Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w zakresie 2200-3000


pataps

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, karek2 napisał:

dwa tygodnie temu kupiłem 1.2 TCe 130 KM od przyjaciela i po przejechaniu 1000 km w zakresie obrotów 2000-3000 słychać wyraźne terkotanie. Pewnie zacznę od wymiany oleju,  na mobil 0w40 a później zobaczymy. Shine kiedy mechanik wymieniał u Ciebie części na nowe to były jakieś ślady zużycia rozrządu i ocierania o obudowę.

Nie, nie było widać śladów zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przyczyna tkwi w doborze oleju o odpowiedniej lepkości.

Te z symbolem 0 umożliwiają sprawny dopływu smaru do wszystkich zakamarków silnika.

Od razu nasuwa się myśl, że z pompą oleju jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia ‎01‎.‎10‎.‎2018 o 15:14, Sarna1 napisał:

To uderzaj do ASO, jeżeli "przyjaciel" robił przeglądy to bez problemu się tym zajmą.

Mi sami przy okazji ostatniego przeglądu zwrócili na to uwagę - sprawdzili mimo że nie zgłaszałem problemu jakoś specjalnie. Nie zauważyli problemów ale jakby co mam się pojawić.

Renault wie o partii wadliwych elementów rozrządu

 

Zacytuję siebie :)

 

Serwis zaprosił mnie na wymianę rozrządu = mechanik stwierdził że dla bezpieczeństwa wymienią komplet. Przebieg samochodu 36500 km

Samochód dzisiaj wstawiony na serwis do odbioru jutro.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumuję twój post wyżej to:Ni z gruchy ni z pietruchy od tak sobie zaprosili Cię i wymieniają rozrząd???!

Coś dziwna to okoliczcość,czy coś faktycznie nie halo było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj mój post z 1 X.

przy ostatnim przeglądzie mechanik coś tam usłyszał. Teraz przy okazji spotkania w innej sprawie zapytał, powiedziałem ze dalej tyrka chociaż w sumie nie jeżdżę autem i nic nie słyszałem. 

Zamowil części. Zadzwonili wymienili i jest ok. Nie robili żadnych problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 15.12.2018 o 01:17, Sarna1 napisał:

Przeczytaj mój post z 1 X.

przy ostatnim przeglądzie mechanik coś tam usłyszał. Teraz przy okazji spotkania w innej sprawie zapytał, powiedziałem ze dalej tyrka chociaż w sumie nie jeżdżę autem i nic nie słyszałem. 

Zamowil części. Zadzwonili wymienili i jest ok. Nie robili żadnych problemów. 

Wymianę o której piszesz zrobili w ramach  gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie po dłuższym czasie, sytuacja u mnie wygląda tak, terkotanie mam przy zimnym silniku kiedy obroty dochodzą do około 2800 obr/min przy przyspieszaniu, po rozgrzaniu oleju już dźwięk znika, nic nie słychać, mam najechane ponad 104tyś km, przy około 120 tyś.km. będę wymieniał tak jak w instrukcji podano (130 tyś.km.) pasek oprzyrządowania razem z napinaczem do tego dojdzie wymiana płynu chłodniczego oraz zdecydowałem się wymienić cały rozrząd. A oto lista do wymiany kompletnego rozrządu która mi podesłał znajomy z ASO. Świece zapłonowe wymieniam co 50 tyś.km. olej staram się wymieniać co 10 tyś.km. czasem wyjdzie 12 tyś.km. Niestety sama wymiana części koszt to około 3000 zł. za części wyjdzie koło 1500 zł oryginalne ze strony https://www.renault-czesci.pl/produkty/renault-megane/megane-iii-2008-2015/zestaw-serwisowy/silnik-1-2-tce-h5f,2,1261 kupuje od nich wszystko co się da kupić na wymianę, niestety nie posiadają wszystkich części z listy która jest w załączniku, także będę musiał gdzieś znaleźć w necie zaufany sklep, może ktoś podrzuci jeszcze jakiegoś linka. Mam nadzieje że po tej wymianie będzie dobrze i przejadę kolejne 130 tyś.km ale czytając jakie są problemy tez w silnikach 1,33 Tce nie będę chyba się zastanawiał nad kolejnym kupnem Renault też podejście do klienta nie jest fajne od strony ASO, choć zaproponowali mi że jeżeli słyszę chrobotanie w silniku to mam do nich pojechać i za 200 zł. mi to sprawdza jeżeli będzie tak jak mowie napiszą do Renault i mogą nawet zaproponować zniżkę na wymianę rozrządu, tylko z tego co przeczytałem sama wymiana rozrządu nie da rezultatu, pompa oleju to podstawa. Aha 1500 zł za części ale jeszcze będę musiał doliczyć wymianę płynu chłodzącego i wymianę już w serwisie. 

Wymiana rozrzadu czesci.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hej.

Mam podobny problem auto Megane 3 2015r 

1.2 Tce 116km 63000.km

W serwisie powiedzieli że to zawór od turbo i nie mam się czym martwić, mam dalej jeździć.

Czy po wymianie oleju na 0w40 problem permanentnie ustał ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
7 godzin temu, karek2 napisał:

Olej LIQUI MOLY 0W40 nic nie pomógł,

nadal słychać wyraźne terkotanie na niskich biegach (1,2,3) w zakresie obrotów 2200 - 3000.

Słychać niezależnie od nagrzania silnika?

Jeździsz na krótkich dystansach lub po mieście?

Do kontroli;

  - rozrząd z napinaczem,

 -  pompa oleju plus zębatka, 

 -  ciśnienie oleju, 

 -  elektrozawór KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać czy zimny czy ciepły.

Słychać terkotanie tylko po dodaniu gazu,  na jałowym jest ok.

W serwisie renault stwierdzili, że rozrząd do wymiany, dodatkowo na żółto cały czas pokazuje błąd KZFR.  Koszt około 6k zł. 

Napisałem pismo to Renault Polska by dofinansowali wymianę. Auto ma 3lata i 60000km. Wszystko robione w serwisie na czas. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!