Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane II PHI 1.6 16V] Trzęsie silnikiem na wolnych obrotach/biegu jałowym, i przenosi drgania na resztę samochodu.


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie, taki problem, że co jakiś czas trzęsie mi silnikiem na biegu jałowym/na wolnych obrotach. Na ogół na rozgrzanym silniku. Kiedy autko jest na ssaniu/zimny silnik, albo bardzo delikatnie dodam gazu, tak to 1000 obrotów, jest spokój, autko zachowuje się prawie tak, jakby było wyłączone. Objaw też nie pojawia się za każdym razem, kiedy silnik jest rozgrzany. Raz trzęsie, raz nie. Powiedzmy, w 5-7 przypadkach na 10 trzęsie lekko silnikiem, co jest wyczuwalne również wewnątrz kabiny. Obroty, kiedy silnik rozgrzany, stoją idealnie w miejscu, na poziomie 750. Nie ma wahań. Cewki wszystkie sprawne, świece nowe, zmieniony rozrząd, wszystkie filtry, olej, nowy katalizator i oba tłumiki też nowe. Przepustnica wyczyszczona. Silnik 1.6 16V, 130 000 przebiegu. Macie Panowie jakieś sugestie? Możliwe, aby chodziło tylko o poduszki silnika/skrzyni? Wszelkie uwagi mile widziane.

Pozdrawiam,

Maciek.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź górną poduszkę zgodnie z tym co tutaj: Mój odnośnik

Później wejdź pod samochód i zobacz dolną przy skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podłączę się tutaj z pytaniem, bo mam podobny problem. Kiedy auto stoi na biegu jałowym, czasem potrafi telepać silnikiem, drgania mocno przenoszą się na budę. Nie ma żadnego falowania obrotów i problem jest zarówno na PB, jak i na LPG, z tym że na gazie wyraźnie objawy drgania są słabsze. Ogólnie raz jest dobrze, raz nie. Zimny silnik czy ciepły, nie ma to znaczenia. Górna poduszka jest w zasadzie nowa, ma tylko rok, kupiona była Sasic'a. Dolną sprawdzę przy jakiejś okazji, bo widzę taką sugestię.

Podłączyłem jednak elma i zauważyłem wysoką temperaturę powietrza w dolocie. Silnik miał normalną temperaturę pracy, temperatura na zewnątrz 22 stopnie, auto stało (z otwartą maską) i czujnik w dolocie pokazywał nawet 60 stopni. Wyczyściłem go i nic się nie zmieniło. Czy to jedno normalne, że powietrze w dolocie jest 3 razy cieplejsze niż to z otoczenia? Zastanawiam się, czy to nie ten czujnik powoduje jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, droopy napisał:

Zastanawiam się, czy to nie ten czujnik powoduje jakieś problemy.

Obcina podstawową dawkę paliwa, obniża obroty co wywołuje drgania.

Ostatni pomiar przy 22 otoczenia był 39 stopni dla gorącego silnika i samochodu z otwartą maską. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@droopy potwierdzę Ci tutaj moje wczorajsze obserwacje. Przy temperaturze zewnętrznej 20-24 st.C "intake" w Torque pokazywało średnio 20 st.C więcej niż na zewnątrz. Przejazd na "trasie", odcinek około 40 km. Maks jaki był zarejestrowany to coś około 54.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania silnika są ściśle powiązane z pracą zespołu KZFR. Jeśli tam zmiana kąta nie jest większa jak jeden stopień na postoju nie ma drgań nawet, jeśli obroty zejdą do 600 podczas postoju przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i w dużym korku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pbet napisał:

@droopy potwierdzę Ci tutaj moje wczorajsze obserwacje. Przy temperaturze zewnętrznej 20-24 st.C "intake" w Torque pokazywało średnio 20 st.C więcej niż na zewnątrz. Przejazd na "trasie", odcinek około 40 km. Maks jaki był zarejestrowany to coś około 54.

U mnie akurat różnica w temp. otoczenia z lusterka a w dolocie intake jest góra 3-4 stopnie spowodowane jest to tym ze jadąc zaciąga powietrze z zewnątrz ale przez dolot i ciepły silnik musi być troszkę cieplej ale 20 kilka stopni więcej moim zdanie nie powinno pokazywać chyba że w 1.6 dolot jest jakiś mega długi i ciepły hmm ciężko powiedzieć ogólnie w 1.4 tce nie ma przepływomierza nie wiem jak jest w 1.6 bo przeważnie termistor jest w przepływce u mnie jest w  czujnik powietrza dolotowego zintegrowany czujnik ciśnienia absolutnego i temperatury powietrza czyli potocznie Map.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, fullxda napisał:

czujnik powietrza dolotowego zintegrowany czujnik ciśnienia absolutnego i temperatury powietrza czyli potocznie Map.

Tu jest oddzielnie w kolektorze dolotowym, a dodatkowo podgrzewa głowica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fullxda ciężko powiedzieć bo w żadnym innym silniku nie sprawdzałem ale powiem Ci tak, że umieszczając kanapkę pod maską tosta mógłbyś zrobić :) Kolega @droopy wczoraj mnie prosił więc przeprowadziłem obserwację zapisując nawet screenshot z Torque ale za Chiny nie mogę znaleźć w telefonie gdzie się zapisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie jest 40 stopni różnicy w górę... Kupię ten czujnik, drogi nie jest a wymiana banalna. Swoją drogą w drodze jest też chiński zawór KZFR, zaciekawileś mnie @jabrze w innym watku tym i postanowiłem się skusić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamówiłem już czujnik, jutro będzie do odbioru :)

To czujnik raczej był uszkodzony. Założyłem już nowy. Temperatura powietrza 28 stopni, silnika ~90, a w dolocie 43-48 stopni. Różnica diametralna. Czy wyeliminowało to problem drgań, to nie wiem, będę obserwował. Na razie jest OK, ale drgania nie występowały za każdym razem na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!