Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

I tu się rodzi problem, bo w silnikach 1.5dCi 2009r. ładowali kilka typów alternatorów, od 110A do 210A wystarczy, że na produkcie włożyli za słaby i masz problem. Czytając po necie Bosch powinien mieć 150A (co ciekawe jest produkowany przez Valeo...) Valeo w katalogu pisze o alternatorach 110, 160 i 210. Delco miały 210A, musiałbyś dokładnie sprawdzić po winie oznaczeniu silnika jaki powinien być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego szakal parę dni temu miałem identyczne abjawy, tylko bardziej ekstremalne. A mianowicie w trakcie jazdy, trasa zapaliła się kontrolka STOP i oczywiście zakaz dalszej jazdy. Dobra, zjeżdżam na parking i tu klops. Dosłownie 100 metrów od parkingu na prostej drodze, komunikat dźwiękowy takie długie "piii" i auto zgasło. Dodam, że od momentu zapalenia się kontrolki STOP nie ujechałem więcej jak 800m. Zgasło wszystko, już nie odpalił. Diagnoza: uszkodzony moduł stabilizacji napięcia, a dokładnie bezpiecznik, który jest w nim zespolony na stałe. Wymieniłem cały moduł. Kupiłem identyczny, używany za 120zł na allegro. Wymiana dość prosta. I tu pewna zagwostka, czyżby jakaś wada fabryczna? Mam nowy akumulator, żadnego zwarcia nie ma, jedno co mnie zaniepokoiło przy wymianie, to lekko przyrdzewiałe jedno z podłączeń na starym module. Czyżby wilgoć, woda...?

 

Alternator mam Valeo 160A

Edytowano przez hymmen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ja miałem problem w styczniu z autem, to elektyk tez mierzył napięcie i wychodziło coś ponad 13V. Chyba ten typ tak ma. Myślałem ostatnio nad zamonotowaniem świateł to jazdy dziennej, ale jak widzę że jest to problem to chyba odpuszczę. Kolego Lotar, czy mógłbyś pokazać jak wyglądają te LEDy w w twoim Scenicu.

~~~~~~~~~~~~~~

Oczywiście jutro podeślę foty do polukania.

~~~~~~~~~~~~~~

Lotar67

 

Dodano: 05 sie 2012 - 17:17

Kolego Lotar, czy mógłbyś pokazać jak wyglądają te LEDy w w twoim Scenicu.

~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~

A oto one........

 

Dodano: 06 sie 2012 - 15:55

Witajcie

~~~~~~~~~~~~~~

Prawdopodobnie moich problemów nadszedł kres.

Ustaliłem podmiot, który systematycznie przerabia sterowniki świateł do jazdy dziennej (Philipsa, OSRAM) na potrzeby samochodów, w których napięcie ładowania jest poniżej 14V

~~~~~~~~~~~~~~

Jest to:

~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~

Sipurzyński Tadeusz Pracownia Elektroniki Samochodowej

ul. Ksawerego Czernickiego 43a

81-036 Gdynia

woj. pomorskie

~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~

Dane kontaktowe:

