Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

korekty LTFT i STFT


krzysxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem ostatnio problemy z zimnym silnikiem po przełączaniu na gaz (szarpanie), ale korekty po temperaturze rozwiązały sprawę.

Przy okazji okazało się także, że mam bardzo duże ujemne korekty długoterminowe LTFT po dłuższej jeździe.

Np. startuję rano na zimnym silniku, korekta LTFT wynosi od 1,6% do -7,8%.

Po przejechaniu kilku kilometrów spada do -7,8%, następnie -12%, i potrafi tak do -35% po przejechaniu np. 15 kilometrów.

Mapy PB i LPG pokrywają się idealnie. Sprawdzałem też korekty na samej benzynie to też schodzą w dół tylko nie tak drastycznie jak na gazie.

Korekty bardziej lecą w dół na niższych obrotach, jak nim ostrzej pojeżdżę w okolicach 3-4 tysięcy to mniej spadają, lub zmniejsza się np z -27% na -18%.

Gdzieś w internecie czytałem (u nas nie znalazłem podobnego tematu) , że przy tym silniku korekty długoterminowe do nawet 40% to norma.

Czy ktoś może na własnym doświadczeniu to potwierdzić lub obalić.

Bo generalnie jest zasada, że powinny jednak być znacznie mniejsze i oscylować w granicy 0.

Niestety nie sprawdzałem wcześniej jakie miałem i teraz nie wiem, czy walczyć z tym dalej czy nie, bo generalnie samochód jeździ dobrze, a po wymianie elektrozaworu KZFR to nawet bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie kończę nierówną walkę.

Skoro korekty po temperaturze rozwiązały poranne szarpanie przy przełączeniu to zostawiam tak jak jest, bo się okaże, że będzie tylko gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te korekty w torque dzielę przez 4 i wtedy wychodzi mi zakres od -25 do +25. Teraz po odpaleniu mam -6, ale podczas jazdy potrafi wskoczyć na -13 nawet. Jak się to pomnoży przez 4 to wychodzi nawet więcej niż u Ciebie :rolleyes: Te korekty jak dla mnie też zachowują się irracjonalnie ale to chyba taki urok tego auta. W każdym razie z pracą instalacji lpg nie mam żadnych problemów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Właśnie regulowałem swoje wtryski LPG, teraz pasowałoby zresetować LTFT i STFT, znalazłem w interfejsie funkcję resetującą nastawy. Zastanawia mnie jedynie jak w interfejsie są nazwane te nastawy?? Czy mogą być nazwane jako "autoadaptacyjne wyrównanie wzbogacania mieszanki" oraz "autoadaptacyjne wzmocnienie wzbogacenia mieszanki"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli źle dawkują wtryski LPG to lecą korekty, wtedy zaleca się je skasować pojeździć na benzynie, i dopiero stroić LPG. Oczywiście wczęśniejsze kalibrowanie wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile te nastawy wynoszą ? Wydaje mi się że to są właśnie te korekty ale głowy nie dam. Na włączonym zapłonie krótka będzie wynosić zero a długa będzie przyjmować jakąś wartość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Odświeżę tego kotleta, bo mam pytanie do osób znających się na temacie korekt krótkoterminowych. Czy poniższe wartości są normalne dla mojego silnika?

 

Tak to wygląda, gdy silnik jest jeszcze zimny:

zimny1.thumb.jpg.62096b09010f093e63781cf389973abb.jpgzimny2.thumb.jpg.22312641c917ead13fd2b6f125935574.jpg

 

Gdy silnik się już porządnie nagrzeje, wygląda to według mnie lepiej, oscyluje dookoła tego zera:

 

cieply1.thumb.jpg.095b011f681b2c9a0f6f649ed407be94.jpgcieply2.thumb.jpg.7db95bb9f341569c43492316b6dc091c.jpg

 

Dodam, że są to dane wyłącznie dla benzyny. Mam instalację gazową, ale od kilku dni z niej nie korzystam, żeby to sprawdzać, bo mam wątpliwości. Szczególnie czy na zimnym silniku to faktycznie ma być tak na minusie ostro? Zjechało tam nawet do -55% raz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty sprawdza się na rozgrzanym aucie po 10min.

Tak żeby katalizator ,sondy i reszta elementów pracowały w stabilnych warunkach.

Sterownik Sagem pokazuje korekty od 0% do 100% gdzie 50% to punkt 0.

Jeśli sterowniki pokazuje równe 50% to znaczy że prawdopodobnie MAP sensor jest uszkodzony i silnik działa na sztywnych nastawach.

Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 31.01.2020 o 10:27, Astma napisał:

Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.

To niestety prawda. Różne kalkulatory różnie czytają i czasami można zginąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!