Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

TomTom w Megane III


Madu

Rekomendowane odpowiedzi

Różowa/fioletowa FAKRA to GSM.

Niebieska FAKRA to GPS

Biała FAKRA antena na dachu

Żółta FAKRA antena tylnej szybie.

Radio ma już w swojej kostce ISO siec CAN. Między radiem a dżojstikiem miałem gotowa wiązkę z dawcy, znaczy tego połączenia nie przerabiałem. Podłączałem tylko przewody od dżojstika do sieci CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-1723-0-46729400-1380273722_thumb.jpg

Panowie..czasami nie ma co zawracać sobie głowy tylko zobaczyć ohmomierzem co jest grane ^^.Spiąłem wszystkie urządzenia na stole..jest przejście sieci CAN poprzez wszystkie urządzenia..czyli w nawi i joystiku są zrobione mostki pomiędzy tymi pinami wej-wyj. Czyli urządzenia są połączone równolegle.Tylko fabryka nie chciała pewnie powielać mostków na kablach sieci CAN.Należy jednak pamiętać że np. wypięcie wtyki z nawigacji pozbawi dojścia CANu do radia itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woytus a nie jest to czasm przelotka anteny radia ? W SIII tak jest antena radiowa z dachu wchodzi do nawi i przelatuje dalej do radia , obstawiam iż podobnie tu, kolorów wtyczek nie pamiętam teraz

Tak. Masz racje jedna chyba żółta idzie do radia. Za bardzo popłynąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co inicjuje napięcie / sygnał aktywacji multimediów / i ile ono powinno wynościć.Czy sygnał startuje z radia po załączeniu on..??? Wszystko podłączyłem i ....ciemno.Jeśli radio zablokowane jest kodem to czy aktywacja multimediów wystąpi ? / pojawi się napięcie na pinie /.Czy clipem można to uruchomić tzn. wpisać kod radia. Na razie mam tak że nie mogę wpisać kodu radia bo nie wyświetla mi ekran , ekran nie wyświetla bo nie ma aktywacji sygnału multimediów..aktywacji nie ma bo nie mam wpisanego kodu..:)..

 

Ps. Podajcie proszę w jaki sposób należy aktywować radio (np. po wymianie lub naprawie) w Clipie.

Jutro jadę do pewnego magika który ma to urządzenie ..ale z rozmowy telefonicznej widzę że jest raczej zielony.

Jaka zakładka .. itd.Niby cały zestaw pochodzi z jednego auta / c-box,navi,radio,joy i szara kostka / a nie ruszyło..na ekranie ciemno.Od czego zacząć z Clipem.Jeśli będzie konieczność wykasowania VINu do stanu zerowego i do kodowanie na nowo sprzętów czym to grozi i jak to się robi Clipem .Pozdrawiam

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po podłączeniu wszystkiego według schematu (joy, wyświetlacz, c-box) i sprawdzeniu dwu-krotnie każdego kabelka, ruszyło po włożeniu karty do czytnika. uruchomiłem radio. Radio szumiało i pikało co jakiś czas domagając się wpisania kodu. Na wyświetlaczu była informacja o wpisaniu kodu. Po około 3 minutach jak nie dostało radio kodu wszystko się wyłączało. Tak u mnie wyglądał pierwszy start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Po około 3 minutach jak nie dostało radio kodu wszystko się wyłączało,,

hmm..czyli radio aktualnie jest zablokowane..pewnie u blacharza się nim bawili wpisując jakieś kody / było podłączone / przy załączeniu ,,ON "pikało..ale stary wyświetlacz nic nie pokazywał..nie mogłem wpisać kodu.Jutro postaram się aby było załączone trochę czasu..może zacznie wołać o kod..

Nie ma żadnego napięcia na wyjściu aktywacji multimediów. Cany prawidłowe ok. 2,1-2,7 V..instalacja sprawdzona ..napięcia +12v dochodzą w swoje miejsca.

Koledzy a jak z tym CLIPEM .. od czego zacząć jak się jutro podłączę do obd2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Po około 3 minutach jak nie dostało radio kodu wszystko się wyłączało,,

Ale po zamknięciu autka i ponownym otwarciu prosiło dalej o kod i jak nic nie wpisałem to po 3 minutach OFF, ale cały czas prze te 180 sekund pik... pik... pik... I tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.Obserwoję to forum od długiego czsu z racji posiadania megane III Coupe.Mój problem polega na tym,że chcę dołożyć nawigację.Mój samochód jest wyposażony w radio bez pokręteł(płaskie bez BT)i wyświetlacz postawowy(nie mozaikowy).Udało mi sę zakupić.wyświetlacz navi z czterema gniazdami na antenę (chyba live),radio też płaskie bez pokręteł oraz joystic,podobno wszystko z jednego auta oraz komplet wtyczk(bez wiązek przewodów).Przeanalizowałem wszyskie schematy(chyba)dostępne na tym forum,i nic mi nie pasuje do mojej opcji.Np.na jednym schemacie do joystica muszę dołączyć trzy przewody a na innym 5 lub 7.

Wszystkie opisy raczej dotyczą z radiem z BT.Moja wielka prośba o schemat do mojej opcji,abym mógł wyprodukować i połączyć wiązki.Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc.

rodnes

Edytowane przez rodnes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woytus .. dziś rozmawiałem z pewnym człowiekiem z Poznania / Leszkiem / który walczył z podobnym problemem montażu nawigacji TomTom Live.Wcale się nie zdziwił faktem że nie wystartowała mi za pierwszym razem choć wszystkie części pochodziły z jednego auta.Mówił o tym że w nie których wersjach jest jeszcze wysyłany jakiś pin aktywacji multimediów do radia z licznika .. uruchomił cały zestaw na stole przy pomocy emulatora Can wcześniej z czytując to co wysyła can auta.Nie bardzo powiem szczerze zapamiętałem jego uwagi ale jestem z nim umówiony na przyszły tydzień / auto u lakiernika /.Zobaczymy co z tego wyjdzie..postaram się podzielić uwagami i tym co uda się zrobić.

Ps. z karty pamięci Tom Toma według Twojej instrukcji z czytałem numery Vin auta w jakim była montowana ..dzięki za opis kilka postów wyżej :-) ..po rejestracji w TomTom Home zaciągnąłem jeszcze kilka aktualizacji uzyskując bon rabatowy :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy piszecie o wyświetlaczu, radiu, dżojstiku, ale czy macie w swoich zestawach szarą puszkę, która jest kontrolerem multimediów, bez której ani rusz. Jest to osobny sterownik (kalkulator multimediów) i posiada wpisany nr VIN. Taki sterownik w zestawach bez NAVI jest wbudowany w wyświetlacze od radia. Sterownik poza sterowaniem całym zestawem odpowiada również za analizę sygnałów z pilota od kierownicy i przekazywania już po sieci CAN dalej sygnałów do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!