Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.4 TCe 130 - pomoc w decyzji zakupu - trwałośc i koszty


endrju.m

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, mich64 napisał:

Niestety kolega fourier ma rację, 1.6 nie jedzie. Niezależnie jak by się go kręciło nie można nim się sprawnie poruszać. Wzrost obrotów generuje jedynie hałas. Może koledzy zauważyli, że do odcinki da się go kręcić jedynie na drugim biegu, później już droga za krótka. Mówię o swoim aucie z 2015 ze skrzynią szóstką. Możliwe, że silniki z normą euro 4 i skrzynią piątką jadą lepiej i wcale bym się nie zdziwił. Ja po prostu pogodziłem się z osiągami, jeżdżę z punktu A do B na lpg i jest dobrze :)

Wg mnie problemem są za krótkie biegi i potem brakuje biegu na wyższych prędkościach. Aczkolwiek faktycznie im wyższy bieg tym niższe obroty i mniejsze spalanie i norma zachowana.

Co do prędkości to mój 193 km/h przy 5,1 tys obrotów. Samochód dość żwawo reaguje na gaz jak na wolnnossącego. Ale to pewnie też zależy od kondycji silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo według mnie jest bolączką 1.4TCe, bo wydaje mi się, że silnik byłby w stanie poradzić sobie z dłuższą skrzynią, a tak trzeba w mieście nieźle się namachać drążkiem, żeby spalanie było przyzwoite i nie blokować ruchu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wczoraj 1.4TCe i powiem że byłem zdumiony jak cichutko jest w środku, a i wigoru mu nie brakuje - opinii na temat tej jednostki jest sporo zarówno dobrych jak i złych. Jeżeli kupujesz samochód ze znanego w miarę źródła i masz 90 % pewności że olej był wymieniany częściej niż co 30 tyś km, i nie był goniony na zimnym to myślę że to bardzo dobry wybór silnik cichy elastyczny ładnie się zbiera  - ja mam 1.9 dCi więc o spokoju w aucie w porównaniu do 1.4 TCe mogę pomarzyć

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Co do opinii na tego typu portalach to jestem bardzo sceptyczny. Opinie te mogą często nie wynikać z faktycznych problemów silnika, a z różnego rodzaju dbania o jednostkę napędową. Wciąż u nas królują auta sprowadzane lub kupione po przedstawicielach handlowych. To jest nasz problem. 

Dużo lepszym rozwiązaniem jest właśnie popytać na forum użytkowników, szczególnie tych od nowości. Popytać w serwisie np. ASO jeśli ma się tam kogoś zaufanego.  Oni serwisuja samochody od nowości i wiedzą co je trapi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Z racji posiadanych silników 1.4TCe i zbierania wszelkich opinii postanowiłem zadzwonić do właściciela i przesłuchać go jak eksploatował auto dodam, że właściciel auta zgodził się na publikację i zaprosiłem go również do dyskusji na naszym forum.

W telegraficznym skrócie: jest 2-gim właścicielem od 98tys.km, przy 144tys.km założył LPG, przy około 200tys. i 380tys. rozrząd, silnik oryginalny fabryczny, olej zminiany co 10-15tys.km max. turbina fabryczna, UPG fabryczne, nie dopytałem jedynie o sprzęgło czy było robione. Ogólnie gość bardzo zadowolony z eksploatacji i wytrzymałości Meganki i nie chodziło mu tylko o sam silnik, w pewnym momencie rozmowy stwierdził, że chyba nie opłaca mu się tego auta sprzedawać, jak nie sprzeda to będzie jeździł dalej .

Przebieg 435tys. może troszkę straszyć :-)

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-iii-kombi-1-4-tce-benzyna-gaz-wyposazenie-dynamique-ID6C4hxc.html?fbclid=IwAR0Hte6265I-FNmhIYJnorL-KnxnGrmubtcKlQ4JO_pLj_XGo2x_gL3eaMY#d24640f76c

 

 

 

M3 14tce 435.jpg

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel to osoba prywatna, nie handluje samochodami i nie kombinuje z przebiegiem, pokusiłem się i sprawdziłem w CPiK-u.

A tak na marginesie, to nieźle nahulał tych kilometrów ;-)

 

 

 

M3 14tce 435 cepik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegach rzędu 130 tys rocznie to silnik prawie nie stygnie, auto robi długie odcinki przelotowe. Są to warunki wręcz idealne dla jednostki, dlatego nie jestem zdziwiony i w zasadzie można nawet uznać to za normę. Emocjonowanie się w tym przypadku jest nieuzasadnione. Co innego jazda po mieście, krótkie odcinki na niedogrzanym oleju, stanie w korkach, co chwilę gaz hamulec, odpalanie i gaszenie po kilkanaście razy na dobę. Tak są eksploatowane prawie wszystkie auta. Warunki skrajne, kompletnie nieporównywalne. W każdym razie przebieg godny podziwu.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!