Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyspieszenie


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Zima była słaba. Auto było odpalane co tydzień. Jak był śnieg lub ślisko to auto stało. W pozostałym czasie auto jeździło chociaż w niedzielę lub sobotę po 5 km. Akumulator nigdy nie rozładował się a auto stoi pod tarasem na powietrzu i akumulator przez całą zimę był 2x doładowany prostownikiem. Auto zawsze zapalało bez pomocy.

 

Dodano: 06 paź 2015 - 11:31

W tej chwili auto przyspiesza do 100 km/h z 3 osobami w 16,2 sek.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka ma długą maskę więc turbinka jest widoczna z góry po zdjęciu osłony silnika. Owalem zaznaczyłem element sterujący kierownicą turbosprężarki. Naciskając na dźwignię ze śrubą regulacyjną powinno się to przesuwać do dołu bez zacięć i swobodnie powracać.

Zacinająca się kierownica najczęściej skutkuje wyświetlaniem kontrolki SERWIS podczas gwałtownego przyśpieszania i pojawieniem się błędu DF054 "Obwód sterowania elektrozaworu doładowania".

post-4670-0-78991900-1444239772_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ciśnienie odczytane przez czujnik ciśnienia umieszczony w dolocie odbiega od tego które zadaje komputer wtrysku za pomocą zaworu regulacji ciśnienia doładowania to wyświetla się SERWIS. Prawdopodobnie przy małych odchyłkach nic się nie wyświetla.

Miałem taki problem w swoim samochodzie, gdzie przy mocniejszym dodaniu gazu zaświecał się serwis. Przyczyną była zacinająca się kierownica w turbinie. Po przeczyszczeniu kierownicy problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dziś obserwowałem czy dźwignia sterująca kierownicą turbiny przesuwa się. Dźwignia przesuwa się prawidłowo, porusza się podczas dodawania i zdejmowania gazu w obu kierunkach. Czy to może oznaczać prawidłową jej pracę ? Przy dodawaniu gazu słychać gwizd turbiny.

 

Dodano: 14 lut 2016 - 19:28

Dziś troszkę przegoniłem Megankę. Przejechałem około 20 km na 3 biegu piłując ją na około 4000 obr. Jechałem 90 km/h. Test przyspieszenia do 100 km/h wychodzi do 3 biegu 16 s. jak przełączam na 4 bieg to 19 s. Kurcze widzę, że ona dostaje kopa od 2500 obr. Jak testuje przyspieszenie to wtedy jej daje 3000..4000 obr. No ładnie ciągnie w tym zakresie. Nie mam żadnych komunikatów, kontrolek ostrzegawczych itp. Silnik nie bierze oleju. Jest czysty wszędzie. Wygląda na idealny. Może ten typ tak ma z tym przyspieszeniem i jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nadal coś nie tak, bo moje 1.6 112 KM w kombi zbiera się dużo lepiej i to w gazie, 12 z ułamkami bodajże, gdy testowałem, też 1+1. 3/4 baku benzyny (około 45 litrów) oraz pół baku gazu (około 25 litrów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś troszkę podziałałem. Mam 2 przepływomierze. Przemywałem oba, styki pryskałem kontaktem i na obu auto tak samo jedzie. Co ciekawe z odłączonym przepływomierzem też tak samo. Nie mam żadnych kontrolek ani komunikatów na zegarach. Czyżby to jednak przepływomierz ?

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nadal coś nie tak, bo moje 1.6 112 KM w kombi zbiera się dużo lepiej i to w gazie, 12 z ułamkami bodajże, gdy testowałem, też 1+1. 3/4 baku benzyny (około 45 litrów) oraz pół baku gazu (około 25 litrów).

 

Czym mierzyłeś? G-tech pomiarowym? czy stoperem? Bo 12 sekund to słabo...moja 9 sekund potrzebuje do setki wg G-techem....mimo waży prawie 1300 kg bez kierowcy i 10 kg odchudzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas mierzony stoperem do osiągnięcia 107 km/h na liczniku, bo przy tylu mniej więcej GPS pokazuje 100 km/h.

Wydaje mi się, że coś dużo waży Twoja eM bez kierowcy i to z odchudzeniem. Ja mam kombi w gazie. 1210 kg MW + waga paliw + różne pierdoły, które wożę w aucie (zapas też zawsze jest w bagażniku) + ja (85 kg) + moja kobieta (55 kg? 60 kg? Nie wiem! :D) to daje ponad 1400 kg finalnej masy auta.

Jak wspomniałem, mierzyłem stoperem, a raczej moja luba. Trzeba brać poprawkę na ten fakt, bo stoperem z miejsca pasażera to też inaczej, a była tylko jedna taka próba na szybko robiona, bez większego przygotowania. G-Techa nie używałem nigdy.

Standardowo nasze MII kombi mają 11,3 s do 100 km/h (info za AutoCentrum, wersja 1.6 16v 115 KM kombi), co się w tym przypadku mniej więcej pokrywa (bierzmy pod uwagę powyższe czynniki, które wskazałem). W dodatku wiem, że na benzynie moja Megi pojedzie przynajmniej licznikowe 195 km/h, a na gazie przekracza 200 km/h, a jeszcze trochę zapasu ma, czyli lepiej niż sugeruje katalog (190 km/h).

Myślę, że:

- albo masz ciut więcej koni od fabryki, co się zdarza (ale żeby 9 s do 100 km/h? 2 s lepiej od katalogu? nie sądzę),

- albo G-Tech Cię lekko oszukuje (wiele takich opisywanych przypadków, że na nierównościach skraca czas przyśpieszenia),

- albo robisz to na pochyłym terenie - spróbuj w tym samym miejscu, ale w drugą stronę.

Różnica przy masie jednej dodatkowej osoby, to też trochę czasu (0,3 s? 0,5 s? nie wiem). No i kwestia, że w tej jedynej próbie niekoniecznie musiałem trafiać ze zmianami biegów. :P Jednakże bardziej bym się doczepił optymistycznego wskazania G-Techa.

Podsumowując powyższe - ferrit chyba nadal ma coś nie tak z przyśpieszeniem. Chyba że kwestia zmiany biegów, bo w dieslach chyba nie ma sensu ciągnąć ich do końca obrotomierza? Niech się ktoś ogarniety w dieslach wypowie w tej kwestii. Ja osobiście uważam, że różnica 6 KM nie powinna przy tej mocy i masie wpłynąć na przyśpieszenie do 100 km/h w postaci różnicy 4 sekund (MW auta: 1150 kg, 0-100 km/h: 11,1 s, V-max: 185 km/h - info za AutoCentrum, wersja 1.5 dCi 105 KM coupe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bo meganke zwazyłem na wage. Ale te katalogowe wagi sa podane megane ale z ubogim wyposazeniem.....Hmm byl w dwie strony testowany i gps w tel testowany i był bliżeniowo. Katalog podaje przyspieszenie do setki ale temp. 18 stopni, bak w 75%, i dwie osoby i 100 kg bagazu. Albo jedna osoba i bez bagazu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jednak pokazuje z jedną osobą i bez bagażu. :) Albo pokazuje do licznikowych 100 km/h, a nie faktycznych. Albo to i to. :) Jeśli druga opcja, to by się nawet chyba zgadzało, że miałbym około 11 s z obecną wagą do setki. Tak czy inaczej nawet przy 4 osobach śmiało można wyprzedzać, ale wiadomo - nie jest to silnik stworzony do ostrej jazdy. Różnica 1-2 sekund uwzględniając styl zmiany biegów itd. to nadal nie 4-6 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!