Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupujemy MIVPhI


Rolandzikl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem Twojego parcia na KM. Zauważyłem, że to nie pierwszy Twój post tego typu. Do jazdy dynamicznej ale i przepisowej moc 130KM w kompakcie jest więcej niż wystarczająca. Jeśli komuś mało, to znaczy, że notorycznie łamie przepisy i jak dla mnie powinien siedzieć cicho. Sorki, czasy się zmieniają i to co uchodziło kiedyś, dziś systematycznie traci przyzwolenie społeczne.

 

Chyba, że masz z tego powodu kompleksy. To proponuję wersję GT. Obiektywnie patrząc, wcale nie jest taka droga - nowy, mocniejszy silnik nie będzie wiele tańszy.

 

I jeszcze odnośnie Seata FR 125KM, to brałem go osobiście pod uwagę jako alternatywę do mojej Meganki. Z zewnątrz auto owszem, ładne ale już opatrzone. Fatalne wzory felg. Nie rozumiem, dlaczego uważasz, że 1.4 125KM jest lepszy. Chyba, że chodzi Ci o zestopniowanie skrzyni biegów aby wpisać dobre przyśpieszenie do setki w katalogu. I dlatego, że "podobno" dodają KM? Wiele firm tak robi. Megane jest zestopniowane pod komfort, nie pseudo-sport. To inne auto. Wnętrze Leona według mnie jest archaiczne i widać po nim upływ czasu. Auto jako całość sprawia wrażenie o klasę niższe od Meganki a ostatni face-lift niewiele tu pomógł.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam MIII 1,2 Tce 130 KM czasem przy wyprzedzaniu ciężarówek koni by się przydało. Nie jeżdżę jak wariat, oszczędzam samochód i dbam o Renatke :) Częściej wymieniam olej i inne rzeczy, mam przejechane prawie 60 tyś km i mogę się wypowiedzieć na temat silniczka 1,2 jaki jest, na pewno ekonomiczny do 100 km/h. Raczej staram się jeździć ekonomicznie. Jeszcze nie wdepnąłem do żółtego pola ale czasem "przedmuchuje" silnik i 5 tyś/obr/min czasem mu wcisnę. Nowa MIV jest naprawdę ślicznym samochodem, to mogę powiedzieć. Zastanawiam się nad zmiana, ale nie wiem czy czekać kiedy porobią poprawki (jak to pisali choroby wieku dziecięcego), z tego co czytałem to już poprawili spryskiwacze do szyb, a jak ze spasowaniem tylnej klapy? Może od tego roku jakieś poprawki zrobili. Nie uważam że silnik 1,4 w grupie wag jest lepszyale może być bardziej ekonomiczny niż w Renault, pewnego czasu Renault robiło 1,4 Tce, dlaczego więc zrezygnowali z tego silnika? Opinie kierowców tego modelu chwalą sobie spalanie i elastyczność.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez darekgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam MIII 1,2 Tce 130 KM czasem przy wyprzedzaniu ciężarówek koni by się przydało

 

Od dynamicznego wyprzedzania to są nM, a nie konie mechaniczne ;) Zresztą na trasy to diesel i najlepiej 1.6 dCi, który ma 320 nM vs 205 nM w Tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 TCE wg mnie można określić jako silnik poprawny - jednak nic więcej.

Elastyczność w porównaniu do konkurencji (nieważne ecoboost, puretech czy tsi) jest słabsza, większe jest też zużycie paliwa. Pojawić się może zaraz argument że są 4 cylindry - owszem są ale np. w takim puretech'u kultura pracy jest wysoka, dynamika lepsza a spalanie mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chucky, to jest chyba najbardziej egoistyczna i ignorancka wypowiedź, jaką na tym forum widziałem.

Możesz rozwinąć?

Od dynamicznego wyprzedzania to są nM, a nie konie mechaniczne ;) Zresztą na trasy to diesel i najlepiej 1.6 dCi, który ma 320 nM vs 205 nM w Tce.

Coś w tym jest. Zresztą, silnikiem z turbiną trzeba się nauczyć jeździć. Wcześniej miałem w Alfie 147 diesla 1.9 140KM. Kiedy zacząłem nim jeździć, też mi się wydawało, że to mało i "nie idzie". Mam wrażenie, że większość oczekuje po stukilkudziesięciokonnym silniku efektu przyśpieszania jak na kickdown przy dowolnych obrotach w wolnossącym v8. Ale z małolitrażowych silników takie efekty można mieć jedynie... w motocyklu. Polecam jak ktoś nie sprawdzał.

