Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV Energy TCe 100 czy TCe130


flowgrid

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie

ja osobiście właśnie oczekuje na GC 130km

długo bo ponad rok zastanawiam się nad nowym autem

to co miało mieć i jakie miało być nowe z brakiem pierdów w fotelach, w miarę ekonomiczne czyli miasto poniżej 10, chętnie automat, i wyglądające na poziomie, najchętniej z wolnossakiem

brałem pod uwagę sporo wyższe klasowo auta jak mazda 6 - ideał ale wersja wymarzona 140k

audi miałem dobre upusty

i inne tego typu.

analizując sobie również kwestie co ma robić to auto? a ma wozić dupsko i robić robote stwierdziłem że za cene madzi kupie właśnie meganke plus clio do firmy i tak te uczyniłem

przed zakupem łaziłem chodziłem porównywałem i megane wygrała swoją nieszablonowością wyglądu, wygodą , i automatem w których się lubuje

podczas całodniowego jeżdżenia tym autem bo wziolem autko demo na cały dzień zaskoczyłem się wyciszeniem które jest akurat, a w maździe było głośniej choć to mi tam nie przeszkadzało. no i cena w maździe max 5 % upustu a w reno 10% i jest 80 k za wersje intense z jakimiś drobnymi bzdemi typu felgi 18

osobiście mam zamiar dokupić pakiet serwisowy z przedłożoną gwarancją i licze że to autko pojeździ troche i nie rozpadnie sie w szczególności to co powoduje dreszcze tj silnik

 

lapka2.gif

Nie przestrzegasz regulaminu forum

pkt. 5.6 Na forum istnieje obowiązek stosowania polskich znaków diakrytycznych oraz zasad interpunkcji.

5.7 Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad gramatycznych, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli, pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie.

- mireczek01

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny katalogowe wyższe, to i rabaty też :)

 

Ostatnio z ciekawości zajrzałem do salonu Audi, bo wyświetliła mi się reklama serii Business Line (można wyguglać). I muszę przyznać, że taka gotowa konfiguracja kosztuje sensowne pieniądze - A4 cenowo nie odbiega znacząco od Passata.

Natomiast niestety każda dodatkowa opcja czy element kosztuje co najmniej 50% więcej niż w markach niepremium (np. lakier metaliczny 4 300 zł). I po doposażeniu samochody w fajne bajery typu system bezkluczykowy, ładny lakier, adaptacyjny tempomat itp robi się mniej przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia ‎2017‎-‎07‎-‎20 o 10:32, seba124 napisał:

osobiście mam zamiar dokupić pakiet serwisowy z przedłożoną gwarancją i licze że to autko pojeździ troche i nie rozpadnie sie w szczególności to co powoduje dreszcze tj silnik

Silnik akurat jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.07.2017 o 10:32, seba124 napisał:

witam serdecznie

ja osobiście właśnie oczekuje na GC 130km

długo bo ponad rok zastanawiam się nad nowym autem

to co miało mieć i jakie miało być nowe z brakiem pierdów w fotelach, w miarę ekonomiczne czyli miasto poniżej 10, chętnie automat, i wyglądające na poziomie, najchętniej z wolnossakiem

brałem pod uwagę sporo wyższe klasowo auta jak mazda 6 - ideał ale wersja wymarzona 140k

audi miałem dobre upusty

i inne tego typu.

analizując sobie również kwestie co ma robić to auto? a ma wozić dupsko i robić robote stwierdziłem że za cene madzi kupie właśnie meganke plus clio do firmy i tak te uczyniłem

przed zakupem łaziłem chodziłem porównywałem i megane wygrała swoją nieszablonowością wyglądu, wygodą , i automatem w których się lubuje

podczas całodniowego jeżdżenia tym autem bo wziolem autko demo na cały dzień zaskoczyłem się wyciszeniem które jest akurat, a w maździe było głośniej choć to mi tam nie przeszkadzało. no i cena w maździe max 5 % upustu a w reno 10% i jest 80 k za wersje intense z jakimiś drobnymi bzdemi typu felgi 18

osobiście mam zamiar dokupić pakiet serwisowy z przedłożoną gwarancją i licze że to autko pojeździ troche i nie rozpadnie sie w szczególności to co powoduje dreszcze tj silnik

 

lapka2.gif

 

Nie przestrzegasz regulaminu forum

pkt. 5.6 Na forum istnieje obowiązek stosowania polskich znaków diakrytycznych oraz zasad interpunkcji.

5.7 Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad gramatycznych, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli, pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie.

- mireczek01

No proszę ja też stałem przed podobnym wyborem tyle że Renault  Megane a Mazda 3 ....wyposażenie,wygląd ,cena ,gwarancja to wszystko przemawiało za nowym Renault ....co do Mazdy 6 zdecydowanie brałbym Talismana :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wybaczcie, że odgrzewam stary wątek, ale do tej pory chyba tutaj najwięcej było o spalaniu 1.2 Energy TCe 130 w Megane IV.

W tej chwili (zima, z ostatnich ~1500 km) mam na kołach 18" średnią spalania ok. 8.1 przy średniej prędkości ok. 50 km/h (codziennie Wrocław + ok. 30 km trasą S8 z tempomatem w każdą stronę).

Mam kilka pytań technicznych do osób, które deklarowały w tym wątku bardzo dobre wyniki spalania:

- koła (rozmiar, felgi stalowe / ALU, opony, ciśnienie)?

