Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

TomTom w Megane III


Madu

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witajcie Panowie fascynacji Megan III

 

Przymierzam się do zamontowania do mojej megi z 2011 r kombi nawigacji TomTom. Przeczytałem cały temat lecz jest to trochę zagmatwane jak dla mnie , i tu pytanie czy jest jakiś tutroial krok po kroku wraz z zdjęciami jak tego dokonać , co gdzie politować.

 

mam :

- radio

- wyświetlacz

- całą instalację

- kabel antenowy radio + gsm

- antenę

- białą puszkę

- sterownik yostick

 

Proszę o wasze instrukcje i pomoc a przede wszystkim kolegów Woytus i Madu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Chodzi mi jak to wszystko polutować i skąd pobrać sygnał ABS-u , bo czytałem że potrzebny jest do tego , mam całą wiązkę spod deski rozdzielczej i w wolnej chwili będę chciał wyodrębnić to co jest do tomtom potrzebne , tylko jak to połączyć z moją obecną wiązką.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam!

 

Mam Scenica III z 2010 z nawigacją TomTom Carminat + pilot BT. Auto było bez podłokietnika, więc dokupiłem (z innego auta – inny VIN). Sęk w tym, że jak podłączyłem joya, to clip wyświetla błąd multiplexera dla multimediów – joystick nie działa. Możecie podpowiedzieć co zrobić, żeby ruszyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd w podłączeniu, należy w konfiguracji sieci can włączyć w uch i napinaczach sterownik

W joju nie ma vin - nawi nie koniecznie musi gadać z joyem jak ma pilota BT

Miałem tylko prelotem w rękach nawi z BT i nie działał sterownik - ale uto pojechało i nie mogłem tematu zgłębić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie ja się poddałem z doposażeniem swojej megi w fabryczną nawigację tomtom , kupiłem coś takiego http://www.vivo-media.pl/pl/_sp/184/ndx_261rf/.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jestem bardzo zadowolony i polecam ten produkt choć to kosztowna zabawka z wieloma możliwościami.

Bardzo prosty montaż , polega na zdemontowaniu starego radia i wyświetlacza , przeciągnięcie wiązki i pospinania wszystkiego w całość.

Można rozbudować zestaw o dodatkowe monitory w zagłówkach , kamerę cofania , internet , dvb-t , taka mała stacja multimedialna.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

 

Oferta sprzedaży zestawu została usunięta. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Analizując schemat zamieszczony przez kolegę Woytus mam pewne pytania odnośnie podciągnięcia wiązki CAN do urządzeń . Na schemacie wyjście CAN z gniazda OBD2 na pinach 12 i 13 jest połączone równolegle i idzie do C-Boxa na piny 1 i 2 oraz do Joystika na piny 5 i 11. I dopiero z Joystika szeregowo / czyli wchodzi w urządzenie i z niego wychodzi / idzie poprzez piny 6 i 12 do Nawigacji na piny 1i2 gdzie również szeregowo poprzez urządzenie / piny 3i4 / wychodzi dalej do radia na piny 9i13.Pytanie ..czy ma to jakieś znaczenie ..czy wpinając się przy kostce przy radiu w sieć CAN robiliście to równolegle czy szeregowo..czyli tniemy CAN przy radiu , wpuszczamy w wiązkę gdzie sygnał przechodzi poprzez poszczególne urządzenia i dopiero na wyjściu czyli piny 3i 4 z nawigacji podłączamy do radia na piny 9 i 13.Mam oryginalną wiązkę i łańcuszek tych urządzeń jest zachowany.

Nie wiem jak ma to się do zasad obciążeń sieci CAN zapięcia sieci terminatorem odpowiedniej rezystancji itd. Proszę o sugestie. Oczywiście po wpięciu się w CAN sprawdzę przebiegi oscyloskopem czy coś nie zwiera i napięcia są prawidłowe. I ostatnie pytanie..TomTom Live..do czego służy żółta wtyczka wiązki doprowadzonej do anteny skoro antena ma tylko 3 wyjścia.

post-1723-0-59495700-1380266435_thumb.jpg

post-1723-0-87514900-1380266363_thumb.jpg

post-1723-0-20356800-1380266475_thumb.jpg

Ps.Jak ktoś szuka to mam zbędny kabelek C-box gniazdo USB ..reszta na PW

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linie can na schemacie są rysowane liniami przerywanymi - reszta to nie cany - nalżało by sprawdzić w opisie co to za sygnały

Can podpinasz równolegle do istniejącej lini i zadziała

Trzecia wtyczka w nawigacji to jest antena GSM słuzy do odbierania danych live trafic jak ma się wykupioną ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Cinek..dzięki za szybki odzew ^^.Trzecia wtyka..to wiem..do czego jest czwarta.. żółta .Jeśli chodzi o sygnały to w opisach to CANy ..widać że idą po skrętce. Auto na razie mam u blacharza i chłopaki walą w nie ostro młotkami..ale od wtorku mam zamiar zabrać się za nawigacje.Pewnie i tak wszystko wyjdzie w praniu..ale warto zapytać ^^.

 

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!