Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III grandtour


Undermade

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was.

Chciałbym prosić o poradę. Planuję zakup kompaktowego kombi i na 99% padnie na megane III grandtour.

Chciałbym was prosić o sugestię w sprawie silnika. Rozważam właśnie zarówno diesla jak i benzynę i to jest mój główny problem.

Z benzyny głównie silnik 1.4 TCE i założenie do niego LPG alternatywa to 2.0 + LPG. Tu moje pytanie, czy mogę mieć obawy kupując, że silnik 1.4 TCe zacznie się sypać jeśli osiągnął już przebieg rzędu 160-170tys? Poczytałem, że to dobre i nie sprawiające zbyt wielu kłopotów jednostki, ale jak się sprawują przy większych przebiegach tego nie wiem, nie znalazłem zbyt wielu wpisów na forum.

Opcja druga to diesel i tu moim głównym faworytem jest silnik 1.6 Dci. Wiem, że jest ich niewiele, ale ponoć to lepsza jednostka od 1.5 dci i myślę, że te 20km KM dla kombi może być pomocne. Autem będę jeździł sporo w mieście (Wrocław) ale dużą część miejskiego przebiegu robię autostradową obwodnicą Wrocławia. Czy to prawda, że silniki diesla wykonane przez Renault są jednymi z lepszych jeśli chodzi o poruszanie się w mieście i ewentualne kłopoty z fap itd?

Wstępnie kieruję się w stronę 1.6 dci bo wydaje mi się, że diesel to trwalsza jednostka od turbo z LPG, a ewentualne usterki wydają mi się podobne: koło dwumasowe/głowica przy LPG.

Co wg was jest lepszym wyborem?

Dodam, że moje roczne przebiegi wynoszą +/- 15 tys km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to benzyna czy diesel, jeżeli ma prawdziwy przebieg 180000 km, i jest użytkowana prawidłowo, to jest to b.dobra propozycja. W benzynie (wg.stopki masz benzynę ) to właściwie nie ma się co zepsuć w silniku, oraz koszty obsługi są znacznie niższe ." A jak się sprawują przy większych przebiegach tego nie wiem, nie znalazłem zbyt wielu wpisów na forum " - napisałeś . Bo większość aut w dobrym stanie sprzedawana jest w rodzinie lub znajomym, a te oferowane do sprzedaży mają przebiegi co najmniej 2x zaniżone lub po wielkim dzwonie z jedną kartą startową, różnymi rocznikami szyb, z przebiegiem 50000 km a założonymi nowymi oponami, bezwypadkowe w ogłoszeniu a po kontakcie z bliska syf, kiła i mogiła.

Zalecam bardziej zgłębić temat i poczytać tu na forum np;  

1,4 TCe

 Kupno Megane 3 Coupe 1.4TCE lub 1.6 16v

 Jaki silnik do Megane III Grandtour

 Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?

Silnik do gazu

Silnik 1,5 dci/110 KM można poddać chip tuningowi i też masz 130 KM .Aut z silnikiem 1,5 dCi na rynku jest dużo większy wybór, podobnie jak z 1,6/110 KM , natomiast 1,4/130 KM Tce znacznie mniej

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dopytam...

Czy nie jest prawdą, że silnik 1.6 dci stanowi poprawioną wersję silnika 1.5 Dci w którym wyeliminowano część pojawiających się usterek?

 

Jeśli chodzi o wybór konkretnego egzemplarza to nawet nic nie wklejam, bo podstawowe dane po VIN będą sprawdzone w systemie ASO, bezwypadkowość być może uda się ustalić przez znajomego ubezpieczyciela, a samo auto bezwzględnie będę chciał sprawdzić w ASO wydając te kilkaset zł. Staram się znaleźć niezłe auto za racjonalne, nie okazyjne pieniążki. W samym pytaniu bardziej koncentruje się na bezawaryjności poszczególnych motorów podczas użytkowania w mieście, bo wiadomo jak diesle są pod tym względem. Mimo to renówki są pod tym względem (jazdy w trybie miejskim) bardzo chwalone przez użytkowników. W silniku TCE dochodzi turbo i to właśnie powoduje mój niepokój o wytrzymałość jednostki, bo nie ukrywam, że autem będę jeździł dobre kilka lat i do tych 250tys. chciałbym dotrwać bez wymiany silnika.

 

Bardzo dobrze zdaje sobie sprawę, że przebieg to nie wszystko, bo sam jestem doskonałym przykładem tego, jak wygląda auto o które właściciel nie dba. Teraz jednak zmieniło się nieco, autko nie jest już prezentem od rodziców, a wartość pieniążka udało mi się poznać i nauczyć ją szanować :)

 

Auta jakie udało mi się sprawdzić po VIN to:

1.4 TCE ~158tys przeglądy co 20tys 1 właściciel

1.6 Dci 167tys, dwa pierwsze pierwsze przeglądy co 30 tys kolejne co 15 (ostatni w zeszłym miesiącu). Rok temu wymiana kompletu rozrządu. Auto cały czas w użytku 1 właściciel

 

Faktem jest, że silników 1.6 16v 110km i 1.5 dci jest znacznie więcej. Nie zmienia to jednak faktu, że nie chce silnika mułowatego jak nazwano tu wielokrotnie 1.6 16v Chciałbym poczuć jakąś różnicę po przesiadce z lanosa :) Podobnie przy wyborze diesla, jeśli to prawda, że silnik 1.6 dci 130km jest poprawioną wersją 1.5 (teraz doczytałem, że to chodziło chyba o 1.9) to wolę dopłacić do nowszej poprawionej mechanicznie konstrukcji. Mój główny niepokój to żywotność TCE zwłaszcza przy LPG i żywotność diesla przy jeździe w mieście.

