Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się tak zrobić że bedą sie zapalały i gasły dopiero po odpaleniu silnika?

Da się zrobić, wystarczy przewód sterujący włączeniem świateł (pomarańczowy nr.3) podłączyć pod + po zapłonie. Kolega Nel podał Ci złącze i pin pod który masz to podłączyć.

Elektryk w Lublinie podłączył sterowanie światłami pod + akcesoriów i dlatego tak masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, zwracam się z prośbą o pomoc.

Chcę w Megane II zamontować światła do jazdy dziennej w zderzaku w miejscu fabrycznych halogenów.

Chcę podłączyć je pod instalację fabrycznych halogenów.

W Megane II halogeny działają po przekręceniu manetki na ŚWIATŁA POZYCYJNE LUB ŚWIATŁA MIJANIA.

Jaki musiałbym zamontować przekaźnik by, po przekręceniu manetki na ŚWIATŁA POZYCYJNA i odpaleniu HALOGENÓW wywołać reakcje by ŚWIATŁA POZYCYJNE PRZÓD zgasły. Liczę na pomoc, od razu prosiłbym o nie pisanie ze to"niezgodne z przepisami RD, głupie, nie wykonalne" i tym podobne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tak zrobić jak chcesz z prostego powodu, bo aby zadziałał przekaźnik od halogenów, muszą być włączone przynajmniej pozycyjne. Wyłączenie pozycyjnych powoduje automatycznie wyłączenie halogenów. I za to odpowiada elektronika auta. Można próbować zastosować same przewody od halogenów z oryginalnej instalacji auta i dokładać dodatkowe przekaźniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zwykły przekaźnik na 12 V z dwiema parami styków roboczych. Muszą być dwie pary bo światła pozycyjne mają dwa niezależne obwody do lewego i prawego światła. Cewka przekaźnika podłączona do halogenów tak by przekaźnik zadziałał po włączeniu halogenów. Przewody do pozycyjnych należy przeciąć i podłączyć do styków biernych przekaźnika czyli tych które są zwarte jak przekaźnik nie działa. Po zadziałaniu przekaźnika styki bierne rozłączą się i pozycyjne stracą zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest już samo w sobie nielegalne. ;) Ja bym nie kombinował, że światłami pozycyjnymi, tylko dołożył sobie nową instalację do przekaźnika załączającego/wyłączającego światłą dzienne automatycznie oraz wykorzystał istniejącą instalację od halogenów. I to jest najszybsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to nie ja, ja pytam o rozwiązanie pod siebie. Tylne światła pozycyjne chcę, zeby zostały.

Czuje ze jest to wykonalne, bo podpinałbym się już pod przewody za skrzynką BSI. Więc komputer już puścił sygnał i "dał prąd". @aniewa Czy ten przekaźnik ma jakiś symbol? Aha czyli przekaźnik 4 PINowy?

REGULAMIN forum jasno określa zasady dodawania zdjęć :!:- Prezes

 

Czy dobrze rozkminiłem problem na rysunku powyżej?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przymierzam się do montażu DRL NARVA w Megane II Ph2, z tego co wyczytałem mają one automat i wystarczy je podpiąć bezpośrednio pod AKU.

Wydaje mi się, że lepiej wykorzystać do tego "+ po zapłonie", zgadza się ?

 

Po wertowaniu forum wytypowałem podłączenia do skrzynki przy AKU

CM (złącze 6-ścieżkowe) CZARNE

- styk 1 (+ po zapłonie zabezpieczony bezpiecznikiem)

- styk 3 (masa elektroniczna przedniej podłużnicy z lewej strony)

AN (złącze 8-ścieżkowe) BRĄZOWE

- styk 1 lub 5 (+ Światła pozycyjnego prawego/lewego zabezpieczony)

 

Możecie potwierdzić poprawność połączeń i przy okazji pytanie o samą skrzynkę.

W Ph2 jest ona "do góry nogami", czy aby się do niej dostać muszę wykręcać podstawę AKU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bardzo dużo rozbierania do tej skrzynki. Ja podłączałem 2 rodzaje DRL poprzez automat i drugie po + po zapłonie. Przez automat 10 min pracy, + po zapłonie czas liczony w godzinach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra w temacie dostania się do skrzynki doczytałem trochę i w najgorszym wypadku oprócz ECU, muszę ściągnąć jeszcze podstawę AKU.

Jak kwestia połączeń o których pisałem, jest poprawnie ?

Nie chciałbym się wlutować nie tam gdzie trzeba :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRL NARVA mają automat i nie trzeba kombinować z żadnym zapłonem czy rozbieraniem skrzynek. Podłączenie jest banalne i zajmuje parę minut.

Masz trzy druty: jeden do masy, drugi do "+" na akumulatorze, a trzeci podpinasz pod przewód idący do świateł mijania. Koniec.

Identyczny automat jest w światłach Daylight4 Philipsa i działa bezbłędnie. (Są te te same światła tylko pod inną marką)

Edytowane przez gRRuby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!