Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki Diesla 1.9 dCi


maciejka156

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym kupić Megane III Grandtour najlepiej 1.4 TCe, niestety nie jest ich za dużo. Większość ofert do diesele. Do tej pory zawsze jeździłem autami z silnikami benzynowymi, a ostatnie 8 lat miałem 2 Scenici 1.6 i obecnie 2.0 140 KM.

Obawiam się trochę kosztów ew. napraw w nowych silnikach wysokoprężnych... filtr cząstek stałych (chociaż jest model M3 bez filtra), wtryskiwaczy, koła dwumasowego...

Czy bać się silnika 1.9 dCi w M3 czy nie? Jakie mogą być koszty przy przebiegu 150-180 tys. km?

Czy może ktoś się podzielić swoimi doświadczeniami z użytkowania tego silnika?

Czy polecilibyście ten silnik?

Dzięki za wszelkie rady.

Maciej

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się trochę kosztów ew. napraw w nowych silnikach wysokoprężnych

 

I słusznie, bo te koszty nie są tajemnicą i taka dwumasa kompletna + robocizna to najmniej 3 tys zł. Turbo nie lepiej, koszt nowej niecałe 2 tys. Także sam widzisz jak jest. Osobiście musiałbym upaść na głowę, żeby wydawać tak horrendalne pieniądze za bzdurne podzespoły z kawałka metalu.

 

Szukaj wolnossącej benzyny od 2.0 wzwyż.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poszukasz tego z fap-em 130 km KM to nie ma co się bać sam mam taki w L2phII i zero problemów z nim. Osobiście polecam go

dodatkowo 130km KM ma inna już turbina chłodzona dodatkowo cieczą niż te 120km KM tylko olejem

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 1,9 130KM w m3 i nie było z nim żadnych problemów. To jest poprawiony silnik w stosunku do 1,9 120KM, inny ma też osprzęt w stosunku do poprawionego 1,9 130KM z meganek i sceników po lifcie. Inny jest egr, jest elektroniczna przepustnica, turbo chłodzone cieczą itd. FAP jest bezproblemowy do ok 160-180 tys km.

 

Ja bym brał 2.0 dci, ale jakbym trafił zadbane 1,9 to bez wahania bym kupił.

Spójrz na ceny tych silników na allegro. Kompletny silnik z wtryskami i osprzętem można kupić za 2500zł, gdzie za problemowe 120KM płaci się tyle za sam słupek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wam to się chyba nudzi na tym forum ... bo doskonale wiadomo o co chodzi a jak się komuś nudzi i szuka dziury w całym to nie mój problem

 

Stosuj się do jednostek i ich poprawnej pisowni to wtedy będzie wiadomo o co chodzi :!: - Prezes

Edytowane przez Prezes
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie opinie. Zastanawiam się czemu taka różnica w cenie 1.4 TCe vs 1.9 dCi. Wersja BOSE 2012 rok to koszt ok 38 tys, a diesel ta sama wersja 25-28 tys...

Bo na zachodzie na 100 diesli przypada 1 benzyna, więc o wiele więcej jest klekotów do ściągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie podatność silnika 1.9 DCI 130 KM na modyfikacje, głównie chiptuning. Czy ktoś przeprowadzał podobne zabiegi w swoim Megane ? Na jaki przyrost mocy i momentu można liczyć, biorąc pod uwagę bezpieczny program, bez żyłowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie Maciejka 156 to ;

Czy bać się silnika 1.9 dCi w M3 czy nie? Jakie mogą być koszty przy przebiegu 150-180 tys. km?

Każe auto odkupione z tym przebiegiem to POTENCJALNA SKARBONKA .Lepszym wyborem jest silnik 2,0 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!