Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

krzysxx

Megane II phI korekty LTFT i STFT

Recommended Posts

Witam,

Miałem ostatnio problemy z zimnym silnikiem po przełączaniu na gaz (szarpanie), ale korekty po temperaturze rozwiązały sprawę.

Przy okazji okazało się także, że mam bardzo duże ujemne korekty długoterminowe LTFT po dłuższej jeździe.

Np. startuję rano na zimnym silniku, korekta LTFT wynosi od 1,6% do -7,8%.

Po przejechaniu kilku kilometrów spada do -7,8%, następnie -12%, i potrafi tak do -35% po przejechaniu np. 15 kilometrów.

Mapy PB i LPG pokrywają się idealnie. Sprawdzałem też korekty na samej benzynie to też schodzą w dół tylko nie tak drastycznie jak na gazie.

Korekty bardziej lecą w dół na niższych obrotach, jak nim ostrzej pojeżdżę w okolicach 3-4 tysięcy to mniej spadają, lub zmniejsza się np z -27% na -18%.

Gdzieś w internecie czytałem (u nas nie znalazłem podobnego tematu) , że przy tym silniku korekty długoterminowe do nawet 40% to norma.

Czy ktoś może na własnym doświadczeniu to potwierdzić lub obalić.

Bo generalnie jest zasada, że powinny jednak być znacznie mniejsze i oscylować w granicy 0.

Niestety nie sprawdzałem wcześniej jakie miałem i teraz nie wiem, czy walczyć z tym dalej czy nie, bo generalnie samochód jeździ dobrze, a po wymianie elektrozaworu KZFR to nawet bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korekty długoterminowe w tym silniku, to jedna wielka zagadka, ale faktycznie 40% przy nim to nic dziwnego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie kończę nierówną walkę.

Skoro korekty po temperaturze rozwiązały poranne szarpanie przy przełączeniu to zostawiam tak jak jest, bo się okaże, że będzie tylko gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja te korekty w torque dzielę przez 4 i wtedy wychodzi mi zakres od -25 do +25. Teraz po odpaleniu mam -6, ale podczas jazdy potrafi wskoczyć na -13 nawet. Jak się to pomnoży przez 4 to wychodzi nawet więcej niż u Ciebie :rolleyes: Te korekty jak dla mnie też zachowują się irracjonalnie ale to chyba taki urok tego auta. W każdym razie z pracą instalacji lpg nie mam żadnych problemów.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie regulowałem swoje wtryski LPG, teraz pasowałoby zresetować LTFT i STFT, znalazłem w interfejsie funkcję resetującą nastawy. Zastanawia mnie jedynie jak w interfejsie są nazwane te nastawy?? Czy mogą być nazwane jako "autoadaptacyjne wyrównanie wzbogacania mieszanki" oraz "autoadaptacyjne wzmocnienie wzbogacenia mieszanki"??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po co chcesz kasować korekty? W niektórych autach wystarczy odpiąć aku na kilkanaście minut ale nie próbowałem tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli źle dawkują wtryski LPG to lecą korekty, wtedy zaleca się je skasować pojeździć na benzynie, i dopiero stroić LPG. Oczywiście wczęśniejsze kalibrowanie wtryskiwaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ile te nastawy wynoszą ? Wydaje mi się że to są właśnie te korekty ale głowy nie dam. Na włączonym zapłonie krótka będzie wynosić zero a długa będzie przyjmować jakąś wartość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę tego kotleta, bo mam pytanie do osób znających się na temacie korekt krótkoterminowych. Czy poniższe wartości są normalne dla mojego silnika?

 

Tak to wygląda, gdy silnik jest jeszcze zimny:

zimny1.thumb.jpg.62096b09010f093e63781cf389973abb.jpgzimny2.thumb.jpg.22312641c917ead13fd2b6f125935574.jpg

 

Gdy silnik się już porządnie nagrzeje, wygląda to według mnie lepiej, oscyluje dookoła tego zera:

 

cieply1.thumb.jpg.095b011f681b2c9a0f6f649ed407be94.jpgcieply2.thumb.jpg.7db95bb9f341569c43492316b6dc091c.jpg

 

Dodam, że są to dane wyłącznie dla benzyny. Mam instalację gazową, ale od kilku dni z niej nie korzystam, żeby to sprawdzać, bo mam wątpliwości. Szczególnie czy na zimnym silniku to faktycznie ma być tak na minusie ostro? Zjechało tam nawet do -55% raz...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korekty sprawdza się na rozgrzanym aucie po 10min.

Tak żeby katalizator ,sondy i reszta elementów pracowały w stabilnych warunkach.

Sterownik Sagem pokazuje korekty od 0% do 100% gdzie 50% to punkt 0.

Jeśli sterowniki pokazuje równe 50% to znaczy że prawdopodobnie MAP sensor jest uszkodzony i silnik działa na sztywnych nastawach.

Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że te ujemne korekty to bzdura, tak? Przy prawidłowych wskazaniach wszystko co poniżej 50% to bogato, a powyżej ubogo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@droopy, u mnie jest podobnie jak u Ciebie. Jak coś poradzisz, daj znać. ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.01.2020 o 10:27, Astma napisał:

Zmień interfejs bo kompletnie źle pokazuję parametry silnika. Elm327 czy inne wynalazki źle czytają parametry.

To niestety prawda. Różne kalkulatory różnie czytają i czasami można zginąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jabrze, polecasz jakiś konkretny? Poza CLIP'em.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...