Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana filtrów i oleju, co polecacie


Gość gophfer

Rekomendowane odpowiedzi

Może nie, z tym filtronem f. Paliwa to ewidentnie ja zaje... :-( teraz to wiem. Co do klimy w innym wątku piszą że się dobrze wkłada kabinowy filtrona ewentualnie kupię oryginał nawet tańszy niz niz filtron w frauto.pl za 41zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze poszukasz w necie wcale nie stare info, to wyczytasz ze ich filtry oleju lubialy miec defekt bypassa i caly niefiltrowany olej plynal na CMO. To wystarczajacy powod dla mnie (i nie tylko) by unikac tej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma chyba firmy bez wpadki.

Sofima wypuściła swego czasu filtry oleju, które miały brudną bibułę.

Knecht miał całą partie filtrów oleju, które były nieprawidłowo zrobione i zaczynały cieknąć po paru km.

Mann wadliwa partia filtrów oleju, w których był zablokowany zawór zwrotny i przepływ oleju był blokowany przez filtr, a inne korodowały.

Bosch miał wpadkę z filtrami paliwa, które po prostu go nie przepuszczały (zbyt duża ilość materiału filtrującego, który był za mocno zbity).

Tak więc jak widzisz każdej firmie zdarza się coś źle zrobić.

Przy niektórych wpadkach to, że filtr puszczał olej przez bypass, to naprawdę pikuś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gophfer

tu masz film o odgrzybianiu.

ja też tak robię

Tego używasz?

, a może połączyć te dwie metody z Twojego i tego drugiego filmiku. Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak odgrzybiali klimę właśnie przez nawiewy i auto potem nie odpaliło.. okazało się, że pianka niby obojętna dla elektroniki to nie do końca bo zalała UCHa. Od tamtego czasu bardzo ostrożnie podchodzę do takich wstrzykiwań pianki przez wyloty powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

O ile w SCII psikałem w nawiewy (kilka razy odgrzybiałem) i nie było problemów, to w SCIII nie odważę się :)

Zresztą IMHO nie trzeba, jak się dobrze parownik odgrzybia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gophfer

Rozumiem że parownik w MIII i SCIII i tj ten element który najbardziej jest "spryskany" tym środkiem jak na filmiku.

@mrarek z K2 używasz klima doktora?

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmiku widać jak wciska w miejsce filtra piankę.

po lewej stronie jak zerkniesz "do dziury" jest parownik (chłodniczka) a po prawej wnęka.

na filmie widać też, że psikają pianką do otworu, z którego chłodne powietrze leci na schowek.

 

psikam K2 klima doktor.

zawsze kupowałem do SCII pianki K2, razem z odtłuszczaczami do hamulców, zapachami membranowymi itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gophfer

Po wymianie f. Paliwa napompowalem paliwo ta czarną gruszka. Są niewielkie pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych ale przed wymiana też były. Martwi mnie jednak to że dochodzą mnie jakieś dziwne odgłosy po wyłączeniu silnika słychać jakby jakieś takie przepompowywanie paliwa/powietrza sam nie wiem i na koniec jakby coś się odcina zamyka, jest takie syknięcie na koniec i cisza. To być może było i przed wymiana bo wcześniej nie zwracałem uwagi na to. Dzisiaj jak wsiadłem do auta i nawet przed włożeniem karty usłyszałem też takie przepompowywanie dochodzące jakby spod schowka. Kurde czy to może oznaczać że mi się gdzieś powietrze dostaje, auto dobrze pali i jeździ.

 

Do czego służy ten element zaznaczony zielonym kółkiem i żółtą strzałka z załacznika, może tj do odpowietrzania ?

post-78137-0-73764000-1462252281_thumb.jpg

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz czym się martwić. Wszystko jest OK. W swoim 1.9 dci mam podobnie, tzn. czasami powietrze w przewodach, a to syczenie po wyłączeniu silnika pochodzi z okolic turbiny. Prawdopodobnie ze sterowania podciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gophfer

wyjałem stary filtr, po piskałem K2 u mnie wygląda to torche niż na filmiku zapodanym przez mrarek. Nie dam rady jak na filmiku psiknac w ten otwór na dole, tlyko miejsce gdzie był filtr. Poczekam z 1,5h az to ładnie wyschnie.

Mam tylko obawy o wkładanie nowego filtra (zakupiłem oryginał Renault, zeby paksi były wdłuż dłuższej krawędzie) czy sie nie pogniecie, wyjęcie starego to masakra, nie przejmowałem sie jak go wyjmowałem czy się pogniecie, no ale nowy pasowałoby by włozyć ładnie niepognieciony.

Mam nadzieje, że zanim będę wkładak ktoś zdąży mi tu podać jakies wskazówki/rady odnoścnie wkładania nowego filtra.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gophfer

Moje podsumowanie i spostrzeżenia może komuś się to przyda, dotyczy Megane III Grandtour 1.5dci 110KM z 2011r.

 

1. filtr powietrza - wymiana banalnie prosta, trzeba zdjąć pokrywę od akumulatora.

2. filtr oleju - da się wymienić od góry, trzeba trochę odgiąć przewody, klucz do filtrów wymagany

3. filtr paliwa - wymiana jest prosta, tak jak na filmach w necie dostajemy się zdejmując prawe nadkole. Trzeba zaznaczyć sobie który przewód biały czy dzielony gdzie ma być założony. W przypadku oryginalnego filtra Renault (made by UFI, china) sprawa ułatwiona bo są dwie kropki na filtrze zielona i biała. Ta wymiana najwięcej daje mi niepokoju czy aby na pewno filtr jest dobrze odpowietrzony, ale zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcjami, odpowietrzając ta czarną gruszką.

4. filtr kabinowy - powiem tak wymiana (ja nie wyjmowałem schowka) jest przechlapana za pierwszym razem. BARDZO WAŻNE KUPUJCIE FILTRY Z POPRZECZKAMI WZDŁUŻ DŁUŻSZEJ KRAWĘDZI. Nie wyobrażam sobie włożenie tutaj np. Purfluxa, chyba, ze pogiętego na maksa. Mała uwaga wkładając filtr kabinowy trzeba go lekko zgiąć w środku i wkładać pod skosem, bo przeszkadza lekko spód schowka. Jak już wejdzie tak ze 3/4 to spróbujcie go lekko cofnąć i ponownie do przodu aby się upewnić że nic się nie zagięło i nie ociera. Jak lekko się przemieszcza wtedy wkładamy dalej. Najpierw wkładać jakby górna cześć do środka a sþód później ładnie wskoczy na miejsce.

5 . wymiana oleju - korek spustu da siœ odkręcić klamką od drzwi (ja tak zrobiłem, ale za rok kupie specjalny klucz) ale jest stres że się urwie pęknie itp.

 

WIELKIE DZIEKI WSZYSTKIM ZA KOMENTARZE I OPINIE. Bardzo mi pomogliście, teraz już mogę powiedzieć że stałem się prawdziwym posiadaczem Renault :)

 

Specjalne podziękowania dla:

 

Pawel

mrarek

yogin74

mariuszekf

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowek jest zdejmowany zależnie od upodobań bądź kubatury osoby to robiącej. Filtr jest pod przykrywką na 2 wkręty, przy czym sam otwór jest mniejszy od filtra. Stąd całe zamieszanie - po prostu poprzeczne żebra za nic nie chciały wejść bez gięcia. Przy wzdłużnych też trzeba ścisnąć filtr by wszedł, ale z racji ułożenia żeber jest to o niebo łatwiejsze, i nie powoduje trwałych odkształceń filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!