Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimowe opony - uślizg?


Geble

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wczoraj Renia dostała nowe buty na zimę -> Continental WinterContact TS850. 225/40/18. Po wymianie zaobserwowałem dziwne zachowanie samochodu, a raczej układu wspomagania (?). Chodzi nienaturalnie lekko. Miałem już kilka samochodów i pierwszy raz czegoś takiego doświadczam. Wspomaganie jest elektryczne, ale czuję się jakby ktoś włączył tryb City znany z Fiata. Trochę mnie to martwi, bo zakręty zacząłem brać jak emeryt :67_head_bandage:

 

Ciśnienie:

Przód -2.7

Tył - 2.3

 

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.11.2017 o 12:52, Geble napisał:

Witam,

 

wczoraj Renia dostała nowe buty na zimę -> Continental WinterContact TS850. 225/40/18. Po wymianie zaobserwowałem dziwne zachowanie samochodu, a raczej układu wspomagania (?). Chodzi nienaturalnie lekko. Miałem już kilka samochodów i pierwszy raz czegoś takiego doświadczam. Wspomaganie jest elektryczne, ale czuję się jakby ktoś włączył tryb City znany z Fiata. Trochę mnie to martwi, bo zakręty zacząłem brać jak emeryt :67_head_bandage:

 

Ciśnienie:

Przód -2.7

Tył - 2.3

 

Proszę o pomoc

2.7  2.3  ?  to masz odpowiedz. Dlatego tak się tobie lekko kręci.

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.11.2017 o 20:46, airbites napisał:

Opony zimowe pompuje się o 0.2 bara więcej niż podaje producent w instrukcji.

Jesteś w błędzie.  To dotyczy ludzi którzy nie mają czujników,  Ty pilnujesz ciśnienia bo widzisz stan pomiaru.   Ja jeżdżę czy to jest lato czy teraz pierwsza zimą to 2.2  i 2.0   ponieważ jeżdżę do pracy i nie trzeba klepać zawiechy.  Jeśli przychodzi mi wyjechać na południe i śmigam autostradą cały czas po gładkim można tak rzec.  ;) na stację mam bardzo blisko 2.5  2.3  i w trasę.  700km na zbiorniku.  Max 130 km/h. Czyli Max obrotów eco.

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, vivera1977 napisał:

Jesteś w błędzie.  To dotyczy ludzi którzy nie mają czujników,  Ty pilnujesz ciśnienia bo widzisz stan pomiaru.   Ja jeżdżę czy to jest lato czy teraz pierwsza zimą to 2.2  i 2.0   ponieważ jeżdżę do pracy i nie trzeba klepać zawiechy.  Jeśli przychodzi mi wyjechać na południe i śmigam autostradą cały czas po gładkim można tak rzec.  ;) na stację mam bardzo blisko 2.5  2.3  i w trasę.  700km na zbiorniku.  Max 130 km/h. Czyli Max obrotów eco.

2.7 plus wszelkie skoki tarcia i wzrostu temp. Z ruchu i hamowania to około 2.9  nie szkoda zawiechy w Megance.  Ja rozumiem 2.7 samochodach  cięższych ale u nas. 

8 minut temu, jabrze napisał:

Ja pompuje azotem i nie ma problemu z ciśnieniem, przy dużym spadku temperatury. To ma na myśli @arbites.

Chyba nie powiesz mi że jak napompujesz azotem ciśnienie 2.3 przy temperaturze 15 st.C  to przy - 10  jest to samo.  Ten azot to o kant ..... rozbić.  

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak różnicę mam nie większą jak 0,2 atm w dużo szerszym zakresie temperatur. Pompowane powietrzem w duże mrozy miałem niektóre na pomarańczowo.

Ten azot musi być z dobrego źródła, czyli bezpośrednio z Linde Gaz Polska, a nie od oszustów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lżej chodzi tzn że te opony są słabej jakości bo zimówki powinny mieć lepszą przyczepność od letnich a nie gorszą.Ja mam opony zimowe Diplomat WINTER HP 205/55R16 i one tak trzymają w zakrętach.Jeszcze nie pamiętam żeby zapiszczały czy coś,jadą jak po szynach kolejowych.I układ kierowniczy idealnie współpracuje z tymi oponami bo czuć jakby sie jechało gokartem ,nie jest za lekko ani nie jest za twardo.Jeżdze nimi 3 sezon i dają rade w każdych warunkach.

Edytowane przez camelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze to co droższe musi być lepsze,jak mówie 3 sezon nimi jeżdżę i są kapitalne.Letnie też mam Diplomat i może są tanie czy tam klasa niska ale ważne że dają rade.Z kolei ja wyczytałem że są to opony firmy Kelly,która produkuje opony od ponad 100-u lat.Obecnie należy do koncernu GOODYEAR a są tylko licencjonowane w produkcji dla Dębicy.Ale opracowane są przez inną firme.

Edytowane przez camelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!