Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

korekty LTFT i STFT


krzysxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem ostatnio problemy z zimnym silnikiem po przełączaniu na gaz (szarpanie), ale korekty po temperaturze rozwiązały sprawę.

Przy okazji okazało się także, że mam bardzo duże ujemne korekty długoterminowe LTFT po dłuższej jeździe.

Np. startuję rano na zimnym silniku, korekta LTFT wynosi od 1,6% do -7,8%.

Po przejechaniu kilku kilometrów spada do -7,8%, następnie -12%, i potrafi tak do -35% po przejechaniu np. 15 kilometrów.

Mapy PB i LPG pokrywają się idealnie. Sprawdzałem też korekty na samej benzynie to też schodzą w dół tylko nie tak drastycznie jak na gazie.

Korekty bardziej lecą w dół na niższych obrotach, jak nim ostrzej pojeżdżę w okolicach 3-4 tysięcy to mniej spadają, lub zmniejsza się np z -27% na -18%.

Gdzieś w internecie czytałem (u nas nie znalazłem podobnego tematu) , że przy tym silniku korekty długoterminowe do nawet 40% to norma.

Czy ktoś może na własnym doświadczeniu to potwierdzić lub obalić.

Bo generalnie jest zasada, że powinny jednak być znacznie mniejsze i oscylować w granicy 0.

Niestety nie sprawdzałem wcześniej jakie miałem i teraz nie wiem, czy walczyć z tym dalej czy nie, bo generalnie samochód jeździ dobrze, a po wymianie elektrozaworu KZFR to nawet bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie kończę nierówną walkę.

Skoro korekty po temperaturze rozwiązały poranne szarpanie przy przełączeniu to zostawiam tak jak jest, bo się okaże, że będzie tylko gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te korekty w torque dzielę przez 4 i wtedy wychodzi mi zakres od -25 do +25. Teraz po odpaleniu mam -6, ale podczas jazdy potrafi wskoczyć na -13 nawet. Jak się to pomnoży przez 4 to wychodzi nawet więcej niż u Ciebie :rolleyes: Te korekty jak dla mnie też zachowują się irracjonalnie ale to chyba taki urok tego auta. W każdym razie z pracą instalacji lpg nie mam żadnych problemów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Właśnie regulowałem swoje wtryski LPG, teraz pasowałoby zresetować LTFT i STFT, znalazłem w interfejsie funkcję resetującą nastawy. Zastanawia mnie jedynie jak w interfejsie są nazwane te nastawy?? Czy mogą być nazwane jako "autoadaptacyjne wyrównanie wzbogacania mieszanki" oraz "autoadaptacyjne wzmocnienie wzbogacenia mieszanki"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli źle dawkują wtryski LPG to lecą korekty, wtedy zaleca się je skasować pojeździć na benzynie, i dopiero stroić LPG. Oczywiście wczęśniejsze kalibrowanie wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile te nastawy wynoszą ? Wydaje mi się że to są właśnie te korekty ale głowy nie dam. Na włączonym zapłonie krótka będzie wynosić zero a długa będzie przyjmować jakąś wartość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Odświeżę tego kotleta, bo mam pytanie do osób znających się na temacie korekt krótkoterminowych. Czy poniższe wartości są normalne dla mojego silnika?

 

Tak to wygląda, gdy silnik jest jeszcze zimny:

zimny1.thumb.jpg.62096b09010f093e63781cf389973abb.jpgzimny2.thumb.jpg.22312641c917ead13fd2b6f125935574.jpg

 

Gdy silnik się już porządnie nagrzeje, wygląda to według mnie lepiej, oscyluje dookoła tego zera:

 

cieply1.thumb.jpg.095b011f681b2c9a0f6f649ed407be94.jpgcieply2.thumb.jpg.7db95bb9f341569c43492316b6dc091c.jpg

 

Dodam, że są to dane wyłącznie dla benzyny. Mam instalację gazową, ale od kilku dni z niej nie korzystam, żeby to sprawdzać, bo mam wątpliwości. Szczególnie czy na zimnym silniku to faktycznie ma być tak na minusie ostro? Zjechało tam nawet do -55% raz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty sprawdza się na rozgrzanym aucie po 10min.

Tak żeby katalizator ,sondy i reszta elementów pracowały w stabilnych warunkach.

Sterownik Sagem pokazuje korekty od 0% do 100% gdzie 50% to punkt 0.

Jeśli sterowniki pokazuje równe 50% to znaczy że prawdopodobnie MAP sensor jest uszkodzony i silnik działa na sztywnych nastawach.

Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 31.01.2020 o 10:27, Astma napisał:

Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.

To niestety prawda. Różne kalkulatory różnie czytają i czasami można zginąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!