Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zanik napięcia w gnieździe zapalniczki podczas odpalania samochodu - rozwiązanie


Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, Lelupi napisał:

W obecnie produkowanych autach, podczas rozruchu silnika są automatycznie odłączane wszystkie zbędne odbiorniki prądu, tak też jest Megane 3. Dotyczy to też gniazda zapalniczki.

Tak masz rację. Obwód zapalniczki idzie przez przekaźnik, który podczas rozruchu się wyłącza. Tak mam w Lagunie i Megane. Kamerke mam w Yarisce i  zaapsorbowany napisałem w stosunku do Megane bo tam nie ma zaniku napięcia.

W Lagunie mam drugie gniazdo zapalniczki i woltomierz podłączony pod akumulator. Włączany jest przez UCH  (otwarciem drzwi)  i dodatkowo mnie to zwiodło

Czyli żadne z tych rozwiązań się nie sprawdzi.

Przepraszam!

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedziwna sytuacja. Testowałem dziś drugą kamerę w Toyocie, w której przy odpalaniu przestaje się ładować telefon czyli zanik jest. Telefon podłączony do gniazda zapalniczki ładowarką samochodową.

Kamera podłączona do innego gniazda zapalniczki ale starą ładowarką od kamerki Lark (nie chciało mi się zmieniać) i co ciekawe kamerka włącza się w chwili przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon (włącza się radio) i w momencie odpalenia gdy telefon przestaje się ładować kamerka dalej nagrywa jakby nigdy nic. Ekran kamerki w chwili odpalenia delikatnie raz mignie ale nagrywa, nie przerywa, nie przechodzi w tryb STAND BY.

Renia jest z 2014 roku, Toyota z 2015. Więc o co chodzi?

16 godzin temu, Lelupi napisał:

W obecnie produkowanych autach, podczas rozruchu silnika są automatycznie odłączane wszystkie zbędne odbiorniki prądu, tak też jest Megane 3. Dotyczy to też gniazda zapalniczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, deku napisał:

Próbowałeś gniazdko z przodu?

Jutro będę przeprowadzał szersze testy w Megi z użyciem ładowarki od Larka, przedniego gniazda zapalniczki i dwóch urządzeń, które posiadam (ta sama wersja softu).

Koresponduję sobie z supportem Navitela i zobaczymy co powiedzą. Na razie twierdzą, że

Cytat

niestety tak będzie urządzenie dziać gdyż softowo zaprogramowane jest na reakcje po otrzymaniu zasilania. Jeżeli otwarcie drzwi dostarcza prądu kamera to po uruchomieniu zapłony przy spadku napięcia kamera otrzymuje sygnał o wyłączeniu

ale obaliły to moje testy w Toyocie, gdzie tak jak pisałem telefon się rozłącza (wpięty w tylne gniazdo) podczas odpalania, a kamerka (wpięta w przednie gniazdo) nie.

41 minut temu, Tomek65 napisał:

Ja mam podłączony ten układzik o którym napisał kol. aeroo34 na początku tego wątku i jest spokój od dwóch lat. Nie zanika napięcie w zapalniczce, kamerka działa tak jak trzeba. 

Fajnie pięknie ale ja już pisałem, że nie chcę rzeźby. Jak mam rzeźbić to wolę wciskać przycisk "ok" po odpaleniu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pbet napisał:

Mi nie nagrywa cały czas. W tym problem. Czasami po odpaleniu przechodzi w tryb czuwania.

Podłączyłem kamerkę w taki sam sposób jak Ty. Nagrywa gdy jest zasilanie a po jego odcięciu kamerka działa na wbudowanej baterii do momentu jej rozładowania. Na postoju włącza się tryb parkingowy i tyle. Po otwarciu drzwi zaczyna nagrywać w trybie ciągłym. Z tego rozwiązania jestem bardzo zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otwarciu tak jak pisałem R1000 się włącza i nagrywa. Wyłącza się po uruchomieniu silnika i nie "wstaje". Mam cichą nadzieję, że może ładowarka z Larka robi robotę bo tak jak pisałem w Toyocie wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że chyba mam jedną kamerkę wadliwą. Wpiąłem dziś kamerkę, z którą jeździłem w ostatni piątek w przednie gniazdo zapalniczki tą samą ładowarką, która wcześniej była w tylnym gnieździe i ta kamera działała ok. Jeździłem cały dzień wielokrotnie zamykając, otwierając, odpalając i gasząc auto. Nawiasem mówiąc mam też drugi problem tzn. jedna z kamerek nie łapie GPSa lub łapie go bardzo rzadko - właśnie ta, która się wyłączała przy odpaleniu silnika. Ta z którą w piątek i dziś jeździłem łapie go po chwili. Sprawdzałem to podmieniając kamerki w czasie jazdy (tzn. żona podmieniała). Od poniedziałku żona potrenuje jazdę z teoretycznie dobrze działającą kamerką, a ja wezmę na warsztat tą, co do której mam podejrzenie, że jest wadliwa i zobaczymy co będzie.

p.s. jaką taśmą mógłbym przykleić kabel od ładowarki do plastików żeby w miarę dobrze się trzymał, a w razie demontażu nie zostały ślady? chciałbym poprowadzić go pod schowkiem, z boku między konsolą i drzwiami oraz zewnętrzna częścią słupka do daszka przeciwsłonecznego. Od razu uprzedzam, że nie chcę niczego demontować aby go jakoś bardziej ukrywać.

image.thumb.png.268905df66b6702fe1a54c203c0cceba.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!