Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i Megane II phII OPONY LETNIE


Hadson

Rekomendowane odpowiedzi

  kropkaband napisał(a):
Nie było mowy tutaj o ContiSportContact 2 tylko ContiPremiumContact 2

chodziło mi bardziej o ścieralność.

Miałem Pirelli, zużyły się bardzo szybko, wytrzymały może 1,5 sezonu (ok 20tys km). Jedynie sprzedawca je zachwalał, wulkanizatorzy już nie :-D Pirelli Eufori@.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  kropkaband napisał(a):
Nowe opony kolego zakłada się na tył autka.

 

Na to nie ma reguły. Jedni radzą lepsze dać na tył, bo podczas poślizgu auto jest podsterowne i dzwoni przodem. Czyli są poduszki, strefa zgniotu itp. Ja natomiast zawsze lepsze zakładam na przód- przyspieszanie, hamowanie jest bezpieczniejsze. Nie mam też problemu, by w razie czego opanować nadsterowność. Jeden jedyny raz miałem gorsze opony z przodu- nikomu nie życzę zaliczenia aquaplaningu przy ponad 160km/h ( oczywiście na niemieckiej autostradzie 8-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy szukałem informacji na forum ale mi się nie udało :-D Czy ktoś z was zakładał lub ma informacje czy do Megane II ph I mozna założyć bez problemów oponki 215/55 R16 na oryginalne felgi Renault?? Obecnie mam założone 205/55 R16 ale mogę kupić właśnie te 215 i chciałbym się upewnić że nie będą one obcierały przy skręcaniu i czy wejdą na te felgi. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce założyć szersze, ponieważ nie chce kupować nowych tylko używki a te 215 mi się trafiają w bardzo dobrym stanie w dobrej cenie. Z tego co sprawdzałem na różnych kalkulatorach to przekłamanie z prędkością będzie wynosiło około 1 km/h przy 150 km/h więc jest ono żadne. Jeżeli chodzi o dynamikę to też raczej za wiele nie stracę, raczej tego nie odczuje w normalnej eksploatacji, przynajmniej tak mi się wydaje :-D Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko przy kupnie używanych opon żeby zwrócić uwagę na stan bieżnika. Na takich oponach najczęściej jeżdżą niemieckie auta w których opony się prawie zawsze ząbkują (tylna oś) i po założeniu może się okazać że tylko głośna muzyka pomoże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Szanowni Koledzy, zakupiłem Renault Megane II Grandtour z roku 2004 i mam do zmiany opony letnie. Przeczytałem cały ten temat i wiele jest marek opon, które polecacie. Jednak nikt nie pisze jakie opony stosuje - czy symetryczne, asymetryczne czy kierunkowe. Czy możecie mi polecić, który rodzaj opon się najbardziej nadaje do mojego auta?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zadałem pytanie o rodzaj opony, bo słyszałem że niektóre typy opon się szybko ząbkują. Skoro większość z użytkowników stosuje asymetryczne opony, to muszą być OK i się nie ząbkują. W związku z czym wybrałem BRIDGESTONE Turanza ER300 205/55R16 91H. Myślę że to chyba dobry wybór, bo czytałem na tym forum pozytywne opinie o nich i w testach ADAC wypadają bardzo dobrze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałeś dobre opony. A co do ząbkowania to w każdych się to obserwuje. Asymetryczne mają tą przewagę że możesz je sobie zamieniać miejscami - tzn że co około 7 tys km zalecane jest zamienienie kół miejscami po przekątnej. W ten sposób opony równo się zużywają a nawet jeśli zaczną się żąbkować to po zamianie wyrównają się.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie

Czy ktoś może polecić letnie opony powiedzmy do 200-230zl za sztukę.

Chce w te wakacje trochę pojeździć po Polsce i przed wyjazdem chciałbym wymienić moje wysłużone oponki na nowe.

W tej chwili mam Bridgestony.

Z góry dzięki za opinie

[na forum są określone zasady należy dopisywać się do istniejących tematów traktujących o tym samym a twój problem się pojawia średnio 2 razy na tydzień <piwko> ] - Robak

Edytowane przez Robak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!