Elastyczność w porównaniu do konkurencji (nieważne ecoboost, puretech czy tsi) jest słabsza, większe jest też zużycie paliwa. Pojawić się może zaraz argument że są 4 cylindry - owszem są ale np. w takim puretech'u kultura pracy jest wysoka, dynamika lepsza a spalanie mniejsze.

Polecam ten artykuł. Co prawda to Auto Świat, więc trzeba z przymrożeniem oka. Ale zarówno elastyczność jak i dynamika są na poziomie zbliżonym do konkurencji. Zresztą, mimo, że dla samochodów osobowych miarą własności dynamicznych jest czas rozpędzania, to wynika on wprost nie tylko z KM czy NM ale tego jak dobrane są przełożenia w układzie napędowym uwzględniające elastyczność momentu obrotowego. A to zależy od tego co dany producent chciał osiągnąć.

Reasumując, nie twierdzę, że 1.2 TCE w Renault jest lepszy niż konkurencji. Ale też nie jest gorszy. A to czy silnik ma te pare KM więcej czy mniej nie ma w praktyce żadnego przełożenia na to czy auto jeździ gorzej lub lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podany link tylko potwierdza to co napisałem - najwyższe spalanie (wśród wszystkich), najsłabsza elastyczność (wśród silników z turbo), brak przełożenia gorszej elastyczności na lepsze przyspieszenie

 

Dodano: 21 kwi 2017 - 12:45

 

A to czy silnik ma te pare KM więcej czy mniej nie ma w praktyce żadnego przełożenia na to czy auto jeździ gorzej lub lepiej.

- nie do końca się z tym zgodzę - życie to suma detali :) Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale macie problemy :). To tylko głupi samochód. Nie podoba się to trzeba sprzedać. Kupiec zawsze się znajdzie. Ja na przykład jestem fanem Japonii, ich kultury, lubię jak gdzieś jest napisane Made in Japan. Lubię też Mazdę, ta ich stylistyka KODO, itd. Nie lubię Toyoty, dla mnie to dziwne samochody. A mimo wszystko Mazdy nie kupiłem i nie dlatego, że powstał taki filmik ->

ale dlatego, że chciałem M4 i finansowo też tak pasowało. VAG mnie nie interesuje totalnie. Każdy samochód ma wady i zalety. W 2020 Mazda ma wypuścić nowe silniki SkyActive. Być może Meganką pojeżdżę do 2020, sprzeda się i dołoży do Mazdy. Póki co z Megane 4 jestem zadowolony. W wersji Intens jakbym wsiadał do samochodu premium, bardzo nowoczesnego. Oczywiście to tylko takie wrażenie bo jakościowo w środku to nie jest klasa premium. Chociaż dziś w nowych samochodach premium za 200 czy 300 tys. złotych jest mnóstwo perfidnego plastiku. Co do silnika nie wiem co napisać, bo to mój pierwszy samochód z turbo. Ja jestem zadowolony z jego dynamiki, ale rozumiem ktoś może nie być. Ja też bym wolał mieć 200-300 koni i 400Nm i żeby bebechy wciskało w siedzenie. Ale to odpowiednio kosztuje.

Trochę pozytywizmu. Trzeba pamiętać, że samochody za 70-80 tys. złotych to tanie samochody z cięciami budżetowymi. Z perspektywy zarobków to duża kwota, ale fajne samochody zaczynają się moim zdaniem od 150 tys. złotych i nie koniecznie musi to być segment D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie mam z tym problemu :) Bardzo zadowolony jestem ze swojego wyboru i uważam, że to świetne auto w dobrej cenie. Ale po prostu nie lubię malkontentów, którzy oczekuja wrażeń jak w Maserati (notabene moim marzeniem jest) w samochodzie klasy kompakt i licytują się o jedną sekundę przyśpieszenia oraz śmieszne 10KM w tą czy w tamtą. Wszystko jest czegoś efektem a elasyczność np efektem zestrojenia, a nie tego, że akurat silnik ma parę KM mniej.

 

@emigrant_, zgadzam się ze wszystkim co powyżej napisałeś, z jednym drobnym wyjątkiem - Japonia. Ale to pewnie dlatego, że Azjatów mam za dużo na co dzień. Taki off top ;) Co do zasady lubię też kupować produkty możliwie lokalne, stąd i samochody tylko europejskie. Nawet, mimo całego uroku ostatnich Mazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że jesteś zadowolony ze swojego wyboru i uważasz że MIV TCE to świetne auto za świetną cenę. Zawsze powtarzam że najważniejsze aby każdy był zadowolony z tego co ma.

