Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

solidna podłoga:

W kwestii solidnej podłogi i Opla Astry, który jest tak na forum wychwalany (żarcik :rolleyes:) przypomina mi się komiczna sytuacja, która miała miejsce w mojej rodzinie. Wujek miał nówkę z salonu Astrę J w kombi i robił sobie remont w łazience. Pojechał do Castoramy po kafelki i jak załadował to się podłoga zapadła hehe :) Widzę, że w Megane też taki Patent z tymi schowkami pod spodem więc ciekawe jak ze stabilnością. Ogólnie odnoszę wrażenie że te wszystkie auta bez wyjątku z każdą generacją są coraz mniej praktyczne, a jedyne co to mają wyglądać i pachnieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, podwójna podłoga dla mnie jest kiepskim rozwiązaniem - takie wymuszenie, żeby było płasko po złożeniu kanapy. Dobrze, że przynajmniej wygląda na solidną, ale spać na niej nie będzie można :( A wystarczyło zaprojektować siedzisko jak w 308 lub Civic-u - idealne rozwiązanie. Nadal nie ma przejścia na narty, za to mamy listwy "disco" w drzwiach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie, że tam siedzisko po prostu schodzi na podłogę tylną. Inna rzecz, że w Civicu też jest podwójna podłoga, bo tam jest przecież schowek 100 litrów jeszcze chyba.

 

Co do podłogi bagażnika, to nie wiem czy załadowanie płytkami bagażnika w Megane nie skończyłoby się podobnie, biorąc pod uwagę tę plastikową podłogę.

No z praktyczności to coraz mniej, ale listwy disco są super. ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest coś jak magic seats w Hondzie.

 

Tak się zastanawiamy Astra Megane czy coś innego, nikt nie napisał o 308. Tylko dlatego, że to stary już model?

Właściwie veg, jakbyś przełknął 1.2 130KM (chociaż moment ma od 1750 usytuowany więc dobrze i aż 230nM do tego dobre chyba spalanie) to zaryzykuję stwierdzenie, że za 80 koła udałoby się ze światłami LED, nawi, felgami 17 i panoramicznych dachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki filmik z Grandtour-em w Genewie - są zaczepy na siatkę w bagażniku i solidna podłoga:

Dla mnie super, wreszcie oficjalne wymiary bagażnika będą się pokrywać z rzeczywistością.

W M3 podają katalogowo wysokość bagażnika 75cm, przewoziłem moim gabaryt o dokładnej wysokości 75cm, i gdybym nie zdemontował tego progu plus zaczepu zamka, to bym tego nie zabrał, a zrobiłem po to 400 km :P .

Focus pod tym względem wymiata, jest 80cm, detale, a robią różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiamy Astra Megane czy coś innego, nikt nie napisał o 308. Tylko dlatego, że to stary już model?

 

Nikomu się pewnie nie podoba samochód-tablet z dziwnymi wskaźnikami. vag@-owi też się nie spodoba, bo to jest silnik 3-cylindrowy i ma tylko 130KM :)

Edytowane przez rysiek1231
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przeciez w Megane tez jest tablet na szczęście bez klimatyzacji tak sterowanej ale jednak. Z kolei zegary akurat w 308 wyglądają świetnie to w Megane przeciez jest jakiś nieduzy wyświetlacz zamiast zegarów.

 

Przytyk w stronę vega rozumiem katalogowo 1.2tce jest widocznie słabsze i wiecej pali. Moment w 308 jest dużo niżej. Wyposażenie katalogowe jest chyba wyższe niż w M4 co póki co oczywiste jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 308 II ma rewelacyjne wnętrze, śmiem twierdzić że to jedno z najlepszych w tej klasie. Megane 4 nie zachwyca wewnątrz przynajmniej na zdjęciach. Niestety, zewnątrz 308 już nie wygląda tak wystrzałowo jak to moglibyśmy się spodziewać po tej marce jeszcze 5 lat temu. Po pięknych 407, 308 I po FL, myślałem że kolejne generacje spod znaku lwa będą cudowne. Jednak 508, 308 II już nie te dzieło co kiedyś... Silnik 1.2 THP zbiera dobre opinie i jest chwalony, aczkolwiek jakoś nie przekonuje mnie jednostka 3 cylindrowa. Musiałbym osobiście zobaczyć jej wyważenie na wolnych obrotach, czy są wibrację, pierdzenie jak w Ciquecento 700 itp :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak upodobnili go do grupy VW i jak na Peugeota wizualnie nudno. MIV muszę w końcu dorwać żeby porównać z Megane II i III jakość środka, na zdjęciach wygląda to średnio.

Zachar w teście można posłuchać, mówi, że cichy jest ten THP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 308 II ma rewelacyjne wnętrze, śmiem twierdzić że to jedno z najlepszych w tej klasie. Megane 4 nie zachwyca wewnątrz przynajmniej na zdjęciach. Niestety, zewnątrz 308 już nie wygląda tak wystrzałowo jak to moglibyśmy się spodziewać po tej marce jeszcze 5 lat temu. Po pięknych 407, 308 I po FL, myślałem że kolejne generacje spod znaku lwa będą cudowne. Jednak 508, 308 II już nie te dzieło co kiedyś... Silnik 1.2 THP zbiera dobre opinie i jest chwalony, aczkolwiek jakoś nie przekonuje mnie jednostka 3 cylindrowa. Musiałbym osobiście zobaczyć jej wyważenie na wolnych obrotach, czy są wibrację, pierdzenie jak w Ciquecento 700 itp :)

Jeździłem 308 1.2 130 KM i wrażenia baaardzo pozytywne. Zbiera się należycie, cichy tylko pomrukuje jak kot, spalanie max przy bucie 8.3, moja mega to przy tym padaka, ale rzeczywiście po przepędzeniu gdy stałem na światłach zauważyłem lekkie drgania. Wszystko fajnie tylko ta cena :(

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy t M4 pokazuje naprawdę spalanie chwilowe jak to było w M2 lub M3 przed liftem?

Bo M3 po lifcie, to na tym "suwaku" , to przy każdym ruszaniu spod świateł wychodzę poza skalę, jestem niedoinformowany co do chwilowego zużycia ON :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu nie patrzę na ten suwak. Na szczęście nie muszę mieć go na stałe włączonego. Suwak w 1.6 benzyna jest po to by człowiek nie osiwiał od chwilowego spalania. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!