Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie masz rację, w najnowszych dieslach według linka co podałeś takie coś występuje. Pisałem w kontekście tematu o dci 110 KM i pomiarze stopnia zapełnienia filtra sadzą. 

Swoją drogą to 1,6 dci praktycznie nie znam i ciężko o jakieś materiały do tego silnika.

Masz ode mnie plusika za czujność w temacie sondy lambda w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100 % nie ma przynajmniej ten spełniający normę euro 5.

Rzuciłem okiem na dialogys dla scenic IV z silnikiem 1,5 energy110 o symbolu k9k 646 spełniający normę euro 6. Tam już jest zaznaczona obecność sondy lambda ale dopisany jest  znak zapytania. 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po pojawieniu się komunikatu "Zregeneruj filtr FAP " masz ok. 80 km do 100 km jazdy na przepalenie filtra na wysokich obrotach.

Jeżeli zaniedbasz ten problem to zapali się dodatkowo kontrolka " SERVICE" co znaczy, że należy jechać do serwisu, aby dokonać tzw. wypalenie serwisowe za pomocą clipa lub wymiana fap-a na nowy.

Przy filtrze fap są ;

- dwa czujniki do pomiaru temperatury oraz 

- dwa wężyki ciśnieniowe przed filtrem i za filtrem, idące do czujnika ciśnieniowego różnicowego.

Czujniki temperaturowe są dobrej jakości i rzadko ulegają awarii, natomiast wężyki ciśnieniowe są marnej jakości i trzeba je sprawdzać w razie problemów z wypalaniem i wymieniać na nowe ( szczególnie ten przed ).

Muszą być odporne na wysoką temperaturę. 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Stosując olej 2T do paliwa, ;

- silnik pracuje bardziej kulturalnie,

- nie ma problemów z długim kręceniem rozrusznikiem,

- szybciej jednostka wkręca się na obroty,

- korekty wtryskiwaczy się poprawiają,

- następuje smarowanie pompy paliwa, wtryskiwaczy,

- parametry oleju w silniku poprawiają się,

- redukuje ilość sadzy zawartej w spalinach, 

- mniej sadzy, więc FAP zapełnia się o wiele wolniej,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździsz jeszcze 50.000 km do 100.000 km, to się dowiesz prawdy.

Zobacz  wypowiedź  szupi  z 3.03.2018 r ;

Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W firmie jest taki pojazd, który połowę z 342 tkm przejeździł po mieście. Dopiero jesienią miał wymieniane wtryski na nowe. Nie było większych nakładów na osprzęt silnika. Zespół sprzęgła x 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

1/ 90% turbin w dieslu ulega awarii z powodu ;

      a/ przegrzania turbiny ( niewłaściwej eksploatacji ),

      b/ kiepskiego smarowania ;

                -  kiepski olej,

                -  wydłużony interwał wymiany,

                -  zużyta pompa olejowa,

                -  zatkane kanały olejowe, 

      c/ niedrożności  tzw. magistrali olejowej doprowadzającej olej do turbiny,

      d/ uszkodzonego zaworu odmy olejowej,

            Spaliny z olejem docierają do przepływomierza, turbiny, (zapiekają się tzw. kierownice ), katalizatora, FAP-a,

            Turbo potrafi wsysać kawałki membrany na wirnik turbiny a z wirnika przesłać je do komory silnika,

      e/ rozkręcająca się mocno turbina nie może przepchać spalin przez zaolejony katalizator ( zbyt duże opory tłoczenia),

             -   dochodzi do skrzywienia łopatek turbiny, pęknięcia ośki turbiny,

       f/ przy dużym udziale jazdy miejskiej i na krótkich odcinkach, katalizatory zapychane są dużą ilością sadzy ;

              -   silnik nie dogrzany, 

              -   pracujący przy zwiększonych dawkach paliwa,  

              -   niespalonego całkowicie paliwa lub dopalanego w katalizatorze,

             -    duża emisja sadzy następuje podczas rozruchu silnika i jego pracy w niskiej temperaturze,

