewa Czy ten przekaźnik ma jakiś symbol? Aha czyli przekaźnik 4 PINowy?

REGULAMIN forum jasno określa zasady dodawania zdjęć :!:- Prezes

 

Czy dobrze rozkminiłem problem na rysunku powyżej?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przymierzam się do montażu DRL NARVA w Megane II Ph2, z tego co wyczytałem mają one automat i wystarczy je podpiąć bezpośrednio pod AKU.

Wydaje mi się, że lepiej wykorzystać do tego "+ po zapłonie", zgadza się ?

 

Po wertowaniu forum wytypowałem podłączenia do skrzynki przy AKU

CM (złącze 6-ścieżkowe) CZARNE

- styk 1 (+ po zapłonie zabezpieczony bezpiecznikiem)

- styk 3 (masa elektroniczna przedniej podłużnicy z lewej strony)

AN (złącze 8-ścieżkowe) BRĄZOWE

- styk 1 lub 5 (+ Światła pozycyjnego prawego/lewego zabezpieczony)

 

Możecie potwierdzić poprawność połączeń i przy okazji pytanie o samą skrzynkę.

W Ph2 jest ona "do góry nogami", czy aby się do niej dostać muszę wykręcać podstawę AKU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bardzo dużo rozbierania do tej skrzynki. Ja podłączałem 2 rodzaje DRL poprzez automat i drugie po + po zapłonie. Przez automat 10 min pracy, + po zapłonie czas liczony w godzinach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra w temacie dostania się do skrzynki doczytałem trochę i w najgorszym wypadku oprócz ECU, muszę ściągnąć jeszcze podstawę AKU.

Jak kwestia połączeń o których pisałem, jest poprawnie ?

Nie chciałbym się wlutować nie tam gdzie trzeba :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRL NARVA mają automat i nie trzeba kombinować z żadnym zapłonem czy rozbieraniem skrzynek. Podłączenie jest banalne i zajmuje parę minut.

Masz trzy druty: jeden do masy, drugi do "+" na akumulatorze, a trzeci podpinasz pod przewód idący do świateł mijania. Koniec.

Identyczny automat jest w światłach Daylight4 Philipsa i działa bezbłędnie. (Są te te same światła tylko pod inną marką)

Edytowane przez gRRuby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!