Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

Ze schematu widać, że jest silnik i jest potencjometr, który mierzy otwarcie zaworu.

Potrzebowałbym pewną informację , czy na 100% da się w CLIPie sprawdzić jakie jest otwarcie zaworu, czy widać też że te wartości się zmieniają bo ze schematu podłączenia wynika że raczej jest to albo zamknięte, albo otwarte w 100%.

I czy te wartości się zmieniają, czy zawsze jest ta sama wartość wyrażona w %

Oczywiście do układu można dodać rezystory, które oszukają komputer , żeby myślał, że zawór jest tylko częściowo otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym Was, posiadacze 1,5, poratował informacjami z clipa, ale nie mam dostępu do takiego silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic przeciwko, "poświęcę się" dla celów naukowych, ale mimo wszystko elektronikę zostawiłbym w spokoju, w końcu tak łatwo ją oszukać zaślepką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to sam bym mógł wykonać te pomiary otwarcia zaworu, tylko potrzebował bym drugi taki zawór i gniazdo z wtyczką , które są przy połączeniu modułu .

Wtedy bym zrobił przedłużacz, a pomiary wykonał bym wewnątrz auta w czasie jazdy :)

Czy ktoś wie, jak się nazywa standard tych wtyczek-gniazd?

Bo nie wiem czego szukać.

A jak by się udało , to koszt takiego oszusta do EPG byłby na poziomie 10-15 zł.

Tak licząc z bardzo dużym zapasem, bo przekaźnik kosztuje 1 zł, nie wiem ile wtyczka lub gniazdko.

 

meganecoupe02, właśnie o ta zaślepkę chodzi, że ciężko ją założyć do silnika , który posiadam, trzeba ją wspawać ( nie mam spawarki) w rurkę , którą na dodatek ciężko wyjąć .

A że jestem elektronikiem, to wolę podłubać w tym co umiem robić.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety prawdopodobnie ten egr działa na podobnej zasadzie co w megan/scenic ll i w nim jest zamontowany potencjometr który przesyła informację do komputera o stopniu otwarcia zaworu. To nie jest zawór zero-jedynkowy. Posida kontrolę stopnia otwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że jestem elektronikiem, to wolę podłubać w tym co umiem robić.

W sumie to Cie najtaniej wyjdzie. Nie grzebiąc przy elektronice EGR (bo widzę że się nie znasz) najlepiej zrobisz zajmując się elektroniką na której się znasz.

Zawór NIE otwiera się na zasadzie 0/1. Jest on sterowany przez komputer (sterownik) silnika. Sterownik zbiera informacje z całego auta i otoczenia i w odpowiedni sposób otwiera ten zawór. Na otwarcie tego zaworu ma wpływ temperatura silnika, otoczenia, ciśnienie atmosferyczne, stopień wciśnięcia gazu, ciśnienie doładowania, prędkość obrotowa wału i pewnie jeszcze inne odczyty. Jedynym dobrym sposobem zaślepienia zaworu w 1,5 dCi do 106 KM jest zaślepienie (zaspawanie, zalutowanie) giętkiej rurki, która łączy kolektor wydechowy z dolotem. Zostawianie starego, niedziałającego zaworu w środku i podwieszanie elektroniki z boku jest półśrodkiem. Zawsze część spalin dostanie się do dolotu. To tak jakbyś odpiął wtyczkę od EGR, co jest najszybszym "sposobem na zaślepienie". Będzie oczywiście komunikat na desce, ale zawór będzie stał w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciki, na spokojnie możemy się umówić i sprawdzić jak to działa. W wolnej chwili, ale u mnie raczej przyszły tydzień wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ gojgien

Nom niestety K9K 722 choć zdecydowanie wolał bym K9K 732 , 24 dodatkowe kucyki pod maską by się przydało.

 

@meganecoupe02

U mnie zdecydowanie też teraz jestem po za Warszawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

opracowałem kilka zaślepek do silników dCi (1.9 oraz 2.0): 1.9 dCi, 2.0 dCi.

Ostatnio we współpracy z kolegami z Francji opracowałem zaślepkę do 1.5 dCi klik. Prosty i bezinwazyjny montaż, zawór zaślepiony już u kilkunastu osób we Francji.

Metoda powinna sprawdzić się też w innych silnikach, gdzie doprowadzenie spalin realizowane jest poprzez połączenie na opaskach. Niestety nie mam dojścia do wszystkich silników. Gdyby ktoś był chętny na testy w innych silnikach, to proszę o informację, prześlę zaślepkę do testów.

Nie wiem, czy mogę się tu reklamować, jeśli nie, to poproszę o usunięcie postu.

Pozdrawiam

Edytowane przez tafmet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!