                   Konieczne jest przepalenie katalizatora przez duży udział jazd za miastem z wysokimi obrotami silnika,

        g/ jeżeli filtr powietrza będzie b.zapchany, to turbo może zasysać powietrze z odmy i wyciągać olej z silnika,

2/ Wymieniamy turbo oraz koniecznie musimy;

      -  wyczyścić cały układ dolotowy wraz z intercoolerem,

      -  wyczyścić odmę,

      -  zawór odmy olejowej dokładnie skontrolować/wymienić na nowy oryginalny,

      -  wymienić pompę olejową na nową lub na wersję wzmocnioną, 

      -  wymienić na nową magistralę olejową turbiny,

      -  sprawdzić stan panewek,

      -  sprawdzić stan filtra powietrza,

      -  przeczyścić katalizator,

      -  zalać silnik markowym olejem,

3/ Koniecznie sprawdzić na gorącym silniku prawidłowość wskazań ciśnienia oleju w silniku ;

             - Od 2006 roku wprowadzono pompy oleju o tzw. zwiększonej wydajności,

            -  Dają ok. 1 bar większe ciśnienia oleju, czyli zamiast ;

                      -  było   1,5 bar     -         jest      2,5 bar       -        dla  ok ;           900 obr/min ,

                      -   było   3,5 bar    -         jest      4,5 bar       -        dla  ok ;         3500 obr/min ,

4/ Turbinę sprawną nie masz prawa słyszeć, jedynie masz czuć jak ciągnie ;

          -  powinna pompować zaraz od momentu wymiany,

          -  jeśli słychać wyraźny gwizd, to już jest początek końca turbiny, 

5/ Jeżeli  tych punktów nie zrobimy, to po założeniu nowej lśniącej turbiny ;

          -    przejeżdżamy ok.50 km,

          -    i  słyszymy nadmierny świst  turbiny,

          -    uważamy że tak ma być, że się turbina dotrze,

          -   ale prawda jest taka, że turbina jest ponownie do roboty i cała zabawa od nowa,

          -    plus opiłki metalu w oleju, w panewkach, na gładziach, w EGR, turbinie,

6/  Warto poczytać ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGAN II /1,9/dci /120 KM do roku 07.2005

 

 

 

1/ Świeca żarowa zużywa się od grzania a nie od bezczynności.

     Aby rozruch silnika był skuteczny, świece żarowe nagrzewają się do temperatury 800-900°C ( w nowszych silnikach nawet   

     wyższej ) w zaledwie kilka sekund. Uszkodzona świeca nie nagrzewa się, co skutkuje brakiem grzania.

     Najlepsi producenci świec żarowych to; NGK, Beru, Champion, Denso i Bosch.

2/ By ustrzec się przed kłopotami z rozruchem warto sprawdzać co jakiś czas świece żarowe, niezależnie od pory roku.     

      Wykręcenie i ponowne ich wkręcenie ma ograniczyć ryzyko ich późniejszego zapieczenia ; Wymiana świec żarowych

      Jak któraś nie dogrzewa to silnik ciężko odpala, puszcza biały dym i pracuje nierówno.

 3/ Obecnie, silniki z obniżonym stopniem sprężania ( ok.15 ) nie zapalą bez sprawnych świec na dużym mrozie;

      Jak sprawdzić moduł od świec żarowych?  Clip powinien pokazać usterkę przekaźnika świec żarowych.

