Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator? 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Proponuje: https://allegro.pl/oferta/varta-silver-dynamic-trio-d21-sd561400060-61ah-600-7636426599 Chociaż jak widzę, BOSCH uzależnia jeszcze od kodu silnika. Ty jaki masz?

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego prawidłowo można przekroczyć pojemność akumulatora fabrycznego o 10% czyli jeśli miałeś 44 AH to ok 50AH będzie odpowiedni. Najlepiej zadzwoń do serwisu i po numerze vin podadzą Ci wielkość akumulatora, kupować u nich nie musisz. Nie kupuj na pałe 60 czy 70 AH bo załatwisz układ ładowania. Akumulatora nie dobierzesz po pojemności silnika bo są różne wyposażenia  auta i w tej samej pojemności silnika może być duża różnica w pojemności akumulatora. Bez wątpienia weź akumulator o jak najwyższym amperażu 500-600A Ma wiekszą siłe przy zapalaniu silnika. Co do marki to kup coś firmowego.Jeśli chodzi o firmę Exide to w motocyklu i skuterku wytrzymywały rok do półtora Te tanie chińczyki zesrają się nie wiadomo kiedy. Bosch-e s4 były do dupy ale s5 już były ok.Bannery też były dobre, ostatnio miałem centrę futurę i też dobry akumulator miałem go w busie i użytkowany na krótkich dystansach. Bardzo dobre akumulatory to firma Yuasa ale i cena odpowiednia. W cytrynie C5 w dieslu mam Vartę AGM E39 ale cena 520zł akumulator zajeb...sty mam go 4 lata kopie w każdej pogodzie. W serwisie ASO chcieli za niego ponad 900zł. Naprawdę polecam.

Edytowane przez jackowskipatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

czytając ostatnie posty w tym temacie powiedzcie czy akumulatory o parametrach

53 Ah/500 A

60 Ah/540 A

61 Ah/600 A

będą się od siebie dużo różniły w eksploatacji i który z nich będzie optymalnym wyborem do Megane 2 z silnikiem 1,6, gdzie:

- auto najczęściej porusza się w ruchu miejskim, często na krótkich odcinkach, jest często gaszone i uruchamiane w ciągu dnia

- często zdarza się słuchać radia na postoju z wyłączonym silnikiem

- latem często uruchamiana jest klimatyzacja

- auto jest garażowane cały rok na noc, ale garaż nie jest ogrzewany

- z wyposażenia elektrycznego wiadomo elektryczne wspomaganie kierownicy, poza tym wszystkie szyby, oświetlenie przednie standard H7 mijania, brak grzanych foteli i podgrzewanych lusterek, radio nie fabryczne ale nie ma żadnych cudów jeżeli chodzi o audio, standardowe 4 głośniki i 2 gwizdki, jesień-zima często włączany jest nawiew wiadomo i doraźnie ogrzewanie tylnej szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym akumulatorem do tego auta będzie taki, który: na jak najniższą rezystancję wewnętrzną, jest świeżo wyprodukowany, na najwyższą wagę (czyli ma najwięcej ołowiu).

Optymalnym rozwiązaniem może być 60 Ah. Z tego co pamiętam, powinien zapewniać prąd rozruchowy rzędu 530 A DIN EN. Można pokusić się o akumulator typu EFB co może być przydatne przy jeździe miejskiej.

W swoim miałem Centrę Futurę 63Ah ze względu na zmniejszoną obudowę bo obok był sterownik gazu. Działał u mnie przez 3 lata 3 mieś. i poszedł z autem. Przypuszczam, że nadal pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 28.11.2021 o 17:39, szwagier24a napisał:

Najlepszym akumulatorem do tego auta będzie taki, który: na jak najniższą rezystancję wewnętrzną

 

 

im większa pojemność tym mniejsza rezystancja wewnętrzna, wybrałem 61Ah/600A, zakupiłem i czekam aż przywiozą

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Czytam na temat wymiany akumulatora wymiana czeka mnie w krótce. Jak zauważyłem wszyscy w większości piszą o wielkościach i mocach akumulatorów do zamontowania i jakie mają w samochodach nie zauważyłem by ktoś pisał o alternatorze a to przecież zależy od alternatora wielkość akumulatora czy nasz akumulator będzie dobrze ładowany czy nie doładowany. Z moich własnych obserwacji akumulator do 60 ah zostanie jeszcze w miarę obsłużony co do większych mam wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zbędna filozofia z tą mocą alternatora i pojemnością akumulatora. Alternator podstawowo powinien pokryć moc zapotrzebowania odbiorników w aucie czyli oświetlenie, audio, wentylacja itp. Grzana szyba czy lusterka to sprawy sezonowe. W czasie jazdy alternator zasadniczo doładowuje akumulator do pełna i tyle. Największy chwilowy pobór mocy to oczywiście rozrusznik ale w sprawnych autach odpalasz kilka razy dziennie i po sprawie. Jeżeli ktoś ma niesprawne auto i kręci co rano 10 razy zanim silnik ruszy, po czym jedzie 2km do roboty to sorry, nie pomoże mu ani duży akumulator ani mocny alternator. Energia sama do akumulatora nie wskoczy, coś musi ją wyprodukować i musi to trwać.

Większy problem to montaż np audio kilkaset wat które ciągle pobiera duży prąd z alternatora - wtedy faktycznie może braknąć alternatora do bieżącego zasilania i akumulator zamiast ładować się w czasie jazdy będzie zasilał odbiorniki i się rozładowywał z każdym kilometrem. 

Do grona pechowców zaliczylbum też wszystkich krótko odcinkców, korkowiczów z włączonym start-stopem, kurierów i innych którzy odpalają auto 100 X dziennie. Tu duża pojemność jak najbardziej ale też jakiś dłuższy odcinek jazdy żeby tą dużą pojemność naładować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!