Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik cofania w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Lampę jedną sprawdzałem, żarówki i styki są ok. Modułu UPC jeszcze nie sprawdzałem, muszę go najpierw zlokalizować Tak samo tą wtyczkę pod siedzeniem. Swoją drogą co ma wtyczka pod fotelem kierowcy do wstecznego i przeciwmgłowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Sprawdziłem jak to jest w III (zapomniałem, że w niej jest inaczej, niż w II) to tutaj kostkę od przeciwmgielnego masz w nadkolu błotnika tylnego (okolice zderzaka, kostka R319 - nie chodzi o kostkę w lampie). Światło cofania to kostka w słupku lewym przy kierowcy. Zależy też jaki masz rodzaj nadwozia. Ponieważ są to różne kostki i wiązki to może jednak być UCH (sorry poprzednio literówka i napisałem UPC). Najlepiej z działu pliki ściągnij schematy elektryczne do megane III i tam na rysunkach ładnie jest pokazane gdzie co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam nie sprawdzałem Twoich zaleceń, wydaje mi się że ogólnie w aucie styki nie są tak zaśniedziałe żeby nie przewodziły, ale to do sprawdzenia w późniejszym czasie. 

Dalej szukając przyczyny wpadłem na post na forum z tematem obluzowanego przekaźnika 602 w skrzynce przekaźników 597 i postanowiłem to sprawdzić. Okazało się że go tam w ogóle nie ma! i pytanie czy w mojej wersji (1.4 TCe z manualem) ten przekaźnik powinien tam być, czy nie? Jeżeli tak, to gdzie można taki dorwać żeby uzupełnić braki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MichalVTS napisał:

No to się biorę za sprawdzanie wtyczek i UCH

Jeżeli chodzi o światła tylne przeciwmgielne to ten moduł je zasila, natomiast światła cofania zasila tylko moduł UPC pod maską silnika. UCH w kabinie nie zasila świateł cofania. 

Na schematach do MIII kostka R 319 w okolicach tylnego zderzaka zasila światła przeciwmgielne natomiast kostka R374 w słupku kierowcy zasila światła cofania. 

Wydaje mi się, że kostka R 374 zasila obydwa światła, tak jest w SC III. Warto więc zdjąć osłonę na słupku kierowcy i sprawdzić piny 45 i 29 w szarej kostce. Przynajmniej sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie na pin 45 po włączeniu świateł cofania. Pin 29 może być pusty wówczas pozostaje do sprawdzenia tylko kostka R 319 zasilająca zderzak tylny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu sam skapitulowałem w sprawie szukania przyczyny awarii świateł cofania i przeciwmgłowych i samochód wylądował w serwisie przy okazji na wymianę oleju. Na całe szczęście udało się naprawić usterkę bez wymiany czegokolwiek. Koniec końców okazało się, że moja Megana była uderzona z tyłu oraz że miała wcześniej hak (o czym sprzedający nie raczył wspomnieć...) i po kolizji hak był wymontowany w barbarzyński sposób przy okazji uszkadzając instalację elektryczną. ka usunięta i światła świecą pięknie, tu podziękowania dla Maril Katowice za szybką (choć nie tanią) naprawę :-)

@aniewa Schemat który załączyłeś, tyczy się Megany ale w wersji HB, Coupe i Scenica 3, które przeciwmgłowe mają montowane w zderzaku, Megane Grand Tour ma światła przeciwmgłowe zespolone z postojowymi na klapie bagażnika i tutaj to chyba wygląda trochę inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MichalVTS napisał:

Megane Grand Tour ma światła przeciwmgłowe zespolone z postojowymi na klapie bagażnika i tutaj to chyba wygląda trochę inaczej.

Dlatego ważne jest żeby mieć wypełniony dokładnie swój profil lub dokładnie opisywać auto przy opisie usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Witam.Mam problem ,pojawia się w mojej megan 3 informacja-błąd hamulca wstecznego.Elektryk powiedział mi że trzeba wymienić czujnik hamulca wstecznego bo czujnik nie czyta zmiany biegów.Po wymianie czujnika dalej wyskakuje błąd.Więc powiedział mi,że pewnie trzeba wymienić jakąś blaszkę w skrzyni biegów która styka się z tym czujnikiem.W tym celu trzeba rozebrać skrzynie biegów aby wymienić tą blaszkę.A koszt to ok 2000-2500zł.Mam więc pytanie czy rozebranie skrzyni jest konieczne,a może to nie jest ta przyczyna.Szkoda mi wydać tyle kasy.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!