Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

korekty LTFT i STFT


krzysxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem ostatnio problemy z zimnym silnikiem po przełączaniu na gaz (szarpanie), ale korekty po temperaturze rozwiązały sprawę.

Przy okazji okazało się także, że mam bardzo duże ujemne korekty długoterminowe LTFT po dłuższej jeździe.

Np. startuję rano na zimnym silniku, korekta LTFT wynosi od 1,6% do -7,8%.

Po przejechaniu kilku kilometrów spada do -7,8%, następnie -12%, i potrafi tak do -35% po przejechaniu np. 15 kilometrów.

Mapy PB i LPG pokrywają się idealnie. Sprawdzałem też korekty na samej benzynie to też schodzą w dół tylko nie tak drastycznie jak na gazie.

Korekty bardziej lecą w dół na niższych obrotach, jak nim ostrzej pojeżdżę w okolicach 3-4 tysięcy to mniej spadają, lub zmniejsza się np z -27% na -18%.

Gdzieś w internecie czytałem (u nas nie znalazłem podobnego tematu) , że przy tym silniku korekty długoterminowe do nawet 40% to norma.

Czy ktoś może na własnym doświadczeniu to potwierdzić lub obalić.

Bo generalnie jest zasada, że powinny jednak być znacznie mniejsze i oscylować w granicy 0.

Niestety nie sprawdzałem wcześniej jakie miałem i teraz nie wiem, czy walczyć z tym dalej czy nie, bo generalnie samochód jeździ dobrze, a po wymianie elektrozaworu KZFR to nawet bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie kończę nierówną walkę.

Skoro korekty po temperaturze rozwiązały poranne szarpanie przy przełączeniu to zostawiam tak jak jest, bo się okaże, że będzie tylko gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te korekty w torque dzielę przez 4 i wtedy wychodzi mi zakres od -25 do +25. Teraz po odpaleniu mam -6, ale podczas jazdy potrafi wskoczyć na -13 nawet. Jak się to pomnoży przez 4 to wychodzi nawet więcej niż u Ciebie :rolleyes: Te korekty jak dla mnie też zachowują się irracjonalnie ale to chyba taki urok tego auta. W każdym razie z pracą instalacji lpg nie mam żadnych problemów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Właśnie regulowałem swoje wtryski LPG, teraz pasowałoby zresetować LTFT i STFT, znalazłem w interfejsie funkcję resetującą nastawy. Zastanawia mnie jedynie jak w interfejsie są nazwane te nastawy?? Czy mogą być nazwane jako "autoadaptacyjne wyrównanie wzbogacania mieszanki" oraz "autoadaptacyjne wzmocnienie wzbogacenia mieszanki"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli źle dawkują wtryski LPG to lecą korekty, wtedy zaleca się je skasować pojeździć na benzynie, i dopiero stroić LPG. Oczywiście wczęśniejsze kalibrowanie wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile te nastawy wynoszą ? Wydaje mi się że to są właśnie te korekty ale głowy nie dam. Na włączonym zapłonie krótka będzie wynosić zero a długa będzie przyjmować jakąś wartość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Odświeżę tego kotleta, bo mam pytanie do osób znających się na temacie korekt krótkoterminowych. Czy poniższe wartości są normalne dla mojego silnika?

 

Tak to wygląda, gdy silnik jest jeszcze zimny:

zimny1.thumb.jpg.62096b09010f093e63781cf389973abb.jpgzimny2.thumb.jpg.22312641c917ead13fd2b6f125935574.jpg

 

Gdy silnik się już porządnie nagrzeje, wygląda to według mnie lepiej, oscyluje dookoła tego zera:

 

cieply1.thumb.jpg.095b011f681b2c9a0f6f649ed407be94.jpgcieply2.thumb.jpg.7db95bb9f341569c43492316b6dc091c.jpg

 

Dodam, że są to dane wyłącznie dla benzyny. Mam instalację gazową, ale od kilku dni z niej nie korzystam, żeby to sprawdzać, bo mam wątpliwości. Szczególnie czy na zimnym silniku to faktycznie ma być tak na minusie ostro? Zjechało tam nawet do -55% raz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty sprawdza się na rozgrzanym aucie po 10min.

Tak żeby katalizator ,sondy i reszta elementów pracowały w stabilnych warunkach.

Sterownik Sagem pokazuje korekty od 0% do 100% gdzie 50% to punkt 0.

Jeśli sterowniki pokazuje równe 50% to znaczy że prawdopodobnie MAP sensor jest uszkodzony i silnik działa na sztywnych nastawach.

Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 31.01.2020 o 10:27, Astma napisał:

Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.

To niestety prawda. Różne kalkulatory różnie czytają i czasami można zginąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!