Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 4 - Odszkodowanie AC


Armagedon123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

Niestety moje nowe Megane 4 zostało uszkodzone , nie ma to jak szczęście 3 miesięczny samochód pozostawiony na parking ktoś przerysował i wgiął drzwi po czym uciekł ,brak kamer ani świadków . No ale do rzeczy oczywiście szkodę muszę usunąć z AC byłem wczoraj w ASO gdzie powiedziano mi , że prawdopodobnie element (drzwi ) będzie wyciągany i naprawiany . I tu moje pytanie czy w takim wypadku mogę  żądać wymiany elementu na nowy ? czy to już jest w gestii ASO jak zostanie naprawiony element . Błotnik na szczęście jest plastikowy więc nie ma problemu no ale w nowym aucie wolał bym mieć wymienione elementy na nowe niż naprawiane .Jestem umówiony na wtorek na oględziny i oszacowanie szkód i ponoć decyzję o wymianie czy naprawie podejmie ich specjalista .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję. Gdzie masz AC i w jakim wariancie? Musiałbyś odkładnie przeczytać OWU ubezpieczenia. Ubezpieczyciel może odesłać Cię do jakiegoś innego warsztatu (nie ASO) ale w tym przypadku masz prawo decydować gdzie auto będzie bezgotówkowo naprawiane. Co do decyzji o sposobie naprawy to pewnie jeśli naprawa z malowaniem będzie tańsza od wymiany drzwi na nowe to znając życie tak to się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale wyciąganie i malowanie to dużo niższy koszt niż wymiana jeden do jeden, gdzie same gołe drzwi mogą kosztować nawet i 3 klocki + malowanie i wstawianie. ASO i tak oddaje takie przypadki w zdecydowanej większości przypadków do "zaprzyjaźnionych" warsztatów. 

Fakt, że nie ma danych sprawcy i tak w tej kwestii nic nie zmienia, a zaoszczędziłeś sobie nerwów, uwierz mi. Kilka dobrych lat temu gość mi przerysował i wgniótł drzwi w nawet nie rocznym samochodzie i chciał mi dać 300(!) na pomalowanie. Kłócić się z takim nie ma co, bo przecież on zna Mirka złotą rączkę z Koziej Dupy, który takie rzeczy za 150 zł robi.

Z OC sprawcy i tak by Ci nie wymienili na nowe. Ze swojej strony mogę jedynie dodać, że czasami ze szkodami jest tak, że trzeba im trochę "pomóc" :-) 

Warto wiedzieć, że jeśli dany element ma ostre zagięcie to z automatu nadaje się do wymiany na nowy, a nie do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że z takimi ludźmi jak wspomniałeś nie ma nawet co rozmawiać tylko oświadczenie + naprawa w ASO z OC sprawcy albo ewentualnie uzyskanie kwoty bezspornej od ubezpieczyciela w zależności co komu odpowiada. Jak sprawca nie chce pisać oświadczenia to policja i jeszcze mandat dostanie. Według mnie gorzej jest jak winowajcy nie ma. Jeśli ASO ma blacharnię z lakiernią to powinni robić u siebie. Szkoda nowego auta ale lepsza naprawa w ASO z wpisem do systemu i dokumentacją fotograficzną niż gdziekolwiek indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to element bez dwóch zdań nadaje się do wymiany. Na zdjęciach do końca nie widać ale przy tym zgięciu blacha bardziej się jeszcze zagina na uszczelkę .

received_1571935386176272.jpeg

received_1571935416176269.jpeg

received_1571935419509602.jpeg

Edytowane przez Armagedon123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wymiana tych drzwi się nie wyklepie bo to profil zamknięty. Można spróbować wyciągać i szpachlowanie ale to sztuka. Jedz do ASO odstaw wóz i się nie martw. Chłopaki tez wola sprzedać nowy element bo mają na nim z 50% marzy. 

ASO spokojnie sobie poradzi z ubezpieczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak jak Sarna1 pisze. Tylko wcześniej próbowałbym się z tym ASO dogadać, żeby nie próbowali naprawiać tylko wstawiali nowe drzwi od razu. Jak robisz bezgotówkowo to ubezpieczyciel Cię raczej nie obchodzi. ASO naprawia, wystawia fakturę, ubezpieczalnia płaci i ewentualnie kontroluje czy zrobiono to co na fakturze (coraz częściej). Gdyby jednak ubezpieczyciel się bardzo opierał to zawsze możesz odwołać się od jego decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z mojego dośw.: mam AC, wariant ASO, rok 2012, wjeżdża mi d... autobus krakowskiego MPK. Efekt: klapa lekko wgnieciona - pewnie do wyciągnięcia, lakier cały, szyba cała, zderzak cały. Naprawa z OC sprawcy. Oddałem auto do ASO; przyjechał rzeczoznawca ze strony ubezpieczyciela - wycenił na 3000 zł; ASO skorygowało - 6000 zł -> ubezpieczyciel zaakceptował. Naprawione - czyt. wymieniona klapa, polakierowana, przeklejona szyba, nowy napis i logo na klapie - auto przywrócone do stanu sprzed stłuczki. Nie było mowy o jakimś rzeźbieniu, szpachlowaniu, wyciąganiu - po co to ASO? Chyba, że przy pakietach ubezpieczeniowych tzw. dilerskich jest inaczej.

 

PS: teraz trzeba dbać o zniżki, więc możliwe że malowanie drzwi się bardziej opłaca niż wstawienie nowych - jeśli kasa idzie z Twojego AC. To zależy od ubezpieczyciela. Przykład nr 2: Ja w listopadzie 2016 usuwałem AC szkodę na ok. 3000 zł (Megane II) i przy ubezpieczaniu auta w tym samym miesiącu (zwyżka już uwzględniona!) zapłaciłem ca. 100 zł więcej za pakiet AC/OC. Warto sprawdzić jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam dlatego do wtorku i zobaczę co mi powiedzą , byłem w ASO i to powiedział mi to pan który zajmuje się papierologią ale zaznaczył ,że podczas oględzin wsomnieć specjaliście ,że chce drzwi mieć wymienione a nie naprawione . Cóż czekam do wtorku i zdam relacje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście drzwi do wymiany i tylko błotnik plastikowy będą malować więc nie ma tragedii , za to inne pytanie do kolegów ostatnio zauważyłem po ustawieniu nawiewu na 3 strony (szyba,na ciało,na nogi) wieje tylko na dół i górę , czy to jest normalne czy jednak coś z nawiewem jest nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!