Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wałka rozrządu a czujnik wału korbowego.


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

Czy istnieje jakaś różnica pomiędzy czujnikiem położenia wałka rozrządu a czujnikiem położenia wału korbowego? Czy w silniku F4R w MII phI 2.0 (136KM) znajdują się oba te czujniki? Czujnik położenia wałka rozrządu zlokalizowałem i jest nad korkiem wlewu oleju umocowany śrubą z IV cewką. Czujnik wału korbowego według schematów powinien być gdzieś w okolicy klemu "+" akumulatora na bocznej ścianie bloku silnika.. ale w silniku 1,4 i 1,6.. dla 2.0 wogole nie znalazłem lokalizacji:/

 

Nikt nie wie?;/

Edytowane przez Misha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze przeglądnąłem pół samochodu pod maską.. o ile czujnik położenia wałka rozrządu jest banalnie znaleźć (koło cewki) o tyle czujnik położenia wału już nie bardzo:/ nigdzie go nie widać a z załączonego obrazku nie bardzo mogę się wyznać:/ Czy on jest gdzieś w pobliżu przepustnicy?, czujnika temperatury cieczy? czy może z durgiej strony. Aha i czy dostęp do niego lepszy jest z góry czy z dołu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy mógłby ktoś dokładnie opisać krok po kroku jak dobrać się do czujnika wału korbowego? Chciałabym go wyczyścić, gdyż mam pewne podejrzenia co do niego, a w serwisie powiedzieli mi, że ich się nie czyści tylko wymienia na nowe.

Nie jestem pewna, czy to on jest winowajcą, dlatego chciałabym spróbować go przeczyścić, ale po zajrzeniu pod maskę nie za bardzo wiem gdzie go szukać. Wszelkie zdjęcia mile widziane, ulatwilyby mi zorientowanie sie.

 

Megane II ph I, 1.6 16V

 

Pozdrawiam, Anna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy jak u mnie czujnik położenia wałków rozrządu jest zaolejony(wtyczka i okolice) to może podać błędne dane? bo z czego tutaj czytałem że on powoduje spadek mocy itd jak jest uszkodzony? U mnie raz na komputerze na clipie był błąd o czujniku rozrządu ale z zółtym ostrzeżeniem,a na liczniku brak komunikatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może podać błędne dane?

Może! Wyczyść wtyczkę i gniazdo, wytrzyj też w środku i spryskaj płynem kontaktowym. Do czyszczenia możesz użyć benzyny.

Czujniki te podają na ECU odpowiednie informacje o "położeniu" pewnych elementów silnika. Jeżeli te parametry są zmienne lub fałszywe ECU głupieje i stąd różne efekty; szarpania, nie pali na ciepłym/zimnym, wypadanie zapłonu, tzw. powolne zbieranie się i różne podobne. Oba czujniki wykorzystywane są przy uruchomieniu silnika. Czujnik położenia wału korbowego (ten nad kołem zamachowym) steruje, a właściwie pokazuje ECU położenie tłoków, na podstawie których ECU steruje zapłonem. CPWK odpowiada mniej więcej oście aparatu zapłonowemu w tradycyjnych iskrowych układach zapłonowych. Z tym, że CPWK i ECU potrafi bardziej efektywnie wykorzystać te informacje. Oczywiście pod warunkiem, że wszystko działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynem kontaktowym? Takim do soczewek? CPWK to jest inaczej elektrozawór przestawiacza faz wałka rozrządu? Mam na dzieje że wymontowanie czujnika położenia wałków rozrządu będzie łatwe. I nie trzeba odłączyć akumulator?

 

A takim płynem(w sprey) do czyszczenia silnika można użyć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!