         -  typu  k9k 722, 728 ( 82 KM ; 101 KM ) - mają stopień sprężania około 18:1 i palą bez większych problemów ,

         -  typu k9k 732 , 836  ( 106 KM ; 110 KM ) - stopień sprężania mają 15 :1 i  bez pomocy sprawnych świec  mogą mieć problemy,

        -  warto sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa przez właściwe ustawienie pompy wtryskowej, ( kiedy 

          wymieniany był rozrząd ?)  1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało ,

4/ Świece żarowe włączają się ;  przed rozruchem, w trakcie rozruchu i po rozruchu ze względu na ekologię,

     a/ czas pracy świec uzależnione jest od ; temperatury płynu chłodzącego, napięcia akumulatora,

     b/ stan świec żarowych ma wpływ na proces wypalania fap-a,

     c/ kontrolka świec informuje, że świeca włączyła się przed rozruchem,

         Stan świec nie ma wpływu na brak świecenia kontrolki świec żarowych,

         Kontrolkę zaświeca sterownik silnika.  

         Na rozruch ma duży wpływ prawidłowe ustawienie statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku.

         Nieprawidłowy kąt powoduje problemy z uruchomieniem na zimnym silniku. 

5/ Sterowniki świec żarowych mają własny układ diagnostyczny mierzący wielkość prądu pobieranego przez świece,

    a/ jeżeli wartość odbiega od wartości prawidłowej to błąd ten będzie widoczny na komputerze diagnostycznym.

    b/ należy sprawdzić ; 

         - wartość napięcie, amperaż i przez jaki czas jest podawany na świece,

        -  stan przewodów elektrycznych do przekaźnika świec,

       -  stan przekaźnika świec, Przekaźnik świec żarowych - umiejscowienie, 

     c/ działanie modułu świec żarowych nie zależy od sprawności świec,

     d/ warto by sprawdzić jaką temperaturę odczytuje komputer silnika, 

6/ Świeca musi pobrać moc ok 120 W na cylinder i wytrzymać ją w czasie.

7/ Oporność dobrej świecy to od ; 0,4 ohma do 1 ohm,

8/ Każdą świece z osobna włożyłem do jej króćca fajki i małym kabelkiem masowałem do silnika,

     a/ przekręciłem zapłon na odłączonym czujniku temperatury, by świece grzały długo.

     b/ wszystkie grzały, na każdej fajce oddzielnie do czerwoności  aż miło.

     c/ sprawna świeca musi " iskrzyć, rzucać iskrami ".

9/ Obecnie stosowane są świece żarowe szybkiego grzania (z białym oringiem ),

     a/ świec wolnego grzania ( z czarnym oringiem) obecnie się nie stosuje,

     b/ należy w aso ;

         - podpiąć pod kompa,

          - zrobić przeprogramowanie komputera na świece szybkiego grzania,

         - zamontować świece szybkiego grzania,

        -  wgrać nową mapę wtryskową,

10/ Ryzykowna jest eksploatacja auta z filtrem cząstek stałych i niesprawnymi świecami ;

         - nie tylko filtr napełni się szybciej poprzez większą emisję sadzy,

         - ale także nie wypali się skutecznie lub w ogóle,

        -  duża emisja sadzy następuje podczas rozruchu silnika i jego pracy w niskiej temperaturze. 

11/ W przypadku uszkodzenia czujnika cieczy, czas grzania świec może być inny niż przewidziany dla danego silnika.

12/  W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

        - niskie ciśnienie sprężania,

       -  niskie ciśnienie wtrysku ( jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem niż padnięte         ..........wszystkie świece  żarowe),

       -  warto przyjrzeć się filtrowi paliwa, powietrza, bo one w dużym stopniu potrafią utrudnić odpalanie,

       -  nie może być pęcherzy powietrznych pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

 

 

Problemy z odpalaniem silnika z ZS; 

Jeżeli błędy sprawdzasz clipem to oprócz głównego błędu, masz jeszcze dodatkowy kod do tego błędu,

szczegółowo opisujący konkretną przyczynę.

