Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Masz rację, o ile chodzi o starsze konstrukcje. Użytkuję też starego VW 1.4 60KM 8V i taki silnik spełnia te kryteria taniej obsługi. Ale w megance TCe to już mam koło dwumasowe itd. A PureTech 1.2 (3-cylidrowy) PSA już dostał filtr cząstek stałych. Zmierzam do tego,że i benzyniaki przestały być tanie w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od września 2017 wszystkie nowo homologowane modele będą miały obowiązkowo filtr cząstek stałych (GPF). Obecne na rynku egzemplarze / modele bez tego cuda współczesnej techniki będą w sprzedaży tylko do września 2018.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem emitują dużo tlenków azotu, w związku z tym dostaną GPF. Być może nie będzie z nimi tak problemów jak z DPFem, gdyż diesel emituje dużo sadzy, i to ona zapycha filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010,

Czy do porównania użyłeś silnika z "dużego fiata" ?

Nowoczesne silniki benzynowe tez mają turbiny, wtryski i inne gadżety .

dodam , że są producenci którzy rozważają montaż kół dwu-masowych w silnikach benzynowych aby poprawić komfort jazdy aut z silnikami 3-cylindrowymi.

Więc elementy , które mogą się "drogo" zepsuć są w obu rodzajach silników.

Ale za dieslami przemawia niskie spalanie i 2 razy większy zasięg na zbiorniku paliwa w porównaniu do aut benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki napędzane benzyną mają ;

- turbiny o stałej geometrii, dające b.małe nadciśnienie - reno megan 1,4 TCe,

- wtryskiwacze i pompy wtryskowe ; ciśnienia wtrysku paliwa ok. 10 do 14 razy mniejsze niż w dieslu, ceny wyraźnie niższe,

- koła dwu-masowe - prawie że nie zniszczalne ze względu na dużo mniejszy i stabilniejszy moment obrotowy,

Generalnie kupując auto używane, to dużo mniej ryzykujemy kupując benzyniaka. Koszty obsługi też znacznie tańsze, chyba że robimy b.duże przebiegi i nam się to zbilansuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mit - nie każdy wysokoprężny ma dwumasę a o resztę to jak się dba tak się ma .Gdyby to była prawda co piszesz to na żadnym postoju taxi nie było by wysokoprężnych tylko benzyna albo gaz , to co one tam robią jak są takie awaryjne na krótkich trasach ,przecież oni tylko po mieście jeżdżą i na krótkich trasach , więc co dla nich robią inne silniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem jak to wygląda w grodzie Kraka ,ale u mnie w pyrogrodzie na postoju stoją starsze modele z pod znaku gwiazdy i inne "Niemcy" ,ale też jest dość sporo nowych aut z silnikami zasilanymi ON i one wcale nie pokonują dużych tras .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie w Krk z nowszych aut bardzo dużo jest Tipo z seryjnym lpg, jest też niewielka część hybryd (a jednak), nowych diesli jest b. mało. Myślę że całościowo to ok. 20-25% diesle, reszta to wolnossące starsze silniki w lpg, bardzo rzadko hybrydy i benzyna bez gazu.

Edytowane przez spineless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

''Starsi'' :-) też odchodzą od diesli. Nie wiem jak jest w mniejszych miejscowościach, ale w Warszawie widzę dużą zmianę w kierunku Hybrydy głównie toyota Auris, i Prius, lub  benzyna z gazem. Powodem jest ekonomia. Zresztą m.i.n. ja jestem tego przykładem rezygnując z jazdy Mercedesem, na rzecz Renault.

Edytowane przez Tomek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przy jazdach krótkich i po mieście, ilość wytwarzanej sadzy w Fap-ie jest duża i na dodatek niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie. Szczególnie ryzykowna jest eksploatacja auta z FAP-em i niesprawnymi świecami żarowymi.

Fap napełni się szybciej poprzez większą emisję sadzy, ale także nie wypali się skutecznie lub w ogóle. Stopień wypełnienia filtra sadzą, komputer ocenia na podstawie odczytu z sondy lambda, czujników temperatury spalin oraz czujników ciśnień. Uszkodzenie każdego z tych urządzeń może spowodować przejście silnika w tryb awaryjny.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Stopień wypełnienia filtra sadzą, komputer ocenia na podstawie odczytu z sondy lambda, czujników temperatury spalin oraz czujników ciśnień

Tu trochę Cię poniosło :-). Sondy lambda w dieslu nie ma a stopień napełnienia jest odczytywany tylko przez czujnik ciśnienia zwrotnego filtra cząstek stałych czyli czujnik mierzący różnicę ciśnień przed i za filtrem.

Edytowane przez aniewa
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, aniewa napisał:

Tu trochę Cię poniosło. Sondy lambda w dieslu nie ma.....

Tu trochę kolega zaspał, został czasowo jak to się mówi w blokach startowych. Sonda lambda jest w dieslu ;

Sonda lambda RENAULT Megane III Grandtour (KZ) 1.6 dCi (KZ00, KZ12) OD ROKU 04.2011 130 KM 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!