Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.4 TCe 130 - pomoc w decyzji zakupu - trwałośc i koszty


endrju.m

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko żeby nakręcić osobówką 130 tys z takim małym silnikiem to trzeba ją ostro kręcić. 

Nie stygnie, fakt, ale to nie silnik w ciężarówce który chodzi na 1,5 tys obrotów. 

Ja swoimi nowymi samochodami dojeżdżam do 200 tys. Samochód w środku jak nowy ale mechanicznie to już zaczyna być skarbonka. 

Problemy z łożyskami amortyzatorami. Sam samochód już nie jest „zwarty”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tu macie takę ciekawostkę eksploatacyjną dotyczącą nie tylko silnika 1.4TCe wszyscy, którzy posiadają silniki z blokiem aluminiowym TCe, SCe oraz dCi powinni badać o chłodzenie i właściwą ilość płynu chłodzącego w układzie !

 

link - wyciek płynu

 

 

 

 

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tydzień temu minęło 2 lata od zakupu mojej Megane 1.4TCe :) Auto dalej super śmiga, silnik cichy i dynamiczny. Poza wymianą oleju i filtrów co roku nic się nie dzieje (odpukać w niemalowane!). Auto kupiłem z przebiegiem 165kkm aktualnie 187kkm. Jedyną wadą autka to chyba spalanie w mieście, ale można mu to wybaczyć za fajne przyśpieszenie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku również w białej i zloto brązowej megi silnik 1.4 tce i już blisko 22 tys nakręcone w jednej i drugiej przez 2 lata i nic się nie dzieje  płynu nie ubywa olej zmieniany co 10 tys wraz z filtrami i raz w miesiącu zerkam pod maska czy płynu nie ubywa czy turbo suche ,nic tylko zalewać i jadzic , a moje meganki są w dotrysku lpg 

polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 3.11.2019 o 21:32, witman napisał:

Dwie fotki dołu silnika po zdjęciu miski olejowej, silniki o zbliżonych przebiegach w naszej megi olej wymieniany co 10~12tys.km

Co się stało, że musiałeś zrzucać miskę olejową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stało, rutynowo, wymiana oleju i filtra oleju po 10,3tys.km, a że było trochę czasu i jak zwykle zżerała mnie ciekawość to odkręciłem miskę, od dawna było tam małe przypocenie oleju, więc można było to uszczelnić, a przy okazji zabawiłem się w ginekologa i zerknąłem od dołu we wszystkie zakamarki kamerką endoskopową, wszystko wyglądało jak nowe z fabryki.

Dodam, że Meganki nie mamy od nowości i pierwsza wymiana oleju wg. ASO w DE była wykonana po 26tys.km, druga po 21tys. gdy już auto było w naszych rękach, wszystkie następne u nas co 10tys. Wymieniłem też płyn hamulcowy, klocki hamulcowe, tulejkę w drzwiach kierowcy, zmiana kół na zimowe i ogólna kontrola przed zimą, a niech kobita ma, należy jej się - mowa o żonie, a i Megnce też się należy :D  

 

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Tu mam jeszcze jeden fajny przykład rozrządu z Meganki 1,4TCe  mojej kuzynki, 2011r. jest drugą właścicielką przebieg 131 tys. wymiana oleju, świec, paska akcesoriów, klocków hamulcowych, płynu hamulcowego oraz została zdjęta i uszczelniona boczna pokrywa rozrządu, która fabrycznie jest uszczelniana silikonem i trochę się już pociła olejem, a przy okazji można było ocenić stan rozrządu i łańcucha. 

Jak widać na fotce napinacz jest wychylony do 6~7 ząbka, a do maximum wychylenia napinacza jest 16.

Auto było od początku zadbane, 4 ostatnie wymiany oleju były co 10~13tys. wcześniejsze co 15~20tys. tak twierdził poprzedni właściciel auta i widać teraz, że tak musiało być.

Sądzę, że jeśli auto dalej będzie tak eksploatowane to łańcuch pohula spokojnie do ~300tys. 

 

 

1.JPG

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak były mrozy to u mnie było słychać szelest łańcucha przez 3-4 sekundy. Teraz gdy jest cieplej już tego szelestu nie słychać. Przebieg 108 tys km. Niemiec robił olej co 20-30 tys km. Planuje robić rozrząd, kwestia czy czekać czy lepiej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan łańcucha można skontrolować, opisywałem to wcześniej.

 

7 godzin temu, pawelosek napisał:

Jak były mrozy to u mnie było słychać szelest łańcucha przez 3-4 sekundy.

 

Czy to było słychać tuz po uruchomianiu silnika jak był zimny ?

 

7 godzin temu, pawelosek napisał:

 Niemiec robił olej co 20-30 tys km.

 

Masz wpisy w książce serwisowej czy sprawdzałeś to w ASO.

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!