Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

@pbet  dokładnie tak jak piszesz i do tego właśnie służy ten wskaźnik, popatrzcie sobie jadąc przykładowo autostradą, że wystarczy czasem odrobinę zdjąć nogę z gazu zmniejszając prędkość o powiedzmy 5km/h, a spalanie chwilowe znacznie spada.

Związane to jest to ściśle z sondą lambda, która przy określonej ilości spalin nie jest w stanie już korygować mieszanki i wchodzi w pętlę, wtedy kalkulator wtrysku zwiększa mocno dawkę paliwa. Można to dobrze zaobserwować podłączając na koniec wydechu sondę szerokopasmową AFR, ale nikt nie będzie specjalnie kupował tak drogiej sondy i sprzętu diagnostycznego, aby jeździć ekonomicznie i z laptopem na fotelu pasażera :-D

Można się zaopatrzyć w tanie i skuteczne rozwiązanie, które miałem kiedyś podłączone w ScII 2.0 16V F4R, a jak to działa poczytajcie sobie  >> AFR wskaźnik sondy <<

lub >> kontrola sondy AFR <<

Dla przykładu dodam, że w moim obecnym ScIII 1.4TCe160 punkt w którym sonda lambda wchodzi w pętlę to około 127-131km/h na 6 biegu, oczywiście ten punkt zależny jest od wielu czynników obciążających auto takich jak ilość osób, bagażu, box-narciarski, opony letnie czy zimowe, a nawet wiatr, czy temp. powietrza (ilość tlenu w powietrzu) oraz jakość paliwa :rolleyes:

 

 

       

     

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się teraz zastanawiam na ile wiarygodne były wskazania chwilowego spalania w VW Golfie V (2006), którym niegdyś przyszło mi służbowo jeździć. Tam chwilowe spalanie komputer pokazywał od prędkości >0 km/h w jednostkach litry na 100 km, a w czasie postoju w litrach na godzinę. O ile dobrze pamiętam (ale mogę źle pamiętać), to ów Golf spalał na postoju ca. 1,2 litra / h. Może Francuzi zrobili jak zrobili, bo te wskazania przy małej prędkości i na postoju są niedokładne? A może po to, żeby nie przerażać kierowców, którzy częściej patrzą na chwilowe spalanie niż na prędkościomierz i drogę przed sobą?

 

Ja również używałem licznika chwilowego spalania w samochodzie - ale jak był dla mnie nowy, żeby się go nauczyć (na to nie potrzeba chyba więcej niż kilku-kilkunastu tysięcy km). Choć jak to mówią - człowiek uczy się przez całe życie :-) Natomiast Megane III wyleczyło mnie z odbywania takich lekcji skutecznie "bijąc po oczach" cienkim paskiem...

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, witman napisał:

Związane to jest to ściśle z sondą lambda, która przy określonej ilości spalin nie jest w stanie już korygować mieszanki i wchodzi w pętlę, wtedy kalkulator wtrysku zwiększa mocno dawkę paliwa.

Dobrze wiedzieć :-) ale chodziło mi też o to, że widoczne są wyraźne różnice nawet w mniejszych przedziałach prędkości jak np. 45-65, 65-85, 85-105 na określonych biegach. Czasami warto nawet lekko zwiększyć lub zmniejszyć prędkość i obroty na tym samym biegu, a spalanie będzie niższe. Tak wynika z moich obserwacji. Wszystko sprowadza się do optymalnych obrotów silnika powodujących jak najniższe spalanie na określonych biegach, przy zachowaniu oczekiwanego momentu i mocy. Przedział ten jest dość wąski. Nie chodzi o to aby jeździć na kropelce lecz o to żeby uzyskać jak najniższe spalanie do swojego stylu jazdy. Z paska ciężko to odczytać, a z liczb można i jak się człowiek nauczy wychwytywać te momenty później na słuch to czekają go same korzyści. Przede wszystkim w portfelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzyści w portfelu czasami trudno jest połączyć z przyjemnością jazdy. A choćby ja spędzam w samochodzie sporo czasu, niekoniecznie nim jadąc :-) (korki), ale zdarza mi się jechać :-D - do meritum - chodzi mi o to, żeby jazda nie była mechanicznym kieratem, za który nagroda czeka na najbliższej stacji, a przyjemnością choćby z tego, że mam te 260 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złotym środkiem jest to, kiedy oszczędności przynoszą Ci taką satysfakcję, że w efekcie daje ona przyjemność z jazdy. Niestety to chyba nie w moim stylu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, witman napisał:

że wystarczy czasem odrobinę zdjąć nogę z gazu zmniejszając prędkość o powiedzmy 5km/h, a spalanie chwilowe znacznie spada.      

     

Co więcej, można potem przyśpieszyć i a spalanie nie wzrośnie do poprzedniego poziomu.

 

23 godziny temu, witman napisał:

Związane to jest to ściśle z sondą lambda, która przy określonej ilości spalin nie jest w stanie już korygować mieszanki i wchodzi w pętlę,      

     

Chodzi Ci o "pętlę otwartą" (open-loop)? Bo to wtedy komputer przy ustalaniu dawki paliwa nie zwraca uwagi na sondę, tylko korzysta z wbudowanych map (pisze to tylko po to, żeby doprecyzować nomenklaturę - samo słowo "pętla" to nie jest pełne określenie tego zjawiska).

 

Ale ogólnie pasek wyleczył mnie ze stosowania tempomatu - sam potrafię lepiej operować pedałem gazu, żeby było oszczędniej (szczególnie całkowite odpuszczenie gazu przy zjeżdżaniu z górki).

 

Kiedyś w ASO pytałem o możliwość zamiany paska na liczby, ale na ustach odnośnie wszystkich moich pytań mieli "niedasię":

 

Cinias jednak pisał, ze gmerając w kompem przypadkiem, nie wiadomo jak, zmienił to wskazanie:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deku oczywiście chodzi tu o tgzw. pętlę otwartą przy której ECU zaczyna lać wachę wiadrami co widać doskonale na pomiarach sondą AFR niezależnie czy jest to Pb, ON czy LPG. Napisałem to ogólnie bez podawania szczegółów, bo i tak zjechaliśmy już ostro z głównego tematu ;-) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo :-) Nawet na autostradzie może być ekonomiczniej przy operowaniu nogą. Teść jeździ Scenkiem 1.9 kilkaset km w jedną stronę do Niemiec. Raz pojechał na tempomacie, drugi raz bez niego i... jeździ bez niego bo spalanie ma niższe, a czasowo na jedno mu wychodzi. Choć nie ma co ukrywać, że to wygodne rozwiązanie dlatego na autostradach sam je stosuję wiedząc, że auto weźmie więcej niż mogłoby przy tradycyjnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet przy całym szacunku dla powyższego przykładu - musiałbyś podać również średnie prędkości dla obu przejazdów, żeby postawić tu kompletną tezę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jazda na tempomacie w 95% przypadków jest mniej ekonomiczna niż bez niego.
Przy jeździe na tempomacie między innymi nie odcina paliwa przy jeździe np z górki (na biegu).
Zresztą jest mnówstwo testów na ten temat i w większości normalnych warunków tempomat jest mniej ekonomiczny.

 

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!