Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.4 TCe 130 - pomoc w decyzji zakupu - trwałośc i koszty


endrju.m

Rekomendowane odpowiedzi

Napinacz jest dociskany sprężynką i ciśnieniem oleju, ale nie cofnie się, gdyż jest blokada i łańcuch jest napięty,  po uruchomianiu silnika olej jest gęsty zanim dotrze to napinacza minie chwila, a gdy jest zimno to potrwa to trochę dłużej, ponadto mogą być słyszalne klekotania z pod pokrywy głowicy zanim olej nie wypełni szklanek.   

Edytowane przez witman
  • Zwycięzca 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pitrek napisał:

A olej już wymieniłeś? Bo wiesz, nie stałeś koło tego Niemca jak wymieniał olej...

Tak olej wymieniałem od razu po zakupie. Wlany został Motul 5w40. Przejechałem na nim z 5-6 tys km.

10 godzin temu, witman napisał:

1. Stan łańcucha można skontrolować, opisywałem to wcześniej.

 

 

2. Czy to było słychać tuz po uruchomianiu silnika jak był zimny ?

 

 

3. Masz wpisy w książce serwisowej czy sprawdzałeś to w ASO.

 

 

Teraz auto stało około 3 dni. Temperatura w okolicach 4 stopni powyżej zera. Po odpaleniu na zimnym słychać było szelest łańcucha (bardzo cicho go słychać), przy lekkim dodaniu gazu (do 2 tyś obrotów) szelest łańcucha wzrastał. Wystarczy, że trochę się auto rozgrzeje to już wtedy nie słychać szelestu. I tak raczej się będę wybierał na rozrząd. Mam zdjęcie z ASO co i kiedy było robione, wszystko pokrywa się z książką serwisową. Średnio co 20 tyś się samochód pojawiał w ASO, jedynie przy dwóch pierwszych wpisach rzadziej auto się pojawiało, gdyż to był 1 właściciel. Pierwszy wpis przy 26200 km, drugi przy 44923, trzeci przy 59516 a czwarty ostatni przy 76243. Później do 102 tys zero historii (1,5 roku). Drugi właściciel już robił średnio co 15 tyś, lecz później nie wiem co ile bo już nie ma historii od 76 tys do 102 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z wyminą oleju przez poprzedniego właściciela nie jest źle, dla spokojnej głowy zdjąłbym pokrywę głowicy i sprawdził jak to wygląda, tu masz kolego dla porównania fotki dwóch pokryw głowicy z 1,4TCe o podobnym przebiegu w jednym był wymiany olej częściej przy drugiej tej brudniejszej co 29~31tys. na niej widać też ślad wytarcia po rozciągniętym łańcuchu. 

 

2.jpg

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • Zwycięzca 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam 1.4 tce w mojej cc- żywszy od starszego 1.6 k4m chyba, pali około 32mpg w mieście - chyba koło 8l/100km. Przy odpalaniu zauważysz ze wdrapuje się na 2krpm i spada zara do normy ok 800-1000 zależnie od klimy, z tego co wiem to jest to normalne. Pierwsze kilka minut jest mulowaty (takie mam wrażenie) ale już po pierwszym kilometrze turbo żyje pełnia życia, obecny przebieg około 100 KKm. Skrzynia 6 biegów dość elastyczna (lepiej niż w nowym c4 Picasso ale starsze meganki miały bardziej elastyczne przełożenia. W środku dość przyjemnie cicho w porównaniu z poprzednim modelem cc jest sztywniejsza sprawia wrażenie dużego auta w prowadzeniu - poprzednia skakała  czuć było ze płyta podłogowa jest bardziej elastyczna zwłaszcza z otwartym dachem. Moim zdaniem dość dobry silnik a 1.2 to chyba już zbyt wysilony do masy auta- cabrio jest cięższe ciutkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nasz taryfowy Sc3 Grand 2010r. 1,4TCe zaliczył kolejny serwis olejowy, obecny przebieg 273680 km, od prawie 150tys.km na LPG

 

 

270tys. grand.jpg1.JPG

Edytowane przez witman
  • Zwycięzca 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-czy-w-aso-psuja-samochody-odpowiedz-moze-cie-zdziwic,nId,4700694?fbclid=IwAR2pxEQtdBFWCdP5MQjHK4b-aa05Dqq3LIf27jCjqH-iPavGyFBE_Sjg6rc#utm_source=fb&utm_medium=fb_share&utm_campaign=fb_share&iwa_source=fb_share

 

Kto zrozumie będzie długo jeździł bezawaryjnie, reszta może oleju w ogóle nie zmieniać, będą miały warsztaty co robić :-)

Chrzestny mojej żony ma Megane II z 2004 roku z silnikiem 1.5dCi, tym pierwszym z systemem wtryskowym Delphi, auto jeździ do dziś na oryginalnych panewkach, ale od nowosci olej był zmieniany co max. 15tys.    

  • Zwycięzca 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2020 o 19:42, witman napisał:

Pytasz o tego 1,5dCi 2004r. to miał pół roku temu ponad 250tys.

W swoim 1,5 dci z 2004 wymieniałem panewki przy przebiegu ponad 220 kkm i nie były jakieś tragiczne, pewnie by wytrzymały jeszcze z 50 - 100 kkm.  Wymieniałem oliwę co 15 kkm.

W dniu 30.08.2020 o 18:31, Pitrek napisał:

Przecież problemy z 1,5 dCi wynikały że zbyt niskiego ciśnienia oleju

Czy są na to jakieś dowody a nie tylko powtarzanie jakiś stereotypów często używanych na tym forum. Chodzi mi dane fabryczne pomp olejowych stosowanych w tych silnikach. Na przykład ciśnienie oleju na biegu jałowym i np. przy obrotach 3000. Wielu użytkowników pisze, że zmieniono pompy olejowe o wyższym ciśnieniu ale jakoś nie przypominam sobie by ktoś podparł się danymi fabrycznymi. Jeżeli ktoś takie dane posiada to prosiłbym o ich przedstawienie. Na przykład starych k9k 728 minimalne ciśnienie na biegu jałowym wynosiło według danych fabrycznych Renault 1,2 bara a w nowszym k9k stosowanym np. w Dusterze już tylko 0,8 bara.

 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

420tys.km i cały czas haruje na taxi  ?

Scenic Grand 1,4TCe z LPG lekko podkręcony do 146KM i myślę, że pod koniec tego roku pyknie mu pół bańki, a w tedy zajrzymy do rozrządu i pomierzymy luzy zaworowe i szklanki regulacyjne.

 

   

420a.JPG

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!