Przed przystąpieniem do diagnozy;

  - warto wykasować błędy zapamiętane w sterowniku silnika,

  - uruchomić silnik, dać mu popracować ( jeżeli da się ),

I/ Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa mierząc ;

    A/ ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map sensora,
    B/ dane z czujnika temperatury silnika,

    C/ dane z czujnika prędkości obrotowej silnika, 

    D/ sondy lambda, ( np.;1,6 dci z fap-em ) 

II/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

     a/ niskie ciśnienie sprężania ;

            - dla mocy  < 101 KM ciśnienie sprężania powinno być ; 28-32 bar ,

            - dla  mocy > 101 KM ciśnienie sprężania powinno być ; 25-30 bar,

     b/ niskie ciśnienie wtrysku ;

            -  do 1600 barów dla 130 KM,                              

           -  do 1350 barów dla 120 KM

III/ Wtryskiwacze ;

            -  jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem niż padnięte

               wszystkie świece żarowe ;     Wypadanie zapłonu w dCi ,

            - wszystko się wyrabia i nawet sprawny wtrysk po roku może nadawać się do regeneracji i nadania

                nowego numeru kalibracji lub wymiany na sprawny,

IV/ W przypadku problemu z odpaleniem silnika w pierwszej kolejności należy sprawdzić;

      A/ szczelność, czystość,  układu dolotowego a przede wszystkim prawidłowe wskazania

            czujnika ciśnienia doładowania- ccd / map sensora.

            Ccd to czujnik ciśnienia w układzie ssącym który decyduje ;

            1/ o wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku ;

                 - kontrola przez podmianę, albo CLIP i odczytać parametry podczas odpalania ,

            2/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa ;

                   -  kontrola przez podmianę, albo CLIP i odczytać parametry podczas odpalania ,

                 Przed wymianą warto wykonać ; Mechanicy rozkładają ręce :

                   -  próba przelewowa wtrysków, Cofa się paliwo, długo kręci i nie odpala- DF053 ,

                   -  zamiana wtrysków miejscami, Problem ze spalaniem stukowym ,

                   -  pomiar kompresji przed eliminacją wtrysku,

                   -  konieczność zmiany oprogramowania sterownika wtrysku, 

            3/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, ( kierownice w turbinie mogą być zapchane, konieczność

                 czyszczenia turbiny)  przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

            4/ wpływa na pracę egr, ( konieczność czyszczenia lub zaślepienie sprawnego egr )

       B/ wartości ciśnienia doładowania ;

            a/ na biegu jałowym – ok.1 bar dla wszystkich pojemności,

            b/ przy dużym obciążeniu ; ( absolutne ciśnienie doładowania ),

                 1/ ok. 2,2 bar - dla 1,9 dci / 120 KM,

                 2/ ok. 2,5 bar - dla 1,9 dci / 130 KM,

                 3/ ok. 1.9 bar - dla 1,5 dci / 70 KM

                4/  ok. 2,3 bar - dla 1,5 dci / 85 KM ,

                5/  ok. 2,6 bar - dla 1,5 dci / 110 KM ,

 

 

B/ czujnik temperatury cieczy chłodzącej ;

1/ decyduje o czasie podgrzewania świecami żarowymi (sprawdzić  

       stan świec, moduł świec),   1.5 dci odpala długo rano ,

2/ wielkości dawki paliwa przy rozruchu,

3/ sprawdzić temperaturę jaką przekazuje czujnik temperatury cieczy 

     silnika do sterownika wtrysku,

C/ czujnik położenia wału korbowego; ( sprawdzamy zwykłym mierni-

       kiem ),

 1/ oblicza obroty wału korbowego oraz ustala położenie wału 

     korbowego i z tych wartości obliczane są niezbędne dane dla ;

         - kąta wyprzedzenia wtrysku ( ustawienie pompy wtryskowej ) ,

        -  stabilizuje pracę silnika na biegu jałowym,

Jeżeli pompa jest źle ustawiona, to wówczas czujnik wału podaje fałszywa dane i silnik nie odpala,

Dla silnika 1.9 dci, czujnik wału ma ok. 800 Ohm (+ - 80) przy + 20 st. pomiędzy stykami A i B ,

 2/ jest chimeryczny, wymiana tylko na oryginał .Typowe objawy

      uszkodzonego czujnika ;

