Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci odpala długo rano


Ryan

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, onomatopeja napisał:

Benzyna się nie zapowietrzy dlaczego? - nie wiem (domyślam się iż dlatego, że pompa jest montowana w zbiorniku, jest ciągle zalana i ciśnie paliwo od razu do rampy/wtryskiwaczy a w dizlu nie ma pompki w zbiorniku [dobrze mówię bo nawet nie wiem;d]). Stąd gdy pompa wysokiego ciśnienia nie będzie zalana to sama nie zassie paliwa (dobrze rozumuję?:D).

Dobrze rozumujesz:-D W dieslu renault nie ma z (pewnym wyjątkiem) pompki elektrycznej załączanej wraz z przekręceniem kluczyka by podać paliwo z odpowiednim ciśnieniem do pompy wtryskowej. Gdyby pompa wtryskowa była w zbiorniku nie byłoby problemu. A tak ona musi zassać paliwo z odległości prawie czterech metrów i jak jest jakakolwiek nieszczelność to ją wykorzystuje bo tak jest lżej. 

W dieslu obieg paliwa pracuje w cyklu zamkniętym tzn. punkt zasysania paliwa i punkt w którym paliwo wraca do zbiornika przelewem są przy samym dnie zbiornika. I jeżeli nie ma nieszczelności to nie jest potrzebny żaden zaworek ani gruszka z zaworkiem. Po prostu w miejsce paliwa które ścieka po zgaszeniu silnika z pompy musi napłynąć zassane paliwo ze zbiornika. Układ się wyrównuje. Chyba, że znajdzie sobie łatwiejszy dostęp do powietrza w jakiejkolwiek nieszczelności. Gruszka z założenia służy tylko do odpowietrzania układu po wymianie filtra lub naprawie układu paliwowego. Jeździłem starym scenikiem kilka lat bez gruszki ani zaworka zwrotnego i nie było grama powietrza. Bo po prostu układ był szczelny.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aniewa napisał:

W dieslu obieg paliwa pracuje w cyklu zamkniętym tzn. punkt zasysania paliwa i punkt w którym paliwo wraca do zbiornika przelewem są przy samym dnie zbiornika. I jeżeli nie ma nieszczelności to nie jest potrzebny żaden zaworek ani gruszka z zaworkiem. Po prostu w miejsce paliwa które ścieka po zgaszeniu silnika z pompy musi napłynąć zassane paliwo ze zbiornika.

Zaworek zwrotny tylko przeszkadza słabej pompie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jabrze napisał:

Zaworek zwrotny tylko przeszkadza słabej pompie.

Zgadzam się z tym całkowicie. Podstawa to szczelność przewodów ale jak nie ma czasu z tym walczyć to taki zaworek doraźnie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeśli nieszczelność będzie przed zaworkiem to jego dodanie do instalacji nic nie pomoże 

W serwisie ASO dostałem ofertę na wymianę filtra paliwa(oryginalny) w kwocie 286 zł czy to relatywnie dobra oferta ?

Dowiedziałem się również iż od nowości nikt nie wymieniał filtra w ASO, więc prawdopodobnie jest ten z pierwszego montażu i ma 5 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryan napisał:

W serwisie ASO dostałem ofertę na wymianę filtra paliwa(oryginalny) w kwocie 286 zł czy to relatywnie dobra oferta ?

To cena z filtrem czy tylko wymiana, czy może tylko sam filtr?

 

Filtr paliwa do 1.5 dCi, jeśli posiada z czujnik wody (dalej c.w.), to może kosztować ca. 250-300 zł (np. Bosh). Były wersje i takie, i takie (bez c.w. - tańsze), ale niestety do zweryfikowania tak naprawdę dopiero przy wymianie. Przykład: w Megane II z 2005 roku był filtr bez c.w., a w Megane II z 2008 był filtr z c.w. (ASO po VIN-ie nie jest w stanie tego stwierdzić!). Podejrzewam, że w Megane III są już wszędzie filtry z c.w. - może ktoś to potwierdzi. Ja wymieniam filtr co ca. 60 kkm (zgodnie z zaleceniami Renault) i do tej pory nic się nie wydarzyło. Tak czy siak, z samym filtrem chyba nie ma sensu jechać do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryan napisał:

W takim razie jeśli nieszczelność będzie przed zaworkiem to jego dodanie do instalacji nic nie pomoże 

Błędne myślenie.

Jak pisałem wyżej - zaworek to DORAŹNA naprawa. Chodzi o to by silnik nie żyłować (z braku potrzebnego paliwa) podczas odpalania. Zaworek zwrotny, umieszczony w przewodzie pomiędzy filtrem a pompą, bliżej filtra, SZCZELNIE zamontowany powoduje, że w przewodzie tym jest paliwo potrzebne do uruchomienia silnika.

Na tym odcinku paliwo NIE COFA SIĘ.

Uruchomiony silnik  (pracująca pompa) pozwala na zaciągnięcie paliwa, pomimo dalszej nieszczelności w układzie.

7 godzin temu, Ryan napisał:

W serwisie ASO dostałem ofertę na wymianę filtra paliwa(oryginalny) w kwocie 286 zł czy to relatywnie dobra oferta ?

 

Dowiedziałem się również iż od nowości nikt nie wymieniał filtra w ASO, więc prawdopodobnie jest ten z pierwszego montażu i ma 5 lat

 

Cena koszmarna i czas eksploatacji też.

Wymiana filtra paliwa co max 60 kkm jest bezpiecznym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena 286 zł (filtr + montażem )

Opowiedziałem im jaką mam sytuacje; sugerują iż wymiana filtra może pomóc

Jeżeli problem się powtórzy to za 200zł zlokalizują nieszczelność.

Czy to dobra oferta?

Edytowane przez Ryan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, blake napisał:

Skąd się Wam wzięły takie ceny za filtr paliwa ?? płaciłem za MANN około 130 zł do Megane III 1.5 dci 

Z czujnikiem wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były filtry paliwa z czujnikiem obecności wody w filtrze i bez takiego czujnika.  Nie są zamienne. Różnica w cenie przynajmniej 100 zł.

Edycja 2017,11,29

Źle napisałem powyżej. Były pojazdy z czujnikiem obecności wody w filtrze i bez tego czujnika. Filtr jest dla obu wersji identyczny. Dzięki WAZI za sprostowanie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Filtry paliwa do M III oraz do Fluence 1.5 DCi  są identyczne i nie ma różnicy czy jest z czujnikiem zawodnienia czy bez tego czujnika. Różnica jest taka,że gdy nie na czujnika to w dolną część filtra jest wkręcona czarna zaślepka, która też może służyć do okresowego wypuszczania ewentualnie nagromadzonej wody, a gdy pojazd wyposażony jest w instalację elektryczną to wkręcony jest w ten sam  otwór dolnej części filtra czujnik zawodnienia z przewodami oraz podłączony złączem elektrycznym do instalacji samochodu. Oczywiści w obu przypadkach(z czujnikiem czy bez) w górnej części filtra zamocowany jest podgrzewacz paliwa z kostką elektryczną.

Pozdrawiam.

Filtry montowane na pierwszy montaż to MAHLE lub KNECHT KL-485/5D. Cena około 150 zł.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!