Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie nie zazdroszczę :/ Myślę że mnie i resztę użytkowników tych silników też to czeka. Co do wymiany oleju - na początku też wymieniałem co 15 tys. (w ASO - umowa serwisowa więc raz oni dawali olej, a raz ja) jednak po ostatniej wymianie w pobliskim warsztacie i zobaczeniu tego co spłynęło z silnika stwierdziłem że najlepiej wymieniać co jakieś +/- 10 tys. km. Płyn chłodzący też dobrze jest wymienić za wczas i zrobić mieszankę żeby wytrzymywała (tak na prawdę mniej) więcej niż -21 stopni Celsiusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to problemu nie ma jak się rzecz psuje, eksploatacja, która pogarsza warunki i zmęczenie materiału, i część ma prawo się zepsuć. Ale denerwuje człowieka to, że producent świadom jest słabszej jakość podzespołu i dopuszcza go do użytku. Rozmawiając z technikami z ASO powiedzieli mi, że ten silnik ma jeszcze problemy z cylindrami i jeszcze paroma innymi podzespołami i nic z tym nie robią. Np. akcja serwisowa i wymiana wadliwych elementów. Na gwarancji to jeszcze wymieniają cześć jak się zepsuje, a po gwarancji to Kowalski z własnej kieszeni musi płacić ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witman, proszę daj jakieś foty jak rozbierzesz silnik (jak znajdziesz uszkodzenia), zapomniałem o to poprosić odstawiając auto.

Pozdro.

Edytowane przez Jondrzej
Błąd w pisowni nicku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze oględziny i już wiadomo na 100%, że płyn przedostawał się przez uszczelkę to komory spalania i oleju,  świadczy o tym nalot znajdujący się w górnej części bagnetu o konsystencji majonezu, jest to mieszanina oleju z płynem chłodzącym i słodkawym smaku, a pod samym korkiem skropliny wody.

Jest to banalnie prosta i podstawowa metoda rozpoznania nie wymagająca specjalistycznego sprzętu serwisowego.

Na rynku są dostępne testery wykrywające glikol etylenowy nawet w oparach spalin.

Niebawem otworzymy silnik i wszystko będzie wiadomo, fotki wyślę Ci na PW.

Od jak długo ubywało Ci tego płynu ?

 

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2017 o 14:53, Jondrzej napisał:

XXXX

diagnoza już postawiona?

REGULAMIN:

Pkt. 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten silnik i nalatane ponad 160tys i teraz troche się boje ze bd miał to samo, aczkolwiek narazie nie mam zadnych objawów, jak widać to chyba loteria albo predzej czy pozniej każdemu to się stanie

 

 

Btw jeśli by kiedyś padła sama uszczelka to jaki koszt orientacyjny?

Edytowane przez Konrados1906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2017 o 14:32, witman napisał:

świadczy o tym nalot znajdujący się w górnej części bagnetu o konsystencji majonezu, jest to mieszanina oleju z płynem chłodzącym

ja miałem w megane 1 takie coś jak i w trójce zimą (ale silnik 1.6 benzyna). (W zimie zmieniałem olej bo wtedy kupiłem, teraz będą robił to jesienią). Na szczęście nic się nie działo. W megane 1 były śladowe ilości zawsze do końca sprzedaży i nic się nie działo. W megance 3 problem wiosną ustąpił i na razie nic się nie dzieje.

A płyn mi uciekał przez trójnik po założeniu gazu. Od zmiany i skręcenia poprawnie węży jest ok i mam nadzieję, że tak zostanie.

Takich sytuacji jest tysiące w necie ale nie definiuje to pękniętego silnia czy głowicy lub uszczelki (chociaż najbardziej prawdopodobne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, dreq02 napisał:

ja miałem w megane 1 takie coś jak i w trójce zimą (ale silnik 1.6 benzyna). (W zimie zmieniałem olej bo wtedy kupiłem, teraz będą robił to jesienią). Na szczęście nic się nie działo.

Nie działo się nic, bo to nie był płyn chłodzący, tylko wykroplona para wodna ze spalin jakie dostały się do pod tłoki, Przy rozgrzanym dobrze silniku to znika.

A wycieki na elementach dołożonych do układu chłodzenia przy montażu gazu, to normalna rzecz jak są stosowane zaciski na śrubkę. U mnie dociąganie śrubki skończyło się tym, że musiałem skracać wąż. Po założeniu opasek sprężystych, problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!