    - długo kręci rozrusznikiem lub nie zapala od razu ,

    - po odpaleniu, na biegu jałowym pracuje nie na wszystkich

        cylindrach a jak wcisnę gaz to się od razu dusi,   Ja mu w GAZ a on ZGASŁ -

               brak mocy ,

   -  brakuje mu mocy ,

   -  gaśnie silnik po zatrzymaniu, a potem niemożliwość uruchomienia

        go, mimo że silnik ciepły,

  -  silnik gasł jak się rozgrzał, problemy z uruchomieniem na zimnym i

       rozgrzanym silnikiem; kupiłem CLIPa i po wymianie 4 ( słownie

        cztery ) czujników położenia wału problem zniknął.

D/ szczelność układu paliwowego, jakość paliwa; Problem z

      uruchomieniem i bąbelkami w układzie paliwa,

                                                                               5ae5f85c87571_Szczelnoukladupaliwowego.jpg.666826049208188c4a0bfab44c82f1e3.jpg

 1/ wymienić filtr paliwa na firmowy; mann, knecht, purflux ; 

          1.5 dci odpala długo rano ,
 2/ wyeliminować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą

     wtryskową, ( przewody silikonowe; Węże silikonowe Rausil  ) plus opaski zaciskowe

       Pęcherze powietrza w paliwie,

 3/ zapewnić czystość i jakość paliwa,

 4/ wykonać próbę przelewową wtryskiwaczy,

  5/ sprawdzić szczelność podkładek pod wtryski,

E/ szczelność i czystość całego układu dolotu;

    1/ wymienić filtr powietrza,

    2/ zapewnić ; szczelność, czystość i sprawność przepływomierza,

        ( z uszkodzonym da radę odpalić silnik, może mocno przymulać,   

          spadek mocy silnika częściowy),

    3/ przepływomierz podaje do komputera wtrysku ;

         -  temperaturę powietrza zassanego przez silnik,

         - masę powietrza zassanego przez silnik, potrzebną do obliczenia

            dawki paliwa,

        -  po odpięciu przepływomierza, komputer przyjmuje wartości

             serwisowe; silnik będzie chodził, ale jego osiągi nie będą

             właściwe i zużycie paliwa wzrośnie, weźmie dodatkowe 2 l /100

             km po mieście,

  4/ uszkodzony / zanieczyszczony przepływomierz to silnik ;

    - będzie mułowaty; mało kiedy generuje błąd a potrafi porządnie

            przymulić silnik ,

    -  może palić jak smok,

    -  opornie wchodzi na obroty i ogólnie nie chce się rozpędzać,

    -  przy dużym zabrudzeniu, po odpięciu przepływomierza spalanie

         może się obniżyć, bo poprzednio musiałem ostro silnik gonić, 

          żeby przyspieszał,

    -  wymień przepływomierz tylko na oryginalny (może być używany)

             byle nie zamiennik ( dopiero po założeniu  oryginalnego było

              OK), musi się zgadzać numer seryjny,

     -   niestabilna praca silnika na biegu jałowym i/lub wysokim,

     -   nadmierne wibracje podczas postoju,

     -   mimowolne, zauważalne zmiany obrotów silnika,

 

 

Istnieje obecnie metoda płukania wodnego fap-a, katalizatorów z sadzy, popiołu i oleju, jeżeli fizycznie ten element jest nie zniszczony/skorodowany.

Usunięcie tych osadów następuje w 98,5%, bez rozcinania filtra. 

Proces regeneracji filtra jest bezpieczny i nie uszkadza filtra. 

Własności fizyczno -chemiczne filtra po regeneracji, mieszczą się w granicach 60% do 70 % nowego filtra. 

Wracając do domu nie mogłem uwierzyć, auto mocne, spalanie połowę mniejsze ;

Po czyszczeniu DPF "sprawdź wtrysk" CLIP DF913 .

