Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Renault oszukuje tak jak VW ?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam dwie Meganki z silnikami 1.4 TCe. Wg. katalogu średnie spalanie 6,3l/100km. W 5 drzwiowej (GTline, na dodatek silnik lepiej się zbiera) przeważnie wychodzi 5,9-6,1 a w coupe 6,5-6,7 (ma lepszy dół jak GTline). Wyniki z komputera i dystrybutora, oba samochody mają tak od nowości, te same trasy, ci sami kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie pod wiatr, w stosunku do takiego przy jeździe z wiatrem potrafi zmienić średni wynik o 1 litr (w wypadku benzyny 1.6). Wiem, bo sam to mierzyłem na A2.

Zależy od prędkości. Z moich doświadczeń (50 tysięcy km przejechanych dCi, głównie po autostradach w Niemczech) wynika, że powyżej 160 km/h różnica potrafi wynieść nawet prawie 3 litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wynik spalania jest zgodny z jakąś normą to sprawdź zapis tej normy. Nie wierz w bajki w stylu "zdejmij pasek i nabij opony". Norma wyraźnie określa warunki testu!

 

http:// http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,nx8mc

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierz w bajki w stylu "zdejmij pasek i nabij opony". Norma wyraźnie określa warunki testu!

Tutaj się mylisz, poniżej masz wyciąg z normy NDEC w formie opracowania :)

Roll Resistance:

Tires: A lower roll resistance can be achieved by storing and thereby ageing new tires. Reducing the tread depth will show further improvements. Because of the localized heating of tires in operation, the roll resistance is lower after driving a short distance. Unless specified otherwise, the test can be carried through with tires which have been warmed up. Further, the quality of tire brands may differ substantially. It is possible for the OEM to use such tires which fit best although the customer might be given a different make. In the meantime it has been decided that the tire brand with the second-worst roll resistance must be used for testing. This roll resistance, however, is specified in a separate test cycle, not in the NEDC. Tire optimization can be put to the extreme by manufacturing special tires just for testing purposes.

Tire Pressure: The tire pressure is increased to its maximum although the resulting suspension comfort will be unacceptable to the customer.

Toe-in: To reduce the roll resistance the toe-in can be minimized to a reading of zero toe-in. As a result the vehicle handling and the vehicle response near the dead-center position will be below acceptable levels.

Road Surface: The roll resistance also depends on the road surface. Therefore all the relevant tests are performed on very smooth surfaces.

Brakes: The clearance fit between brake pad and brake disc determines the residual grinding momentum. It can be deliberately increased by driving around sharp corners or by pushing back the brake pads mechanically.

Drive Shafts / Differential: The application of well-used parts showing minimal friction will reduce roll resistance. It is also possible to increase the play in differentials to reduce the friction in the system. For the customer this would lead to inadmissible noise.

 

Auxiliary Units The entertainment systems and secondary loads are not only turned off but also disconnected in order to avoid standby consumption. Additionally the alternator may be disconnected. For most test cycles a fully charged battery will suffice. The air conditioner and additional heating elements are disabled during the test.

 

100 tips to beat the New European Driving Cycle (NEDC)

Stenner, P., Lienkamp, M., Technische Universität München

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg z normy NEDC?

Chyba się pomyliłeś albo nie przeczytałeś treści tekstu.

Samej normy NEDC pewnie też nie czytałeś. Ja też jej nie czytałem w całości ale zapoznałem się z jej kilkoma "legendarnymi mitami".

To tekst jak oszukać normę NEDC a nie jej treść!

W normie są zapisy mówiące o tym, że zastosowane usprawnienia muszą być zgodne z zaleceniami producenta chyba, że ten dopuszcza zmiany. Więc ciśnienie w oponach można podnieść ale tylko do maksymalnego przewidzianego przez producenta opon. Gorzej jeśli chodzi o produkty takie jak płyny ekspoloatacyjne. Tu zalecenia są po stronie producenta auta i na potrzeby testu może je zmienić na inne, bardziej korzystne dla wyniku testu. Zaklejanie szpar w karoserii jest dopuszczalne ale generalnie auto ma być dopuszczone do ruchu. I dlatego można zwiększyć odległości klockow od tarcz czy luz na dyferencjale ale już zabronionego jest stosowanie zerowej zbieżności bo odpowiednia zbieżność nie jest to zalecenie a wymóg techniczny. Na temat normy NEDC był obszerny program w niemieckiej telewizji i tam były przy okazji przedstawione fakty i mity na jej temat i jak zrobić aby jej wynik był jak najlepszy dla producenta samochodu. Przypominam też, że producentom nie chodzi o to aby auta paliły podczas testu jak najmniej. Im chodzi o jak najkorzystniejszy wynik uzyskany w emisji spalin! To jest dla nich ważniejsze bo decyduje o sprostaniu lub nie normom EURO6. Wiadomo jednak, ze im mniej paliwa tym mniejsza emisja. Jednak można napisać odpowiedni program dla silnika i norma zaliczona, tak właśnie zrobił VW.