- typ nadwozia (GT, GC, HB)

- przybliżony miesiąc/rok produkcji

- tryb jazdy? (ECO?)

- jazda z użyciem tempomatu, czy bez?

- na jakiej stacji jest zazwyczaj tankowane paliwo? (95, 98?)

Czy w zimie spalanie znacząco się zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję 100KM z kołami 16". Przejechane jest 11 tys. jazda głownie na krótkich odcinkach spokojna. Powiedzmy statystycznie 60-70% jazd do jazda miejska w niewielkim ruchu spokojna, pozostałe 30% to jazda na dłuższych odcinkach, dynamiczna. Spalanie średnie teraz 7,6/100 z tym, ze rano zawsze te 4-6 minut rozmrażam auto.

Jak było ciepło to spalanie ~ 7/100.

Generalnie w jeździe mieszanej nie bardzo widzę by to auto paliło mniej niż 7. Za to na trasie przy spokojnej jeździe da się zejść poniżej 6.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Moim zdaniem tce 100 to auto tylko do miasta. Troche jak w Clio gdzie 90 km do 100km na godzine daje rade, ponad i jest wolny. Fajne tylko w city.

 Nie rozumiem po co doplacac wzgledem 1.6SCe to dobry silnik nawet ma 12 koni na plusie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pum4

23 godziny temu, Pum4 napisał:

Nie papuguj.

Silnik TCE w stosunku do 1.6 wolnossącego ma większy moment przy znacznie niższych obrotach. To robi różnicę. W codziennej eksploatacji różnica w jeździe jest wyraźnie odczuwalna. Jedynie w okolicach prędkości maksymalnych mocniejszy 1.6 będzie jechał szybciej.

Szczerze mówiąc miałem wcześniej dwa auta 1.6 wolnossące o mocy ponad 100KM, ale przyjemniej jeździ się tym TCe.

Według mnie na plus w TCE względem wolnossącego:

- elastyczność !!!,

- hałas we wnętrzu praktycznie przy każdej prędkości sporo niższy niż w wolnossących,

a na minus:

- większe skomplikowanie silnika - potencjalnie bardziej awaryjny (choć na razie nic na ten temat nikt nie pisze),

- duży rozrzut w średnim spalaniu zależny od charakteru jazdy , a w praktyce 1.2 Tce średnie spalanie ma na tym samym poziomie lub nawet wyższym niż większy 1.6 wolnossący,

O cenie się nie wypowiadam. To polityka producenta nie tylko Renault uzasadnienia sensownego taka różnica nie ma.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowiłem w mieście na plus będzie TCE a poza SCE - ja mam drugą Megane II 1.6 112km i naprawdę tym autem się dobrze jeździ. Nie wiedzę żadnego sensu w dokładanie do mniejszego technologicznie bardziej skomplikowanego silnika którego spalanie będzie takie samo jak nie wyższe. 

Nawet z ciekawości chciałem zobaczyć na różnicę w cenie ale chyba wycofali 100km bo nie mogę znaleść takiej opcji.

TCe można pewnie podkręcić do 120km - mało kto robi tak na gwarancji.

Moim zdaniem

Miasto - 1.6Sce/100km TCe

Mieszany - 1.6Sce/ 130km TCe +

Autostrada - diesel/ 130km TCe +

+ oznacza 165/205km w zależności od maksymalnego budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TCe 100 został wycofany ale tylko w Polsce (pewnie słabo się sprzedawał), w pozostałych krajach nadal jest dostępny. TCe 100 był droższy w poprzednim cenniku od SCe 115 o 3000zł. Uzupełniając poprzedni wpis, jeżeli chodzi o dynamikę jazdy z większymi prędkościami, częściowo obrazują to przyśpieszenia od "80-120"

Dane dla hatchback 4/5 bieg (w nawiasie przyspieszenie od 0-100)

SCe 115 - 10,8/17,9 (11,5)

TCe 100 - 11,1/15,4 (12,3)

TCe 130 - 9,4/12 (10,6)

Dane dla kombi 4/5 bieg

SCe 115 - 12/20,29 (11,9)

TCe 100 - 12,6/17,6 (12,6)

TCe 130 - 10,4/13,5 (11)

To pokazuje, że dopiero w TCe 130 możemy wyprzedać bez redukcji, nie tracąc zbytnio na dynamice.

Niestety, ale wszystkie te silniki benzynowe oraz diesla 90KM i 110KM służą głównie do przemieszczania z punktu A do B w miarę przyzwoitych warunkach. Nie ma co oczekiwać jakiś szczególnych wrażeń z jazdy, bo te moga zapewnić w MIV dopiero silniki benzynowe TCe 165,  TCe 205, dCi 130 (ze względu na duży moment) oraz dCi 165.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba czekać na 1.3 TCe tak jak we Francji jest już dostępny o mocach 140 KM i 160 KM. Powinien to być przełom w dynamice Megana mając na uwadze że nowy Scenic z silnikiem 1.3 TCe 140 KM przyspiesza do setki  10,1 sekundy, zamiast 11,4 sekundy z silnikiem 1.2 TCe 130 KM. Tak więc Megane TCe 140 powinien swobodnie zejść do około 9 sekund z TCe 140, zamiast 10,6 sekundy z 1.2 TCe 130 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!