 

Będę wdzięczny jeśli jeszcze ktoś podzieli się wiedzą w temacie, zwłaszcza jeśli ma styczność z takimi autkami i przebiegami rzędu 150tys+.

Tymczasem śmigam zgłębiać podesłane mi tematy. W razie dalszych pytań będę je tu zadawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 dCi to całkiem nowa konstrukcja, zresztą 1.5 dCi to też inna wersja niż montowane w MII. Dodatkowo w MIII występuje całkiem nowy 1.5 dCi Energy (ma 260Nm). Przy Twoich przebiegach szukaj 1.4 TCe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie jest prawdą, że silnik 1.6 dci stanowi poprawioną wersję silnika 1.5 Dci w którym wyeliminowano część pojawiających się usterek?

Nie, silnik 1,6 dCi, to konstrukcja bliźniacza z 2,0 dCi.

1.6 Dci 167tys, dwa pierwsze pierwsze przeglądy co 30 tys kolejne co 15 (ostatni w zeszłym miesiącu). Rok temu wymiana kompletu rozrządu. Auto cały czas w użytku 1 właściciel

W tym silniku jest łańcuch, jeśli ktoś go wymienił, to znaczy się, że zaczął hałasować.

Powinien być już z nim spokój przez następne kilkaset tysięcy km.

Rekordziści w Traficach osiągnęli już na tych silnikach przebiegi rzędu 300 tyś km i dalej jeżdżą bezawaryjnie.

W silniku TCE dochodzi turbo i to właśnie powoduje mój niepokój o wytrzymałość jednostki, bo nie ukrywam, że autem będę jeździł dobre kilka lat i do tych 250tys. chciałbym dotrwać bez wymiany silnika.

Akurat turbo w tym silniku jest dość trwałe.

Kolega naprawia tylko Renaulty, już miał kilka 1,4 TCe w naprawie, najczęstszą przyczyną awarii była głowica (skończyła się możliwość regulacji zaworów).

W ostatnim czasie trafiło się też kilka na wymianę łańcucha rozrządu wraz z napinaczem.

 

Jakie przebiegi dzienne robisz najczęściej, bo to może być tutaj kluczową kwestią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebiegi dzienne to ~50km do tego dochodzą niektóre weekendy 2x150km. W chwili obecnej śmigam głównie wrocławską obwodnicą i w tym wypadku nawet bym się nie martwił o diesla gorzej jak zmienię pracę i będą trasy po zakorkowanym mieście.

Edytowane przez Undermade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam 1.5DCI 110KM, po zmianie pracy mam 1.5km w jedną stronę.

Zawsze staram się przynajmniej raz w tyg. przegonić auto. Ogólnie mam ciężka nogę więc po mieście nie mule auta...

Wg. tego co napisałeś robisz do pracy około 12tyś rocznie do tego wyjazdy do rodziny pewnie.. to ponad 15tyś stuknie.

Ja bym szukał coś w DCI najlepiej 1.6 i będziesz Pan zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to dziwne przekonanie że diesel na długie trasy ,a benzyna na krótkie ? Dojeżdżanie benzyną 2 kilometry do pracy to zabójstwo do silnika benzynowego,następuje zmywanie filmu olejowego w znacznie większym stopniu niż w dieslu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wam bardzo za podpowiedzi. Były mi bardzo pomocne. Teraz się zagłębie w poszukiwania. Zobaczymy jak długo to zajmie. Myślę, że jak nie teraz to pod koniec/na początku przyszłego roku jak ludzie będą kupować samochody salonowe z poprzedniego rocznika to uda się coś znaleźć.

Edytowane przez Undermade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to dziwne przekonanie, że diesel na długie trasy, a benzyna na krótkie
?- napisał tetryk.

Jest to problem stary jak świat. Warto przestudiować temat; http://megane.com.pl/topic/64594-oplacalnosc-zakupu-megane-iii-na-lpgonpb-szacunkowe-wyliczenia/; lub http://megane.com.pl...-krotkie-trasy/ i każdy może podjąć decyzję zgodnie ze swoim upodobaniem i b.świadomie.

Koszty obsługi i koszty napraw na 100 % w dieslach są wyższe, gdyż silniki diesla posiadają elementy zasilania i napędu b.wysilone i b.narażone na usterki. Silniki benzynowe ( niektóre marki ) z bezpośrednim wtryskiem, są obecnie niedopracowane(dotyczyło to Volkswageny, Ople a obecnie np; Megan 1.2 Tce). Silniki te wykazują; nadmierne zużycie oleju silnikowego, terkotanie silnika, przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego ; http://megane.com.pl/forum/219-12-benz/

 

Cytowanie!!! Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Ja posiadam diesla 1.9 130km KM przebieg 177tyśięcy.

Polecam dynamiczny(jak potrzeba)i oszczędny zarazem,do pracy robię około 80 km w dwie strony trasa:(20km miasto,20km autostrada),pilnuje zmiany oleju co 15tyśięcy.Serwis regularny bez oszczędności.(silniki benzynowe też posiadają turbiny itd itp

więc serwis i koszty napraw są podobne)

Polecam Megane Grandtour z tym silnikiem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!