Nie rozumiem tylko dlaczego uważasz że ludzie myślący inaczej są malkontentami a wszystkie argumenty starasz się zbagatelizować do poziomu "licytacji o jedną sekundę przyśpieszenia oraz śmieszne 10KM w tą czy w tamtą" Jest to miejsce wymiany poglądów o naszych autach i chyba nie ma wymogu pisania postów tylko pochwalnych.

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co żałuję to, że nie mam skrzyni automatycznej. Biegówki jakoś mnie już męczą albo zbyt duże przyzwyczajenie do jazdy automatami w Nowym Jorku. Wydaje mi się, że skrzynia manualna jest tylko dobra do zabawy na torze, a w codziennym życiu to koszmar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomekrus, no może dlatego, że to właśnie jest banalne, w kontekście rozmowy o jakby nie było tanim samochodzie. Wybór, jak ktoś wcześniej zauważył, jest na tyle duży, że jak ktoś będzie czuł się lepiej mając te 10KM pod maską więcej (i nie ważne, że auto wcale jakoś lepiej nie jeździ), to niech kupi po prostu inne a nie wylewa żale tutaj. Tak, wielokrotne wpisy w podobnym tonie to już nie tylko dzielenie się własnym zdaniem (do czego jak świetnie zauważasz każdy ma prawo) a po prostu malkontenctwo. I jeszcze, porównując do świata elektroniki użytkowej, jeszcze nie tak dawno była pomiędzy producentami wojna na gigaherce. Potem do ludzi dotarło, że wydajność nie tylko od nich zależy :) Jak sam piszesz, "życie to suma detali" i tak właśnie jest z finalnym produktem ;)

 

@emigrant, dokładnie tego samego mi brakuje! W następnym samochodzie będę miał :)

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądam autka pomiędzy 70 tyś a 80 tyś jest taki wybór że głowa mała nie wiem jaki jest sens kupować teraz silniki 1,2 130KM jak konkurencja ma większe silniki nie tak dużo większe ale wykrzesali z nich po 140 czy 150KM a renault jak stało tak stoi i nic z tym nie robi Golfa już można kupić w dobrym wyposażeniu zamiast MIV Intense czy też seata 1.4 125KM gdzie grupa WAG podobno dodaje tych koni i podchodzą one do 140KM, Opel Astra ma 1,4 i 150KM, ja na razie czekam na coś większego od Renault bo patrząc na konkurencje to wyciskają z silników więcej, RENAULT DAJCIE W KOŃCU 1,6 TCE 150/160 KM DO MEGANE IV !!!!!!!!!!

Zastanawiam się, ile taka 160KM będzie kosztować skoro teraz za 130KM wołają prawie 80 tys. (intens kombi) Też szukam samochodu i fakt jest taki, że za cenę meganki kombi 130KM można kupić coś innego z silnikiem 150KM nawet ciut lepiej wyposażone. To tak na marginesie bo i tak każdy wybiera co mu pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Tobie pewnie o Nissana Pulsar, słyszałem że już nie mają go produkować, ostatnie sztuki to dealerzy mają w salonach, samochód brzydki (moje zdanie) ale gustach się nie rozmawia ;) ale podobno ten Pulsar ma najwięcej miejsca z tyłu jeżeli chodzi o hatchbacki.

 

Dodano: 21 kwi 2017 - 19:39

A jeżeli chodzi o Mazdę to ciekawy jestem czy wygłuszyli ten samochód bo słyszałem że straszny jest przy prędkościach autostradowych. Jeżeli miał bym wybierać miedzy MIV Grand Coupe to wolał bym 2,O 120 KM w Maździe 3 sedan, kosmetykę zrobili z rokiem 2017. Za cenę około 80 tyś można już dostać Mazdę z xenonami :) wiem wiem że wchodzą ledowe oświetlenia ale taki pakiet to 3500 zl, (xenonowe też pewnie za darmo nie są :) ) ciekawy jestem jaki jest koszt wymiany takiej lampy i czy jest zintegrowana z całą lampą, w serwisie byłem bo mi ustawienie się popsuło reflektora (żarówki w M III)to mi powiedzieli że usterka jest mechaniczna i nie uwzględnią reklamacji a tego się nie da naprawić i trzeba całą lampę wymienić, a najlepsze jest to że światło jest dobrze ustawione ale mechanizm się rozleciał nie wiem jak to jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!