Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat usterka ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

I tu się rodzi problem, bo w silnikach 1.5dCi 2009r. ładowali kilka typów alternatorów, od 110A do 210A wystarczy, że na produkcie włożyli za słaby i masz problem. Czytając po necie Bosch powinien mieć 150A (co ciekawe jest produkowany przez Valeo...) Valeo w katalogu pisze o alternatorach 110, 160 i 210. Delco miały 210A, musiałbyś dokładnie sprawdzić po winie oznaczeniu silnika jaki powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szakal parę dni temu miałem identyczne abjawy, tylko bardziej ekstremalne. A mianowicie w trakcie jazdy, trasa zapaliła się kontrolka STOP i oczywiście zakaz dalszej jazdy. Dobra, zjeżdżam na parking i tu klops. Dosłownie 100 metrów od parkingu na prostej drodze, komunikat dźwiękowy takie długie "piii" i auto zgasło. Dodam, że od momentu zapalenia się kontrolki STOP nie ujechałem więcej jak 800m. Zgasło wszystko, już nie odpalił. Diagnoza: uszkodzony moduł stabilizacji napięcia, a dokładnie bezpiecznik, który jest w nim zespolony na stałe. Wymieniłem cały moduł. Kupiłem identyczny, używany za 120zł na allegro. Wymiana dość prosta. I tu pewna zagwostka, czyżby jakaś wada fabryczna? Mam nowy akumulator, żadnego zwarcia nie ma, jedno co mnie zaniepokoiło przy wymianie, to lekko przyrdzewiałe jedno z podłączeń na starym module. Czyżby wilgoć, woda...?

 

Alternator mam Valeo 160A

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ja miałem problem w styczniu z autem, to elektyk tez mierzył napięcie i wychodziło coś ponad 13V. Chyba ten typ tak ma. Myślałem ostatnio nad zamonotowaniem świateł to jazdy dziennej, ale jak widzę że jest to problem to chyba odpuszczę. Kolego Lotar, czy mógłbyś pokazać jak wyglądają te LEDy w w twoim Scenicu.

~~~~~~~~~~~~~~

Oczywiście jutro podeślę foty do polukania.

~~~~~~~~~~~~~~

Lotar67

 

Dodano: 05 sie 2012 - 17:17

Kolego Lotar, czy mógłbyś pokazać jak wyglądają te LEDy w w twoim Scenicu.

~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~

A oto one........

 

Dodano: 06 sie 2012 - 15:55

Witajcie

~~~~~~~~~~~~~~

Prawdopodobnie moich problemów nadszedł kres.

Ustaliłem podmiot, który systematycznie przerabia sterowniki świateł do jazdy dziennej (Philipsa, OSRAM) na potrzeby samochodów, w których napięcie ładowania jest poniżej 14V

~~~~~~~~~~~~~~

Jest to:

~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~

Sipurzyński Tadeusz Pracownia Elektroniki Samochodowej

ul. Ksawerego Czernickiego 43a

81-036 Gdynia

woj. pomorskie

~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~

Dane kontaktowe:

