Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat usterka ładowania akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

cięcie

No dobra, ale meganka to nie scenic, a benzyna to nie diesel ;)

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli robią mnie w jajo z tą klimą...

 

A w temacie: po akcji z niewłączającym się hamulcem i porannym bezdechu rozrusznika, wszystko wróciło do normy - tzn. samochód pali, komunikat o usterce ładowania się już nie pokazuje, hamulec się załącza - słowem: samonaprawa. ;) I teraz tylko się zastanawiam - czy coś nie stykało, ale się "styknęło" na dobre, że już nie wariuje, czy też szlag trafił jakiś czujnik etc., że problem jest nadal, tylko go nie widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W teścia Megane III 1,6 110KM właśnie padło ładowanie. Tzn. najpierw jest 14,5V a po chwili spada do 13,3V.

Auto mało jeździ a kilka dni temu padł akumulator - poszła cela. I teraz się zastanawiam czy to nie ten bezpiecznik w module BDU.

Znajomy elektronik stwierdził, że jak padła cela to mógł sie wywalić soft zarządzający tym statkiem i trzeba wgrać w serwisie nowy. Ale jakoś mi to nie gra.

Spotkaliście się z sytuacja, że po padzie aku trzeba wgrywać nowy soft???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy elektronik stwierdził, że jak padła cela to mógł sie wywalić soft zarządzający tym statkiem i trzeba wgrać w serwisie nowy. Ale jakoś mi to nie gra.

Spotkaliście się z sytuacja, że po padzie aku trzeba wgrywać nowy soft???

Co prawda nie Renault a Volvo. Kolega opowiadał jak tej zimy odpalał swój pojazd (wiek 3 lata), zakręcił ze dwa razy i zdechł, po naładowaniu akumulatora brak reakcji na cokolwiek. Laweta do ASO i wgranie oprogramowania od nowa ożywiło samochód - tak opowiadał <szukaj> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam i znowu zdechło, może to ma związek z temperaturą? w każdym razie od listopada był spokój, a wcześniej kontrolka paliła się prawie non stop akumulatora ani razu nie doładowywałem, i nagle "się naprawiło" całą zimę bez żadnych problemów i teraz znowu na czerwono "usterka ładowania akumulatora" co jakiś czas się zapala,

orientuje się ktoś czy alternator od m3 1,6 16v z tego samego roku będzie pasował do 1,4 tce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam tak samo. Zima bez problemów a od dwóch tygodni powróciła "usterka ładowania akumulatora". Czy ktoś wymieniał alternator w Megance 1,4 Tce. Ile to kosztuje? Czy da się to zrobić w garażu z pomocą instrukcji wymiany?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobry sposobem wyciągania nr części jest napisanie do ASO maila z nr VIN i prośbą o wycenę naprawy usterki w tym przypadku wymianę alternatora. W wycenie zwrotnej na która mają 24h (tak zastrzega Renault) znajdzie się oczywiście cena i nr katalogowy części o która nam chodzi. Wtedy do google i będzie można porówna czy to ten sam alternator co do 1.6 16V. Można tą samą wiadomość wysłać do kliku ASO, zawsze któreś będzie szybsze w odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie,i ja mam problem z nieregularnie występującą usterką ładowania akumulatora.Po konsultacji z elektrykiem z serwisu Renault zgodnie z jego sugestią zmieniłem przewód komunikacyjny od alternatora do skrzynki bezpiecznikowej na ekranowany.Komunikacja alternatora z ecu odbywa się własnie za pośrednictwem tego przewodu na zasadzie daj mniej/więcej napięcia,a alternator wykonuje.Gość stwierdził że możliwości wystąpienia błędu są 2:zakłócenia w komunikacji z powodu przylegania przewodu komunikacyjnego do grubego przewodu prądowego w jednej wiązce lub uszkodzenie samego modułu alternatora który podobno zamiennie nie występuje.Niestety zmiana przewodu nie pomogła,pozostaje zmiana alternatora lub samego modułu.Potrzebuję kilku informacji:

1 Czy ktoś z was rozbierał moduł alternatora-czy można tam wymienić część regulującą napięcie?W S III dostęp byłby z góry bez konieczności wyciągania aku

2 Jak najlepiej zdemontować alternator w Sceniku III 1,5 dci.Ma kto jakiś manual co po kolei?

 

edit: alternator wymieniony na używany z Laguny 1,5 dci (numer alternatora ten sam-ważne!),na razie ok.Zdjęć nie robiłem ale udało się go wydrzeć od góry,uprzednio demontując kilka elementów silnika,konstrukcji pasa przedniego,również częściowo zderzak i lampę...trochę gimnastyki jest bo ciasno,ale da się.Koszt 180 zł,robota własna.

Edytowane przez szklasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem dwa dni po wymianie alternatora na nowy, kontrolka jak na razie nie świeci się, zleciłem to firmie

Bendix w Bydgoszczy na ul.Toruńskiej operacja trwała 2 dni, początkowo gość twierdził że ładowanie jest w normie i nie ma nic do roboty, prosiłem go jednak żeby się przyjrzał jeszcze raz (akurat tego dnia było chłodno i się nie świeciło), gość wymontował go i przy testowaniu wyszło że przy większych obrotach ładowanie zanika, zamówił nowy i okazało się że nowy w porównaniu do poprzedniego ładuje "większym prądem" koszt operacji lekko zabolał- 650 zł. rok gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam serdecznie grupowiczów

 

Posiadam 1.6 Megane III 2012, przy instalacji gazu panowie zauważyli niskie napięcie 13,3V przy czym założyli gaz i zamknęli temat.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Podczas jazdy ostatnio w ciągu 1 dnia dwa razy samochód zgasł na gazie (miał zapas jeszcze 5litrów), w momencie zmiany biegu:

1 raz z dwójki na trójkę (ok. 30km/h)

2 raz gdy jechałem już szybciej ok. 90km zmiana z 5-tki na 6 stkę. Zgasł mi samochód lampy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wróciłem do firmy zakładającej gaz. Mieli problem podłączyć się do sterownika i znów zauważyli kwestię 13,3 V. Powiedzieli iż jakiś czujnik może być przyczyną zgaśnięcia samochodu i kazali sprawdzić ładowanie w serwisie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

W salonie Renault powiedziano mi z kolei że 13,3V to bardzo dobre napięcie i nic nie trzeba z tym robić.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pytam zatem was drodzy forumowicze, co dalej? Temat zostawić? Czy zagłebić dalej, szukając innych specjalistów?

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

miłego dnia

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!