Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda na letnich oponach w zimie w Niemczech


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Wybieram się wkrótce autem Niemiec.

Mam założone jeszcze letnie opony, bo jest w miarę ciepło.

Chciałem się zorientować, czy w Niemczech są jakieś przepisy dotyczące nakazu jazdy na zimowych oponach?

Czy muszę teraz jechać na zimowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak w linku. Jeśli nie pada śnieg to mozesz jechać na letnich i nic ci polizei nie zrobi ale jeśli warunki są inne to zapłacisz mandat. Takie mają prawo za granicą. Może się to wydawać dziwne/głupie dla nas bo mamy zupełnie inną mentalność, ale tam to działa doskonale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śniegu w alpach jest po cycki. Jeśli jedziesz do Dresden to możesz ryzykować, jeśli jedziesz trochę na dół to powodzenia na letnich :P

Zresztą nawet Dresden to ryzyko bo tam mgła jest zimą permamentna. Niemcy nie zawsze zdążą drogę posypać solą.

Z resztą sam pomysł jeżdżenia zimą na letnich gumach trąci lekko autodestrukcją.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było też mniej baranów na drodze

To chyba najlepszy argument :) ;)

Jak zwykle dyskusja o pierdołach a niewiele konkretnie jak jest u tych Niemców ;)

Przypomnę i proszę trzymać się tametu :)

Chciałem się zorientować, czy w Niemczech są jakieś przepisy dotyczące nakazu jazdy na zimowych oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle dyskusja o pierdołach a niewiele konkretnie jak jest u tych Niemców

No przecież jest wyjaśnione. Niewolno i już.

Mandat to jedno, należy jednak jeszcze powiedzieć, że mandat to nie wszystko. Kara jest za poruszanie się po drodze pojazdem nie przystosowanym. Po zapłaceniu mandatu niemiec jednak nie pozwoli jechać dalej. Czekanie na parkingu do odwilży albo zakup zimówek na miejscu.

Coprawda moja wiedza jakoś nie pokrywa się z tym co jest na stronach konsulatu ale zakładam, że to oni mają rację. Wydaje mi się, że kiedyś te kary były dużo większe. Albo dl amnie 40 euro było dużo więcej ;). Wiem bo kiedyś musiałem wrócić przez niemcy na letnich, bo zimówki miałem w polsce Prześledziłem temat ale był to pierwszy rok obowiązywania tego przepisu - mogły byc zmiany. Wtedy był to problem ale udało się wstrzelić w pogodę.

Ale tak z grubsza - Niemieckie autostrady często bywają białe i często jest gołoledź. Fakt, jak już ogarniają drogę to konkretnie, jadnak zanim się za to zabiorą to dużo czasu mija. A4 to wieczna mgła albo deszcz. okolice bawarii to śnieg po łokcie i mróz siedemset. Wogóle nie znam okolic od A2 w górę. Kolega też nie napisał gdzie jedzie a Niemcy to dość obszerna kraina.

Generalnie jednak dodawanie jest chyba proste. Jeden komplet opon zimowych jest dużo tańszy od jednego wózka inwalickiego na komplecie opon szosowych. Po co sprawdzać przyczepność wózka? Lepiej zadbać o przyczepność renówki.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.Wstrzelę się jeszcze w stary temat.Zimówki w Niemczech są obowiązkowe od pażdziernika do świąt wielkanocnych.Także data ruchoma.Można też poruszać się na oponach wielosezonowych bez obawy o konsekwencje finansowe (mandat).Jednak zastosowano wyjątek i w razie dobrej pogody (czyli brak śniegu ,błota pośniegowego czy też gołoledzi)można jechać na letnich bez obawy o mandat,ale nikt tego tu nie stosuje.Mandaty - 40euro za brak zimówek w zlych warunkach.80 euro w razie zagrożenia płynności ruchu przez brak zimówek.Jeżeli spowodujemy wypadek na letnich oponach podczas złych warunków ZAWSZE jesteśmy winni kolizji to się wiążę z pełną odpowiedzialnością za wypadek i brak gum zimowych.Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zimy na większym obszarze Niemiec jest mniej jak u nas w tym roku.....

Gdyby u nas taki przepis wprowadzili, to już by się posypało jakie to PO jest wstrętne, a ustawy i przepisy wymyślają same K...., CH..., złodzieje i kolesie kolesi, którzy oponami handlują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry...warunki pogodowe tak są zmienne, że wystarczy przejechać jednego dnia 300 km i znaleźć się w innej porze roku. Najlepszym rozwiązaniem wydają się daty graniczne. Ale ,żeby decydowały o tym święta wielkanocne :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam od listopada do w zasadzie kwietnia jeżdżę na zimowych i nie psioczę. Rok temu w kwietniu na wielkanoc u mnie tak śniegu nawaliło, że wszyscy stali albo ledwo jechali a ja spokojnie do przodu. Trudno, zużyją się wcześniej z powodu wyższych temp to się zużyją. Nie zamierzam oszczędzać na swoim bezpieczeństwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepiej zmieniać opony i już. Co do niemieckich przepisów to nasi "mądrzy" są zdolni do wszystkiego. O takim pomyśle już się mówiło w sejmie. Niejaka pani Bublewicz wymyśla takie bzdury, że szkoda gadać. Dla niej celem życia jest wymyślać drogowe koszmary. Mniejsza o to.

Wracając do opon to są wskazane i konieczne. Zimówka daje troche więcej bezpieczeństwa, ale.....jak jest lód to minimalnie. Na szklance to czy letnia czy zimówka leci podobnie. Podsumowując. W większości zimą śmigamy po alsfalcie więc zimówka jest i tak lepsza. Inny skład mieszanki, temperatury. Wszystko jasne.

Jak ktoś chce to niech zakłada niski profil, aluski jak bibułka, dodatkowe progi, obniża zawieszeniu do ziemi, zalepia szyby na maxa, wciska kretyńskie niby ledy, choinki zamiast światła stopu(właśnie widziałem takiego), montuje ogromne głośniki, wzmacniacze i inne pierdoły, jeździ na łysych oponach, w zimie na letnich, latem na zimowych(to też jest niebezpieczne) Wszystko pięknie, ale niech to robi na swoim ranczo, gdzie nie ma żywych istot a jedynym celem jest słup lub drzewo, w które ma zamiar celować ;)

Bym zapomniał. Jak chce pić i ćpać to powyższe elementy wyposażenia będą się z nim świetnie komponować. Jakby tak jeszcze kupił BMW od tzw. Niemca to już full wypas........

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!