fax. (058) 663-08-14

tel. (058) 623-87-47

~~~~~~~~~~~~~~

Lotar67

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

post-48904-0-34455700-1344179732_thumb.jpg

post-48904-0-18977000-1344179760_thumb.jpg

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej jest wywalić elektronikę od świateł dziennych i zamiast jej zastosować przekaźnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Papuga :)

I to teraz mówisz :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie świateł do jazdy dziennej to nawet schemat zamieszczałem na forum jak to podłączyć na 2 przekaźnikach w tym temacie. Jest też opcja aby zrobić to na jednym.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początku Witam Wszystkich, stałem sie szczęsliwym (narazie) posiadaczem Megane Grandtour 2011 1.6 110KM i wydaje mi się że mam problem z ładowaniem akumlatora w tym autku, napięcie przy włączonym silniku nie przekracza 13,5 V, zastanawiam się czy akumlator jest pełni doładowywany.

W związku z tym mam pytanie do Was Użytkownicy czy ktoś z Was rozwiązał pozytywnie w swoim aucie problem niskiego napiecia ładowania.

Czy to napięcie nie powinno wynosić w granicach 13,8-14,5V?,przecież takie napiecie ładowania jako prawidłowe podaje większośc producentów akumlatorów.

Czy może to być spowodowane zbyt słabym alternatorem?

Autko jest jeszcze na gwarancji 11 miesiecy, oczywicie wg ASO wszystko jest jak najbardziej ok.

Edytowano przez Beckhett

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, co masz za usterkę? Nie doładowuje, bo co? Jeździsz więcej po mieście czy w trasie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napiecie przy właczonym silniku nie przekracza 13,5 V, podejrzewam że akumlator jest nie w pełni doładowywany.

A na jakich obrotach, bo jak na jałowych to jest OK. Trzeba by było się martwić jak napięcie byłoby poniżej 12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc po kolei autko sprawdzałem na obrotach jałowych, tak jak pisałem napięcie wacha sie w granicach 13,3-13,5V, po podaniu obrotów nie zmienia się.

Zaniepokoiłem się po tym jak po 1h w autku nie był włączony silnik - cały czas miałem włączone lampki podświetląjce bagażnik i drzwi oraz zegar deski rozdzielczej, i autko po załadowaniu karty wyswietliło komunikat o rozładowanym akumlatorze, po właczeniu silnika pojawił sie komunikat ze ładuje akumlator.

Wcześniej byłem posiadaczem 7 letniej Hondy i akumlator na dzień dobry miał napięcie 14,7V po stabilizacji 14,5V i utrzymywał takie napięcie po podaniu obrotów - stąd moje wątpliwości, czy aby wszystko jest ok.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6; 5.13

Przeczytaj i popraw zanim wciśniesz wyślij. -Prezes

 

Dodano: 13 lut 2013 - 21:51

Nie bardzo rozumiem, co masz za usterkę? Nie doładowuje, bo co? Jeździsz więcej po mieście czy w trasie?

Generalnie autko przejechało trasę 300km, pózniej stało 1 dzień, po czym następnie jeżdzilem 2 dni po mieście maks 20 km łacznie.

Wieczorem przekładałem swoje rzeczy ze starego samochodu do Renault i wystąpił komunikat o tym że akumlator rozładowany po włożeniu karty.

To tkneło mnie do sprawdzenia miernikiem po kilku dniach napięcia ładowania akumlatora.

Stąd moje wątpliwości w Hondzie miałem akumlator tylko 35Ah i ładowany byl prądem 14,5V.

Edytowano przez Beckhett

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na innym forum i tyczy się to również meganek III, sceniców III... "Częstym powodem zapalenia komunikatu jest rozłączenie wyłącznika BDU ( co jest normalne i zaplanowane ). Podam tylko jeden z przykładów kiedy komunikat się pojawi:

post-14298-0-66921000-1360920163_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autko jest jeszcze na gwarancji 11 miesiecy, oczywicie wg ASO wszystko jest jak najbardziej ok.

wszystko jest ok. Przeczytaj uważnie ten temat a znajdziesz moje perypetie związane ze słabym ładowaniem lub napięciem na akumulatorze.

Dodatkowo masz linka do innego tematu z tego zakresu ( podobny problem ).

Przeczytaj odpowiedź nr 11 w poniższym temacie:

http://megane.com.pl/topic/37798-solidny-warsztat-elektryczny/page__p__290909__fromsearch__1#entry290909

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozwianie moich wątpliwosci Profit, te informacje które zamieściłeś wyjaśniły wszystko - szkoda tylko że serwis Renault nie potrafił lub niechciał udzielić takich informacji. Pozdrawiam.

Edytowano przez Beckhett

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż dobrze , że chociaż na forum można rozwiązać problemy ( czasami) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witajcie, podłącze się pod temat. Dziś rano wsiadam do autka (stało prze noc jakieś 8 godzin) wkładam kartę, czekam aż zrobi test systemów pokładowych- mam komunikat OK i odpala. I po odpaleniu Pip Pip wyświetla się komunikat "usterka ładowanie akumulatora" oraz czerwona kontrolka STOP. Zgasiłem go i odpaliłem go ponownie oczywiście wcześniej wyjąłem kartę, zamknąłem i otworzyłem ponownie autko wsadziłem kartę- test systemów OK i podpaliłem. Znowu Pip Pip i wcześniej wspomniany komunikat. Że maiłem jechać na egzamin na uczelnie i nie miałem wyboru, bo się bym spóźnił to wyłączyłem zbędne odbiorniki proądu i że daleko nie mam decydowałem się na kontynuowanie jazdy. O dziwo po ruszeniu z miejsca komunikat zgasł i do teraz się jeszcze nie pojawił. Jest ok. Po egzaminie odpalił normalnie bez komunikatu.

Po dotarciu do domu zrobiłem szybka obczajkę luźnych połączeń pod maska i nic nie znalazłem. Jutro po pracy podłącze się Clipem i zobaczę co mi powie i dam znać, bo za chwilę wyjeżdżam i mam nadzieję że wrócę bez problemów.

 

@hymmen

Wymieniałeś moduł stabilizacji napięcia? Trudne zadanie?

Który to bezie numerek jak spojrzysz w załącznik??

post-24044-0-67930100-1368350646_thumb.jpg

Edytowano przez Woytus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...