Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czarna Skrzynka - rejestrator drogi


sanfran

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma homologacji ale ma bardziej prawdopodobny odczyt jak homologowane, ustawione pod auto doganiające. Może nie jest bezpośrednim dowodem ale już daje możliwość obrony przed nadgorliwymi ścigającymi.

ja akurat mam zapis z rejestratora w telefonie, który w czasie zapisu video, ma także zapisywane pliki z pomiarami GPS, nawet pozycjonowanie na mapie w danym momencie można odczytać.

Zapewne większośc jechała już z włączoną zewnętrzną nawigacją, gdzie był wyświetlany odczyt prędkości.

Faktycznie jest przekłamanie co do licznika ale jeszcze nigdy nie widziałem większego jak 10km/h.

Nie jest to jednak tyle ile wskazuje videorejestrator w czasie pościgu za autem filmowanym.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek: Co nie jest jednoznaczne z tym, że na tych 100 m, na których robią pomiar, nie doganiają cały czas mierzonego auta.

Ot, po prostu 100 m, na których zarejestrowali swoją prędkość (radiowozu) :D

Kamera z GPS lub tak jak Gojgien proponuje i co napisał - dodatkowy dowód w sprawie i sprowadzenie panów policjantów na ziemię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie bijemy pianę. Żyjemy w kraju gdzie prawo jest takie a nie inne i KAŻDY sąd przyzna rację policji a nie kierującemu, gdyby miał nawet urządzenie które podczas rejestrowania jazdy jednocześnie parzy kawę i robi dializę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po doświadczeniach Hołowczyca? Nie bądźmy naiwni. Nie jechał przepisowo jakkolwiek by się tłumaczył. Przekroczył, powinien wziąć to na klatę, a nie robić z siebie niewiniątko.

Ja się natomiast coraz bardziej utwierdzam w przekonaniu, że używanie rejestratora jest przydatne. Co prawda jeszcze nikt mi tak nie wymusił aby do czegoś doszło, ale nigdy nie wiadomo patrząc na to co się dzieje.

Oglądałeś filmik z zajścia? Chyba nie...

Bo na filmiku wyraźnie Hołowczyc chciał przyjąć mandat. Pierwsze jego słowa po wyjściu z samochodu to było o przyjęciu mandatu.

Do momentu aż usłyszał o jakie absurdalne niby przekroczenie chcą mu go wystawić. Każdy na jego miejscu by się wkurzył.

Czasami oglądając Uwaga Pirat, gdy operator z TVN Turbo pokazuje ekran monitora wideorejstratora już wielokrotnie "dla zabawy" mierzyłem marginesy między samochodem "ściganym" a ramką tego monitora. Za każdym z moich pomiarów marginesy te były mniejsze na końcu pomiaru. Oznacza to, iż samochód policyjny jechał szybciej niż "ścigany" i ścigany dostawał mandat za wyższa prędkość niż którą faktycznie jechał.

Chyba będę jeździł z metrem krawieckim ;-)

W necie po sprawie Hołka jest wypowiedź wideo producenta tego pożal się boże rejestratora, który z całą stanowczością stwierdził, że policjanci w sprawie Hołowczyca całkowicie to spieprzyli. Zgodnie z instrukcją ścigany samochód ma zapełniać co najmniej 2/3 ekranu monitora, a nie być punkcikiem na horyzoncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wątek zszedł na złe tory. Próbujecie wykpić się od odpowiedzialności przy przekraczaniu prędkości, a nie do tego ma nam służyć rejestrator jazdy.

Nie rozumiem ludzi którzy grzeją przez miasto jak wariaci, a poza nim to już nawet nie wspomnę.

Zapraszam do mnie do pracy na 12 godzinny dyżur wszystkich domorosłych Hołowczyców. Zobaczycie jak naprawdę kończą idioci drogowi. Ja zdrapuję tych wszystkich ścigantów z drzew, murów, innych przeszkód które nagle wyrosły przed maską samochodu.

