Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, maciejmacku napisał:

W sumie innych gumowych zbytnio nie ma, więc muszę te zamówić :-)

Jest nawet sporo ale te od R-P to jedyne jakie kiedykolwiek kupiłem, które nie śmierdzą, a nawet całkiem fajnie pachną :-)

Brałem te od Frogum pod uwagę ale mają bardzo płytkie korytka. Jeśli na głębokości korytek komuś zależy to te od R-P będą chyba najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak:

1. Welurowe są super, bo nie niszczą butów - zwłaszcza tyłu prawego buta kierowcy i ja od lat na gumę mam położony po stronie kierowcy welur (żona również i jest bardzo zadowolona z efektu). Fakt, czyszczenie tego to masakra, bo wypadałoby wytrzepać trzepaczką i dobrze odkurzyć. Fakt, przecierają się, ale... od dołu i to pewnie dzięki ostrej powierzchni Rezaw-Plast. I to nieprawda z wodą - znoszą ją bardzo dobrze (jeżdżę jw. nie pierwszą zimę), a najgorsze to są igły z modrzewia - usunąć je z weluru to zgroza (no chyba, że mamy Rolls Royce'a i dywaniki z owczej wełny, to może wówczas jest łatwiej). Generalnie jeśli ktoś jeździ w tzw. driving mocs, baletkach (kobiety), a szczególnie w butach zamszowych z niską podeszwą, to taki welur bardzo pomaga i właściwie eliminuje proces niszczenia buta. Wiem, sprawdziłem, polecam :-)

2. Rezaw-Plast są super, ale... :-) Tylne się przesuwają (w sumie tak jak i oryginały...), pasowałoby je przyczepić czymś do tej pionowej ścianki tylnej, zaraz pod siedziskiem. Można tymi wkręcikami (są miejsca w dywanikach), niemniej już napisałem wyżej, że to głupie (dziurawisz wtedy wykładzinę). Przedni pasażera jest OK, kierowcy również, z tym że tak jak wspomniałem - trzeba przebić/ściąć tylko jeden otwór montażowy. Nie jest to problem i tutaj go nie szukajcie Panowie :-)

2A. Adaptery do mocowania Rezaw-Plast są montowane z dwóch elementów okrągłych: jeden daje się od góry dywanika, drugi od dołu - nie ma szans, że coś przecieknie, więc tym się również nie martwcie. Niestety na mojej ręcznej myjni już dwa razy mi wcięło górny adapter, gdyż przy próbie demontażu dywanika dolny (spodni) trzyma się tak dobrze bolca w samochodzie, że zostaje i górny się uwalnia i ginie. Mój plan jest taki, żeby to Kropelką skleić i powinno pomóc, ale póki co - nie chce mi się.

3. Dywaniki oryginalne (gumowe) są fatalne, jeśli weźmiemy pod uwagę ich czyszczenie. Jeśli ktoś jeździ tylko na myjnię ręczną, gdzie auto jest myte i odkurzane, a dywaniki są czyszczone dodatkowo >>na mokro<<, to pewnie o tym nawet nie wie. Guma w nich jest jakaś taka chropowata/porowata, no w każdym razie nie jest gładka; dodatkowo kolor czarny - widać na nich wszystko. Pomija to, że są bardzo płytkie. Tu 100x lepiej wypadają gumowe dywaniki oryginalne z Megane II (ale z kolei dywanik kierowcy się podsuwa pod pedały, ech...).

 

PS: Nie, nie zrobię zdjęcia, bo nic na nim ciekawego nie zobaczycie, musi Wam wystarczyć powyższy opis i wrażenia z codziennego, półrocznego użytkowania :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To przypominam delikatnie, aby ciąć tylko jedną dziurę pod stoper (zewnętrzny/lewy, po stronie kierowcy) i powinno grać :-)

Edytowane przez konwil
Doprecyzowanie lokalizacji stopera dywanika kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, potestuj tak, może będzie dobrze, ale wg mnie będzie jeździł - jak tylne. Głównie z powodu jego bardzo przyczepnej powierzchni górnej. Ale eksperyment można przeprowadzić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem najtańsze gumowe na alledrogo: http://allegro.pl/dywaniki-gumowe-mt-do-renault-megane-iii-3-08-i7137964214.html

Niski rant, ale i tak dużo wyższy niż w oryginalnych, są dosyć ciężkie i super trzymają się podłogi. Oczywiście tylne troszkę za małe, ale i tak lepsze od poprzednich :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem welurowe w poprzednim aucie - szybciej się zużywają przy częstym wsiadaniu i wysiadaniu, a przy małej ilości śniegu/wody potrafią przeciekać. Dużo lepiej wyglądają od gumowych, ale dla mnie bardziej liczy się praktyczność i łatwość w utrzymaniu. Gumowe wystarczy przelecieć karcherem na myjce, welurowe trzeba trzepać, odkurzać, a czasami nawet wyprać :-)

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.03.2018 o 08:53, konwil napisał:

3. Dywaniki oryginalne (gumowe) są fatalne, jeśli weźmiemy pod uwagę ich czyszczenie. Jeśli ktoś jeździ tylko na myjnię ręczną, gdzie auto jest myte i odkurzane, a dywaniki są czyszczone dodatkowo >>na mokro<<, to pewnie o tym nawet nie wie. Guma w nich jest jakaś taka chropowata/porowata, no w każdym razie nie jest gładka; dodatkowo kolor czarny - widać na nich wszystko. Pomija to, że są bardzo płytkie. Tu 100x lepiej wypadają gumowe dywaniki oryginalne z Megane II (ale z kolei dywanik kierowcy się podsuwa pod pedały, ech...).

Mi do czarnego, czarne pasują, no i ta chropowatość może jednak potrzebna dla bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!