 

 Przy dużym przebiegu auta ( > 150.000 km ), 

  -  dużym udziale jazd po mieście,

  - czy na krótkich dystansach ( 70 % miasto, 30 % trasa )

  -  częstotliwość wypalania  fap-a  spada z wielkości  co 1500 km - 2000 km  do  400 km - 500 km ,

Prowadzi to w konsekwencji  do szybszej zmiany fap-a na nowy,

Przy takim charakterze jazd warto zastanowić się nad zmiana auta na benzynowe lub zakupie drugiego auta do jazdy po mieście.

 

Dnia 30.03.2018 o 13:18, Andrzej-2010 napisał:

Problemy z odpalaniem silnika z ZS; 

Jeżeli błędy sprawdzasz clipem to oprócz głównego błędu, masz jeszcze dodatkowy kod do tego błędu, szczegółowo opisujący konkretną przyczynę.

Przed przystąpieniem do diagnozy;

  - warto wykasować błędy zapamiętane w sterowniku silnika,

  - uruchomić silnik, dać mu popracować ( jeżeli da się ),

I/ Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego 

       paliwa mierząc ;

    A/ ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza,

           map sensora,
    B/ dane z czujnika temperatury silnika,

    C/ dane z czujnika prędkości obrotowej silnika, 

    D/ sondy lambda, ( np.;1,6 dci z fap-em ) 

II/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

     a/ niskie ciśnienie sprężania ;

 - dla mocy< 101 KM ciśnienie sprężania powinno być;28-32 bar ,

 - dla mocy>101 KM ciśnienie sprężania powinno być ; 25-30 bar,

     b/ niskie ciśnienie wtrysku ;

            -  do 1600 barów dla 130 KM,                              

           -  do 1350 barów dla 120 KM

III/ Wtryskiwacze ;

 - jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe

    problemy z odpalaniem niż padnięte wszystkie świece żarowe

       ;     Wypadanie zapłonu w dCi ,

 -wszystko się wyrabia i nawet sprawny wtrysk po roku może

   nadawać się do regeneracji  i nadania nowego numeru kalibracji

    lub wymiany na sprawny,

IV/ W przypadku problemu z odpaleniem silnika w pierwszej

      kolejności należy sprawdzić;

  A/ szczelność, czystość, układu dolotowego a przede wszy-

      stkim prawidłowe wskazania czujnika ciśnienia doładowania-

         ccd / map sensora.

  Ccd to czujnik ciśnienia w układzie ssącym który decyduje ;

 1/ o wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia

     wtrysku ;

  - kontrola przez podmianę, albo CLIP i odczytać parametry

        podczas odpalania ,

  2/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa ;

   - kontrola przez podmianę, albo CLIP i odczytać parametry

      podczas odpalania. Przed wymianą warto wykonać;            

         Mechanicy rozkładają ręce :

   -próba przelewowa wtrysków, Cofa się paliwo, długo kręci i nie

       odpala- DF053 ,

   - zamiana wtrysków miejscami;  Problem ze spalaniem

         stukowym ,

   -  pomiar kompresji przed eliminacją wtrysku,

   -  konieczność zmiany oprogramowania sterownika wtrysku, 

  3/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny,(kierownice w

       turbinie mogą być zapchane, konieczność czyszczenia 

       turbiny) przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

 4/ wpływa na pracę egr, ( konieczność czyszczenia lub zaśle-

       pienie sprawnego egr )

  B/ wartości ciśnienia doładowania ;

       a/ na biegu jałowym – ok.1 bar dla wszystkich pojemności,

       b/przy dużym obciążeniu ;(absolutne ciśnienie doładowania ),

            1/ ok. 2,2 bar - dla 1,9 dci / 120 KM,

            2/ ok. 2,5 bar - dla 1,9 dci / 130 KM,

            3/ ok. 1.9 bar - dla 1,5 dci / 70 KM

            4/ ok. 2,3 bar - dla 1,5 dci / 85 KM ,

            5/ ok. 2,6 bar - dla 1,5 dci / 110 KM ,

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!