Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 110 nadmierne spalanie


nadobny

Rekomendowane odpowiedzi

No ja przechodziłem przez to samo - mój mimo przebiegu 33k km klekotał i palił jak szalony (choć po wszystkim stwierdziłem, że ten typ /silnik/ tak po prostu ma) ;) Na szczęście zostawiłem auto w rozliczeniu i Pan nawet się nim nie przejechał, bo uznał że skoro jest na gwarancji, to wszystko musi być ok. Kupiec zresztą znalazł się w ciągu tygodnia, a oni byli do przodu 8k zł ;) No ale mimo, że mi palił sporo, to jednak te Twoje wartości są z kosmosu (u mnie przy jeździe 130km/h palił ok 6.5l, w cyklu mieszanym gdzie 80% trasy to prędkość 80km/h bez zatrzymywania - nieco mniej).

 

Myślę, że powinieneś znaleźć kogoś, kto nie będzie się bał wsiąść z Tobą do auta i w tym czasie będzie sprawdzał parametry. Nie widzę za bardzo innej opcji, bo mówimy przecież o spalaniu w trakcie jazdy. Możliwe, że coś jest ze świecami (jak dalej masz taki błąd), możliwe że przepływomierz oszukuje (w końcu masz już taki magiczny przebieg 160k km przy którym one lubią się psuć). Te rzeczy co podałem mogą, ale nie muszą pomóc (mi jak widać nie pomogło). Co do dodatku do DPF, to on ma fajną zaletę polegającą na tym, że oprócz DPF wpływa też korzystnie na turbosprężarkę i EGR.

 

ASO sobie odpuść, dla nich żadne spalanie nie jest za wysokie (tak uważa nawet sam importer, którego prosiłem o pomoc). Jestem w stanie założyć się o flaszkę łiskacza, że nic nie zdziałają, a zostawisz im tylko kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie. Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Samochód jak palił tak pali. Od tego czasu nie wykonałem żadnej dodatkowej naprawy więc i spalanie się nie zmieniło. Większość czynności wiąże się z pozostawieniem samochodu w warsztacie, a akurat teraz nie mogę go odstawić. Dostałem nawet b. wiarygodny kontakt od osoby z forum, ale dosyć daleko czyli to też wymaga czasu. Może w nowym roku ;) Na teraz przełączam komputer żeby pokazywał coś milszego, a na stacji zawsze za 200 :p Jak uda się coś poprawić napiszę niezwłocznie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 1 rok później...

Witam, chciałem sprecyzować czy wtryski kupował Pan nowe czy też regenerował swoje? Zastanawiam się też czy warto kupować regenerowane. 

Od dwóch miesięcy posiadam scenica w automacie i przeraża mnie jego spalanie. Teraz pali już "tylko" 12 litrów wokół komina, a w trasie 50% 110km/h autostradą i 50% spokojnie krajówkami zgodnie z przepisami - 8 l/100km. 

Przed wymianą termostatu, zaraz po zakupie, spalał w trasie 15 litrów. Termostat kupiłem nowy i oryginalny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowe, oryginalne. Już nie pamiętam co mi tam mechanik mówił, ale albo moich nie dało się regenerować albo tak zalecał. Ja chciałem mieć pewność i spokój, chociaż koszty były duże. Samochód po wymianie wszystkich palił trochę mniej, ale też nie było to to czego się spodziewałem. U mnie ewidentnie była patologia, ale też jeździłem prawie tylko po mieście i autostradzie. Potem mój samochód przejął ktoś w rodzinie, kto jeździł takie średnie trasy ze średnimi prędkościami to nie narzekał. Ostatecznie samochód kupił jakiś Ukrainiec. Nie wiem nawet czy miał świadomość ile ja tam rzeczy porobiłem.

Edytowane przez nadobny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!