Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko odnośnie parametru z Clip:

Czas od ostatniej udanej regeneracji

U mnie pokazuje 18h

 

Jakoś mi to nie wychodzi ponieważ przebieg od ostatniej udanej regeneracji to ponad 3000km

Tego się nie da zrobić w ciągu 18h

 

ma ktos pomysł co oznacza ten czas?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wg. danych z clipa kolegi asedio "pełne/udane '' wypalenie filtra Fap-a, to takie w którym dochodzi do wypalenia 

filtra   do poziomu 0 g sadzy. 

Natomiast  " nieudanych prób " wypalenia było kilkanaście, na odcinkach dojazdu do pracy, czyli około 23 km w jedną stronę. Wypalenie następowało tylko do poziomu 3 g lub 7 g  sadzy.

A więc nie każde wypalenie to wypalenie pełne/udane. 

 

Od kiedy to się w groszach podaje :-)  :?:

OK. Poprawiłem .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Coraz więcej mam informacji, że na stan Fapa oprócz ;

- wcześniej wymienionych czynników , 

- bardzo duży wpływ ma stan świec żarowych a przede wszystkim ich dłuższa czasowo niesprawność

... i lekceważenie tego stanu.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia ‎2017‎-‎08‎-‎20 o 18:50, Andrzej-2010 napisał:

 A  więc  nie   każde wypalenie   to  wypalenie    pełne/ udane 

No jasne, zwłaszcza w mieście... Podobno niedługo ma być wskaźnik gdzies na desce czy coś... wtedy będzie wiadomo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Kaloteck napisał:

Podobno niedługo ma być wskaźnik gdzies na desce czy coś... wtedy będzie wiadomo

A wiesz, że za 2 zł można zrobić taką modyfikację i wskaźnik na desce pokazuje wypalanie FAP.:-D Co niektórzy z tego forum już to mają.

 

 

20170501_143544.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kaloteck napisał:

No jasne, zwłaszcza w mieście... Podobno niedługo ma być wskaźnik gdzies na desce czy coś... wtedy będzie wiadomo :-)

No w 1,6 dCi ZTCW macie przechlapane, bo nie ma V wtryskiwacza do DPFa. Prawda to? Nie bardzo mi się chce w to wierzyć, że technologia V wtrysku jest w 1,5 dCi a w nowszym 1,6 dCi nie ma...

9 godzin temu, aniewa napisał:

A wiesz, że za 2 zł można zrobić taką modyfikację i wskaźnik na desce pokazuje wypalanie FAP.:-D Co niektórzy z tego forum już to mają.

O tak! Całość roboty dzięki projektowi aniewa :-)
U mnie na zielono - ekologicznie :-)

 

2017-06-23 wypalanie fap dpf kontrolka 01.jpg

Edytowane przez mrarek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od 1.IX.2015 wszystkie nowo rejestrowane samochody na terenie Unii Europejskiej muszą spełniać normę emisji Euro 6.

Obecnie w spalinach może znaleźć się dużo mniej tlenku azotu (NOx) oraz cząstek stałych (PM) i dlatego wtryskiwacze, FAP, EGR są w nowych autach znacznie zmodernizowane.

Fap nie lubi niepotrzebnego nadmiaru paliwa i spalin. Dlatego obecnie w silnikach Diesla z filtrami Fap ( np.;silnik 1,6 dCi ) pracują sondy szeroko-pasmowe, określające precyzyjnie skład mieszanki, proporcjonalnie do obciążenia silnika, ( b.dokładne piezoelektryczne wtryskiwacze firmy Siemens ), oraz zastosowano technologię zmiennego zawirowania mieszanki.

Ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników grozi zniszczeniem katalizatora oraz filtra Fap ;

- w miarę obniżenia temperatury w cylindrze, tlenki azotu nie powstają. Uzyskuje się ten efekt poprzez recyrkulacje spalin. Zmiana ta powoduje jednak powstawanie większej ilości sadzy ( większy Fap ),

- wzrost temperatury w cylindrze, powoduje obniżenie emisji cząstek stałych, powodując wzrost zawartość NOx w spalinach. Drugi zawór EGR, kieruje spaliny wydostających się z filtra FAP na chłodnice, skąd po schłodzeniu trafiają z powrotem do silnika i są poddawane ponownej obróbce przez sondę, katalizator, Fap.

 

 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
17 godzin temu, mrarek napisał:

Odkąd zacząłem dolewać SKYDDa do paliwa, to kilometraż pomiędzy wypalaniem znacznie wzrósł.

Pozostałe parametry jak np; olej, rodzaj tras ( miasto), długość tras,  czy nowe świece żarowe - nie uległy zmianie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...


Dnia 9.10.2017 o 22:18, aniewa napisał:

A wiesz, że za 2 zł można zrobić taką modyfikację i wskaźnik na desce pokazuje wypalanie FAP.:-D Co niektórzy z tego forum już to mają.

 

 

20170501_143544.jpg

Kolego jak można zrobić taki wskaźnik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie kontrolka wypalania FAP masz wszystko opisane. Dotyczy licznika scenica. Jak jest w megane to nie wiem, musiałbyś wyjąć licznik i sam sprawdzić. Można też diodę sygnalizującą wypalanie założyć w innym miejscu niż licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!