Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1.6 16V 113KM benzyna


zimnica4666

Rekomendowane odpowiedzi

A ja kupiłem na Allegro rozrząd kompletny INA z zaślepkami i pompą wody Rocket za 360 zł. Wymiana 200 zł i po sprawie. Mechanik natomiast twierdził że nie konieczne sa zaslepki ponieważ stare mozna uzyc jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare mozna uzyc jeszcze raz.

Można, pod warunkiem, że stare wydłubie się nieuszkodzone, mnie udało się wyjąć tylko jedną, tą większą mniejszą musiałem przebić żeby ją wyciągnąć.

 

PS

Proponuję klawiaturę przeczyścić, pl-literki Ci giną :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A gdzie jest pokrywa rozrządu?

Skoro o takie rzeczy pytasz to lepiej weź ze sobą jakąś osobę, która ma pojecie o samochodach, a najlepiej renufkach.

Opcja <czerwona> się kłania.

Koniec OT następne posty o tym charakterze lecą do kosza, bez ostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w 1.6 - więc może być całkiem inaczej.

W każdym razie w moim 2.0 "nowość" pompy widać jak na dłoni. Jest ona (stojąc przed otwartą maską) przykręcona z boku bloku silnika z lewej strony. Widać wyraźnie element aluminiowy-czyli obudowę (czysty, nowy) o grubości ok. 1cm. Widać też nową uszczelkę między blokiem silnika a nową pompą. Pompa jest mniej więcej na wysokości alternatora. Może zrobię fotę później. Patrząc z boku licząc od prawej strony mam: blok silnika - pompa - plastikowa osłona rozrządu.

A na marginesie - bo ten błąd mnie zawsze drażni (polonistą nawet z zamiłowania nie jestem) - monkahead - czy ty faktycznie piszesz (bez stosowania skrótu) tyŚąc? Aż w oczy kole.

Posłużę się zdjęciem znalezionym w sieci - zaznczyłem wg mnie widoczną obudowę pompy wody.

thumb_hosting_zdjec_1349678600__silnik.jpg

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima pompa wody we wszystkich silnikach 16V jest w tym samym miejscu, jak na zdjęciu. Ciężko jednak powiedzieć czy była wymieniona, szczególnie w aucie które już trochę przelatało od wymiany. Dodatkowo, jak na silniku wisi cały osprzęt, dość skutecznie ją zasłania.

No chyba, że rzorząd był robiony niedano. Obudowa jest aluminiowa, wystarczy ją ładnie wytrzeć i będzie się świeciłą jak psu... <czerwona>

Mnie by się nie chciała, Tobie przypuszczam też nie, ale handlarze stosują różne triki, niestety.

Niestety ale po poziomie pytań kolegi monkahead wnioskuję, że najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie kogoś kto zobaczy jak to wszystko wygląda w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz całkowitą rację. Ale u mnie - wymieniałem rozrząd półtorej miesiąca temu - jest jeszcze widoczna wychodząca poza obręb obudowy popmu uszczelka papierowa (taka szara) i ją ładnie widać, że jest jeszcze czysta. Jej się nie da wytrzeć. Ale po co się na tej pompie w ogóle skupiać - jak to najmniejszy problem czy jest stara czy nowa.

Ważniejszy jest rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważniejszy jest rozrząd.

Dokładnie, mogło być tak, że pociekło na pompie, więc została wymieniona na nową, ale pasek i rolki zostały stare.

Wiem, że przesadzam, ale jest to bardzo prawdopodobne.

Ostatnio syn wymieniał rozrząd w Vectrze, mechanik powiedział, że pasek był w idealnym stanie i w zasadzie można było zostawić, z tym, że rozrząd był robiony 5 lat temu i 37 kkm (była wlepka na silniku). Może przesadzam, ale wolę zapłacić i mieć spokój niż potem naprawiać.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam takie pytanie i prośbę o polecenie jakiegoś dobrego mechanika z okolic Dąbrowy Górniczej, Katowic, Sosnowca czekam na autko sprowadzone bedzie to Megi II w kombiku 1,6 16V i będzie do wymiany kompletny rozrząd i KZFR

z góry dzięki za wszelkie sugestie w sprawie sprawdzonych warsztatów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Wszystkich...

Odświęże trochę mój temat.

 

Tak jak wcześniej pisałem (prawie rok wstecz), w mojej Megane został wymieniony kpl. rozrząd + KZFR w ASO 13 stycznia 2012r.

Kilka dni temu w trakcje świąt przy rannym uruchomieniu zaklekotała.

To zaklekotanie pojawiło się po raz pierwszy po wymianie, dlatego wolę sprawdzić co się dzieje.

Jaka jest przyczyna tego jeszcze nie wiem... może dowiem się po sprawdzeniu auta w ASO- jestem umówiony.

 

________________________________________________________________________________________

 

Aha... co jeszcze.

Sam postanowiłem zajrzeć do czujnika zmiennych faz rozrządu, ponieważ nigdy tego jeszcze nie ruszałem.

Czujnik wyjąłem...wyczyściłem i na nowo zamontowałem.

A oto zdjęcie czujnika

 

post-34295-0-46842000-1356704834_thumb.jpg

post-34295-0-54216800-1356704869_thumb.jpg

 

 

Pytanie jest do Was ?

Co jeszcze można wyczyścić i gdzie zaglądnąć aby Megane ładnie odpalała :!: :!: :) gdy ją odpalam po długim postoju, przez chwilę szarpie, obroty są ~600/~700 chwilę poszarpie i zaczyna chodzić normalnie ~1000, rozgrzeje się i schodzi do ~900 obrotów.

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a ja mam takie pytanie jak wyciągnąłeś ten czujnik,tzn oczywiste jedna śruba do odkręcenia ale potem ciągne i ani drgnie.Tak mocno siedzi czy jest jakiś francuski patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!