 

Niemniej jednak niektóre opisane sposoby w przytoczonym przez ciebie tekście na to jak oszukać NEDC to niedopuszczalne mity i nie mogą one mieć miejsca podczas testów. Ten tekst jest nie do końca prawdziwy a już na pewno nie jest treścią normy! Norma NEDC to nie trzy zdania tylko całkiem spory dokument. Nawet rodzaj zastosowanych technologi i podzespołów hamowni jest tam szczegółowo opisany. Nie można sobie zastosować rolek według uznania a tylko te według normy. Długo by tu pisać co można a co nie. Dlatego i sama norma też jest obszerna. Stosowanie wąskich opon o obniżonym profilu i o niższych oporach toczenia, używanie "lekkich" płynów, wyłączanie odbiorników elektrycznych to dozwolone praktyki. Ale zrzucanie pasków mikro, czy wyciąganie foteli jest niedozwolone. Auto ma być sprawne technicznie i w/g homologacji. Więc jak jest pięcio osobowe to ma mieć pięć miejsc na fotelach, ma mieć światła, szyby i wszystko to bez czego by tej homologacji nie otrzymało.

 

Podsumowując.

Nie twierdzę, że producenci grają fer. Wręcz na odwrót. Oszukują nas ale w świetle zapisów normy. Zmieniają co tylko mogą ale całe szczęście nie mogą wszystkiego co by chcieli.

 

Kiedyś kopałem w dyrektywach KE szukając info na temat emisji gazów z pojazdów samochodowych jako jedno ze źródeł efektu cieplarnianego. Ja kopalem w motoryzacji a kolega kopał w górnictwie. Jednym słowem super lobby a wyniki badaniań na dwóch końcach prawdy. KE publikuje to co jej odpowiada i wzależności kto z tego będzie kręcił lody. Tekiej korupcji w świetle prawa to nawet w Rusach nie ma.

:o

Tu mam jeszcze jeden z linków z którego korzystałem (został przypadkiem w ulubionych) a na treść normy NEDC trafiłem klikając kolejne odsyłacze.

Temat rzeka.

http:// http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=URISERV:l28186&from=EN

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tekst jak oszukać normę NEDC a nie jej treść!

Ten tekst powstał na zlecenie bodaj właśnie VW, w celu jak najlepszego "przygotowania" auta do testu NDEC.

Nie zrobili go przypadkowi ludzie, ale pracownicy naukowi Politechniki z Monachium, którzy brali też udział w tworzeniu tej normy (zdaje się, że Lienkamp).

Więc nie sądzę, żeby tam były informacje od czapy, bo inaczej by się nie podpisali własnymi nazwiskami: Prof. Dr.-Ing. Markus Lienkamp i Dipl.-Ing. Patrick Stenner.

https://www.ftm.mw.tum.de/lehrstuhl/mitarbeiter/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika z tego, że panowie podpisali się pod tekstem "jak oszukać testy NEDC" i właśnie na podstawie ich porad VW przygotowywał samochody do testu? To by był strzał w stopę aby chwalić się czymś co jest oszustwem. Oszustwem na skalę globalną po, którym na VW wylała się fala krytyki a w USA ich modele aut po ujawnieniu uszustwa w oprogramowaniu silnika wycofano z rynku?

Brawo panowie naukowcy!

A myślałem, że są inteligentni...

A może jednak ten tekst to lipa... a na 100% nie jest to treść normy.

Podpis pod tekstem jest też wymowny...

"100 porad na zaliczenie NEDC", raczej nie świadczy o tym, że to jej treść a tylko zbiór porad. I to w formie spekulacji bo nie wszystkie wymienione porady są dopuszczalne przy teście.

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ciśnienie w oponach można podnieść ale tylko do maksymalnego przewidzianego przez producenta opon.

Czyli przeważnie do 4,5 atmosfery. I mamy bardzo mały styk wtedy opony z podłożem na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka norma... Takie też ciśnienie maksymalne dopuszcza producent opon... I to wszystko dopuszczone literą prawa. Do dupy z tą UE.

;-)

Broni swojego lobby a nie klienta czy środowisko. Za pieniądze i rak to ryba a odpady radioaktywne i rtęć są ekologiczne. Za to węgiel i zwykłe żarówki to mordercy ludzkości...

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2005 1.5 dci 206 tysi od nowości.

3 próby bicia rekordu spalania:

komputer na 300 km trasie pokazał 3,5/3,3/3,2 - przekłamanie o około 8%.

3,2 uzyskałem na autostradzie jadąc nie więcej niż 90 km/h wpatrując się w licznik chwilowego spalania.

4,4 l/100 trasa Poznań - Garda (Włochy) 5 pasażerów- prędkość 90-100 km/h.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer na 300 km trasie pokazał 3,5/3,3/3,2 - przekłamanie o około 8%.

 

Takie wyniki też miałem w Meganie 2 dci 1.5, też z 2005 roku.

Ale Megane 3 z 2009 roku spala już 0,2-0,3 litra ON więcej , a Megane 3 z 2015 roku spala więcej od Megane 2 jakieś 0,6-0,8 litra ON na 100 km.

Dziwne, że realnie Megane 2 spalała w trasie mniej niż oficjalna specyfikacja producenta, natomiast Megane 3 pali ale wyraźnie za dużo w stosunku do obietnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!