Zamiast kupować rejestratory po to żeby kłócić się z policją, lepiej zdjąć nogę z gazu i dojechać cało i zdrowo do celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpula nikt nie chce się wykpić z mandatu tylko policję mamy jaką mamy. I moim skromnym zdaniem to są "barany", bo jak można inaczej ich nazwać jak każą kierowcy zatrzymać się 20 metrów za ostrym zakrętem w dół, a tak miałem. Lub robić kontrole trzeźwości w taki sposób, że korki tworzą się już 1,5km wcześniej. A wystarczyło na rondzie postawić 4 policjantów i korka nie ma, bo sprawdzają 4 kierowców na raz z czterech kierunków. Sam staram się jeździć zgodnie z przepisami i w mojej karierze kierowcy od 93r. zapłaciłem 4 mandaty. I wszystkie za przekroczenie prędkości. Tylko że w przypadkach była to ewidentna wina urzędników ustawiających znaki ograniczenia prędkości. Odległości miedzy znakami była za mała około 50m. Jedziesz 90km/h, masz znak ograniczeniem do 70km/h i po 50 metrach do 50km (no i miałem 59km/h na przy ograniczeniu do 50km/h). Drugi przypadek teren zabudowany a najbliższe zabudowania 1km ale policja stoi i łapie. Tutaj miałem 70km/h jak złapali mnie na suszarkę. I 2 fotki ze staży miejskiej/wiejskiej, też dyskusyjne. I dlatego w dalekie trasy zakładam rejestrator drogi, który dostałem na gwiazdkę, aby mieć nagrania gdzie stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegły sądowy na podstawie oryginalnego nagrania z wideorejestratora jest w stanie dość dokładnie wyliczyć prędkość pojazdu (np na podstawie pomiaru czasu przejazdu pomiędzy słupkami na drodze - są co 100 m). W sytuacji gdy uważasz że jechałeś 120 a policjant twierdzi że 150 jesteś w stanie udowodnić swoją rację. GPS w kamerze nie jest dowodem - np dlatego że prędkość podawana przez GPS jest zawsze aktualizowana z opóźnieniem - samochód juz stoi a GPS pokazuje jeszcze np kilka 20 km/h. Ja staram się przestrzegać ograniczeń (nawet tych bzdurnych) i używam prostego widerejestratora za 150 zł (dostałem pod choinkę) aby mieć w razie czego nagranie w jakiś sytuacjach spornych gdzie ustalenie przebiegu zdarzenia może być trudne. W rodzinie znany jest przypadek kierowcy autobusu miejskiego, który gdyby nie kamera w pojeździe poszedł by siedzieć - wyszła mu staruszka wprost pod koła (na przejściu) i nie miał szans na wyhamowanie i uniknięcie potrącenia. Na szczęście ruszał spod przystanku więc prędkość nie była duża więc nie skończyło się tragicznie - ale babcia chyba tydzień leżała w szpitalu. Na szczęście prokurator (nie wim czy po obejrzeniu nagrania czy nie) nie wniósł sprawy do sądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejo!

Planuję kupić G1WH do mojej MII, trochę ubolewam nad tym, że ekran musi świecić te przynajmniej 3min. A w tym zmienionym sofcie DoD też jest tylko 3min screen savera? Chyba że macie jakieś propozycje kamerki o podobnej jakości i cenie, która nie będzie świecić? (jak dla mnie może nie mieć wyświetlacza)

 

A, i montował ktoś z was tą kamerkę G1WH uchwytem do lusterka w MII? Bo nie lubię nic przyklejać do szyby, a uchwyt do lusterka brzmi ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w sklepie i oglądałem G1WH. Faktycznie minimum 3 minuty musi się świecić. Dobrze że pomacałem ją w sklepie, bo już teraz wiem że zakup Prestigio 310 będzie w moim przypadku lepszy. Mniejsza, składany wyświetlacz, połowa ceny G1WH. Miałem możliwość potestować kamerę brata (właśnie Prestigio 310) i jej gabaryty, obsługa i jakość nagrań w zupełności mi wystarczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!