Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki silnik do Megane III Grandtour


avior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem 19 letniej almery N15 hatchback z silnikiem 1.4 i mocy 75 KM.

Udało się uskładać trochę pieniędzy i chciałbym zakupić jakiś nowszy samochód, bo obecny już niedomaga.

Priorytetem dla mnie jest stosunkowo niewielki przebieg i wiek auta oraz duży bagażnik przy stosunkowo krótkim nadwoziu.

Stąd oprócz Kii Cee'd kombi rozglądam się za Renault Megan III Grandtour, która bardzo mi się spodobała.

Miałem okazję przejechać się dwoma modelami takiej meganki z silnikami diesla 1.5 i 1.9, ale w subiektywnej opinii zawieszenie jest dla mnie za miękkie.

Stąd padł pomysł, aby poszukać na rynku wtórnym Meganki Grandtour ale w wersji GT-Line, która oprócz tego, że ma super fotele, to też twardsze zawieszenie (informacja wyczytana w internecie). Niestety jest ich stosunkowo mało w kraju, w mojej okolicy w ogóle takich brak. Dlatego ciężko coś wybrać.

Ale moje pytanie dotyczy silnika, jaki byście mi doradzali, albo które odradzali. Moje średnie roczne przebiegi oscylują w granicach 5k-8k km. Auto głównie wykorzystywane na dojazdy do pracy 5km w jedną stronę w mieście. Dwa razy do roku trasa wakacyjna 460 km w jedną stronę drogą S-3, czyli 2x920 km na rok trasy (minimum). Wiem, wiem, pewnie tylko benzyna... ale może jednak dieselek ;-)

Drugie pytanie, jak sprawdzać wiarygodność ogłoszenia. Bardzo często te niby GT-Line są jakby niepełne, brakuje a to znaczka, a to lusterka nie w takim kolorze, a to zegary cyfrowe... czy jest jakiś pakiet minimum występujący w tej wersji? Czy po samym numerze VIN jestem w stanie sprawdzić wiarygodność wyposażenia i przebiegu, a jeśli tak to gdzie szukać informacji.

Na koniec prośba, o ciekawe propozycje z ofertami takich aut. Na dzień dzisiejszy jedyną ciekawą, jaką udało mi się znaleźć jest ta:

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-tce-130-ps-pol-skory-navi-gt-line-ID6yb8tp.html

Dodam, że maksymalny budżet oscyluje w granicach do 40 tys. zł. Proszę o jakieś cenne wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje średnie roczne przebiegi oscylują w granicach 5k-8k km

 

1.6 benzyna.

Jak założysz gaz przebiegi wzrosną do 12k km (jak się jeździ taniej to się jeździ więcej).

 

Ale nie wiem czy znajdziesz kombinację GT-Line + 1.6 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucaj ogłoszenia, zawsze ktoś oceni przynajmniej wizualnie czy to faktycznie GT Line.

Pakiet zawiera: zawieszenie, felgi 17, fotele GT, kierownicę GT, zegary analogowe GT, nakładki aluminiowe, zmienione zderzaki GT, oznaczenia, listwę ozdobną.

Przy tym przebiegu szukaj oczywiście benzyny, najlepiej właśnie 1.4 TCe. Ta z ogłoszenia spełnia wymagania, ale jak widzę "Gniezno" to zapala mi się ostrzegawcza lampka - powypadkowa, kwestia jak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta z ogłoszenia spełnia wymagania, ale jak widzę "Gniezno" to zapala mi się ostrzegawcza lampka - powypadkowa, kwestia jak bardzo.

No właśnie jest bita. Wg sprzedawcy dostała w prawy bok, drzwi lakierowane, błotnik wymieniony i lakierowany. Niestety nie mam jak tego zweryfikować, bo zdjęć sprzed naprawy brak. Nie łudzę się, że do kwoty 40 tys. dostanę GT Line nie bitą z niskim przebiegiem, takie kosztują od 12 tys. euro :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie auto za tak małe pieniądze i jeszcze z tak niskim przebiegiem? :)

Na Twoim miejscu na diesla bym wcale nie patrzał. Najsensowniej byłoby kupić 1.6 110 KM, ale rozumiem że chcesz czerpać większą przyjemność z jazdy więc zobacz to autko:

http://renault.zdunek.pl/samochody/uzywane/2368/renault-megane-

Wiem, że to nie wersja GT Line, ale uwierz mi że za 30-40 tyś. nikt Ci nie odda GT Line w dobrym stanie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz samochód "przełomowy" w stosunku do 19 letniej Almery, proponuję szukać 1.4 TCe. Silnik cichy powyżej 100 km/h. Jeśli kupisz 1.6 16V nie zauważysz większej różnicy w wyciszeniu powyżej 100 km/h, więc bez sensu kupować dalej buczące auto, tyle że nowsze. Za 40 tyś znajdziesz ciekawe 1.4 TCe, kwestia czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz samochód "przełomowy"

Uwierz mi, każda z dostępnych renówek III będzie skokiem milowym w stosunku do obecnego auta. Najbardziej zależy mi na wyglądzie i zawieszeniu, stąd wybór na wersję GT-Line. Natomiast przy ewentualnym wyborze silnika, głównym kryterium jest dla mnie bezawaryjność, następnie jak najmniejsza paliwożerność. I tu mam największy dylemat. Chętnie pokusiłbym się na 1,5 dci ale jesli dobrze zrozumiałem, wymiana oleju zgodnie z instrukcją serwisową, czyli co 30 tkm, powoduje zgon tego silnika poniżej 200 kkm. Więc już sam nie wiem, który silnik byłby najlepszy przy mojej jeździe. Może lepiej napiszcie proszę, których się wystrzegać, pomimo znalezienia "okazji" w wersji GT-Line. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik ciężko znosi wymiany oleju co 30 tyś km, bez względu czy to Renault czy Mercedes. Dzisiaj nie ma silników diesla które robią 2 miliony km bez problemu jak 35 lat temu Mercedes W123 (beczka). Długi przegląd co 30 tyś km wynika tylko z wyścigu producentów kto da najrzadszy przegląd = najmniejsze koszty utrzymania dla firm. Lekturka odnośnie wymiany olejów co 30 tyś km. Napisałeś że Twoje przebiegi roczne kształtują się w okolicy 8 tyś km rocznie, więc po co diesel ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie -można usztywnić albo ; przez nowe sprężyny np.z wersji GT-Line lub założyć podkładki gumowe pod sprężyny .Można też zmienić amortyzatory na silniejsze i sztywniejsze drążki stabilizatorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przy takim użytkowaniu i przebiegach - to raczej auto o małej pojemności a tym samym mniejszym zużyciem paliwa .

Większość użytkowników forum chwali komisy przy ASO Reno, np; http://zieba-auto.otomoto.pl/ ; http://renault.zdunek.pl/samochody-uzywane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!