fax. (058) 663-08-14

tel. (058) 623-87-47

~~~~~~~~~~~~~~

Lotar67

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

post-48904-0-34455700-1344179732_thumb.jpg

post-48904-0-18977000-1344179760_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie świateł do jazdy dziennej to nawet schemat zamieszczałem na forum jak to podłączyć na 2 przekaźnikach w tym temacie. Jest też opcja aby zrobić to na jednym.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Na początku Witam Wszystkich, stałem sie szczęsliwym (narazie) posiadaczem Megane Grandtour 2011 1.6 110KM i wydaje mi się że mam problem z ładowaniem akumlatora w tym autku, napięcie przy włączonym silniku nie przekracza 13,5 V, zastanawiam się czy akumlator jest pełni doładowywany.

W związku z tym mam pytanie do Was Użytkownicy czy ktoś z Was rozwiązał pozytywnie w swoim aucie problem niskiego napiecia ładowania.

Czy to napięcie nie powinno wynosić w granicach 13,8-14,5V?,przecież takie napiecie ładowania jako prawidłowe podaje większośc producentów akumlatorów.

Czy może to być spowodowane zbyt słabym alternatorem?

Autko jest jeszcze na gwarancji 11 miesiecy, oczywicie wg ASO wszystko jest jak najbardziej ok.

Edytowane przez Beckhett
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie przy właczonym silniku nie przekracza 13,5 V, podejrzewam że akumlator jest nie w pełni doładowywany.

A na jakich obrotach, bo jak na jałowych to jest OK. Trzeba by było się martwić jak napięcie byłoby poniżej 12V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po kolei autko sprawdzałem na obrotach jałowych, tak jak pisałem napięcie wacha sie w granicach 13,3-13,5V, po podaniu obrotów nie zmienia się.

Zaniepokoiłem się po tym jak po 1h w autku nie był włączony silnik - cały czas miałem włączone lampki podświetląjce bagażnik i drzwi oraz zegar deski rozdzielczej, i autko po załadowaniu karty wyswietliło komunikat o rozładowanym akumlatorze, po właczeniu silnika pojawił sie komunikat ze ładuje akumlator.

Wcześniej byłem posiadaczem 7 letniej Hondy i akumlator na dzień dobry miał napięcie 14,7V po stabilizacji 14,5V i utrzymywał takie napięcie po podaniu obrotów - stąd moje wątpliwości, czy aby wszystko jest ok.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6; 5.13

Przeczytaj i popraw zanim wciśniesz wyślij. -Prezes

 

Dodano: 13 lut 2013 - 21:51

Nie bardzo rozumiem, co masz za usterkę? Nie doładowuje, bo co? Jeździsz więcej po mieście czy w trasie?

Generalnie autko przejechało trasę 300km, pózniej stało 1 dzień, po czym następnie jeżdzilem 2 dni po mieście maks 20 km łacznie.

Wieczorem przekładałem swoje rzeczy ze starego samochodu do Renault i wystąpił komunikat o tym że akumlator rozładowany po włożeniu karty.

To tkneło mnie do sprawdzenia miernikiem po kilku dniach napięcia ładowania akumlatora.

Stąd moje wątpliwości w Hondzie miałem akumlator tylko 35Ah i ładowany byl prądem 14,5V.

Edytowane przez Beckhett
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na innym forum i tyczy się to również meganek III, sceniców III... "Częstym powodem zapalenia komunikatu jest rozłączenie wyłącznika BDU ( co jest normalne i zaplanowane ). Podam tylko jeden z przykładów kiedy komunikat się pojawi:

post-14298-0-66921000-1360920163_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko jest jeszcze na gwarancji 11 miesiecy, oczywicie wg ASO wszystko jest jak najbardziej ok.

wszystko jest ok. Przeczytaj uważnie ten temat a znajdziesz moje perypetie związane ze słabym ładowaniem lub napięciem na akumulatorze.

Dodatkowo masz linka do innego tematu z tego zakresu ( podobny problem ).

Przeczytaj odpowiedź nr 11 w poniższym temacie:

http://megane.com.pl/topic/37798-solidny-warsztat-elektryczny/page__p__290909__fromsearch__1#entry290909

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozwianie moich wątpliwosci Profit, te informacje które zamieściłeś wyjaśniły wszystko - szkoda tylko że serwis Renault nie potrafił lub niechciał udzielić takich informacji. Pozdrawiam.

Edytowane przez Beckhett
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie, podłącze się pod temat. Dziś rano wsiadam do autka (stało prze noc jakieś 8 godzin) wkładam kartę, czekam aż zrobi test systemów pokładowych- mam komunikat OK i odpala. I po odpaleniu Pip Pip wyświetla się komunikat "usterka ładowanie akumulatora" oraz czerwona kontrolka STOP. Zgasiłem go i odpaliłem go ponownie oczywiście wcześniej wyjąłem kartę, zamknąłem i otworzyłem ponownie autko wsadziłem kartę- test systemów OK i podpaliłem. Znowu Pip Pip i wcześniej wspomniany komunikat. Że maiłem jechać na egzamin na uczelnie i nie miałem wyboru, bo się bym spóźnił to wyłączyłem zbędne odbiorniki proądu i że daleko nie mam decydowałem się na kontynuowanie jazdy. O dziwo po ruszeniu z miejsca komunikat zgasł i do teraz się jeszcze nie pojawił. Jest ok. Po egzaminie odpalił normalnie bez komunikatu.

Po dotarciu do domu zrobiłem szybka obczajkę luźnych połączeń pod maska i nic nie znalazłem. Jutro po pracy podłącze się Clipem i zobaczę co mi powie i dam znać, bo za chwilę wyjeżdżam i mam nadzieję że wrócę bez problemów.

 

@hymmen

Wymieniałeś moduł stabilizacji napięcia? Trudne zadanie?

Który to bezie numerek jak spojrzysz w załącznik??

post-24044-0-67930100-1368350646_thumb.jpg

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!