Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana filtrów i oleju, co polecacie


Gość gophfer

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz eksperymentować :notacrook:

Dla mnie taniej jest zmienić filtr za 100 PLN niż być zaskoczonym, bo silnik nie odpala lub nieprawidłowo pracuje.

Niestety w PL możesz być pewien podatków i śmierci. Reszta to ruletka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa kosztuje 130 + koszt wymiany.

Jak rozumiem robisz to na wszelki wypadek bo nie jest to dla Ciebie duży koszt i wydaje Ci się, że to może być najbardziej prawdopodobna przyczyna, że kiedyś nie odpali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,9 dCi wymienia się chyba sam wkład (ok. 20 PLN?).

Ja robię to co ok. 30 kkm i tak robiłem w poprzednim aucie 1,5 dCi 101 KM po to by układ paliwa był czysty i niezawodny. W końcu za filtrem jest pompa i wtryskiwacze, więc wiadomo co droższe w naprawie. A osady na filtrze dobrze widać już po 30 kkm.

Jak poleciały panewki, to całość układu paliwowego została przerzucona na inny słupek, zrobiona regeneracja 2 wtryskiwaczy i silnik do dziś pracuje na tym osprzęcie. U mnie przejechał lekko ponad 100 kkm, a swoje już miał nakręcone.

Mogę oszczędzać na żarówkach (tańsze, droższe), wycieraczkach, myciu auta itd. ale na ważnych podzespołach nie oszczędzam. Być może dzięki temu 6 stycznia 2017 roku, przy mrozie -26* odpaliłem od strzała, a większość aut została na parkingu.

 

Rozrząd też jest do wymiany co 120 kkm, ale czy ktoś tak jeździ?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to wygląda tak :-)

post-78137-1490621702,7441_thumb.jpg

 

Ja chyba będę jednak wymieniał jak poprzednio we Fiacie co rok i u mnie to będzie co jakieś 15-17tys

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek jak dobrze kojarzę to masz chyba Scenic III tj tak samo zamontowane i nawet ten sam filtr jak w Megane III w przypadku 1.5dci 110KM

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek jak dobrze kojarzę to masz chyba Scenic III tj tak samo zamontowane i nawet ten sam filtr jak w Megane III w przypadku 1.5dci 110KM

Tak mam. Poprzednio miałem 1,5 dCi 101 KM :D

 

Dodano: 27 mar 2017 - 20:57

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Tak samo jest w SCII 1,9 dCi 120 KM.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginał i jest on nierozbieralny.

Widzę że w ofertach sklepów internetowych są wkłady ale nie do Megane III 1.9 dci , wyłącznie do Megane II.

 

Nie wiem może zamiennik daje możliwość wymiany wyłącznie wkładu?

Czy w Megane II filtr jest podgrzewany?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry oleju do mojego auta są dwa z systemem start-stop i bez. Co prawda mam przycisk start do uruchamiania silnika ale w tym przypadku chyba nie chodzi o przycisk tylko o ten start-stop co włącza i wyłącza silnik podczas postoju a tego nie nam więc pewnie f. Oleju dla mnie to powinien być bez start-stopu. Dobrze myślę?

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtra paliwa: kupiłem Boscha made in Bulgaria. Silnik 1.6 dCi. Nie wszystko co od Boscha to made in China lub PRC jak kto woli (People Republic of China). A cena to 78 złociszy z przesyłką kurierską ze Szczecina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!